پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ , 18 Apr 2024
سه شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۸
کد مطلب : 26819
حضرت آیت الله مظاهری تشریح کرد؛

نتایج تدلیس و دروغ در معامله

حضرت آیت الله مظاهری دروغ گفتن را یکی از عوامل اصلی تخریب کننده روابط بین افراد دانست و گفت: اگر مسلمانی دائماً دروغ بگوید و در این حال از دنیا برود، در روز قیامت با منافقان محشور شده و به بدترین شکل عذاب خواهد شد.
نتایج تدلیس و دروغ در معامله
به گزارش تابش کوثر به نقل از خبرگزاری رسا ، حضرت آیت الله حسین مظاهری رییس حوزه علمیه اصفهان صبح امروز در مسجد امیرالمؤمنین خیابان جی و در ادامه جلسات تفسیر خود با بیان تفسیر آیاتی از سوره مطففین گفت: مُطَفِّفِین افراد فریب کار هستند.
 
وی با بیان مفهوم واژه «وَیلٌ» افزود: معنای ظاهری واژه «وَیلٌ» همان معنای عام آن یعنی اگر کسی کار خطایی مرتکب شود، به او گفته می شود، وای بر تو، است ولی این واژه در معنایی دیگر که بر گرفته از روایات معصومین است، به معنای چاهی عمیق در جهنم است که مخصوص برخی از جهنمیان خلق شده است.
 
حضرت آیت الله مظاهری با اشاره به معنای حقیقی واژه «مُطَفِّفِین» بیان کرد: مُطَفِّفِین افرادی هستند که در تجارت خود با دیگران، با ظاهرسازی های دروغین، آن ها را فریب می دهند و موجب گمراهی آن ها می شوند.
 
رییس حوزه علمیه اصفهان ابراز کرد: تدلیس و فریب دیگران، در مکتب تشیع، عملی ناپسند است و در هر معامله ای، اعم از مالی و غیر مالی که وجود داشته باشد، آن معامله را باطل می کند.
 
وی با بیان این جمله که مسلمانان باید چشم یکدیگر باشند، تصریح کرد: فریب دادن دیگران حق الناس محسوب می شود، بنابراین اگر مسلمانی، مسلمان دیگر را فریب دهد و تا پایان عمرش از او حلالیت نطلبد، به راستی که مستحق عذاب خواهد بود.
 
حضرت آیت الله مظاهری در ادامه دروغ گفتن را یکی از عوامل اصلی تخریب کننده روابط بین افراد دانست و گفت: اگر مسلمانی دائماً دروغ بگوید و در این حال از دنیا برود، در روز قیامت با منافقان محشور شده و به بدترین شکل عذاب خواهد شد.
 
مرجع تقلید با اشاره به آیه «فاقرءو ما تیسر من القران» بیان کرد: تفاسیری که در بازار موجود است در اصل یک ترجمه برگرفته از روایات اهل بیت است ولی همین ترجمه هم بسیار مفید فایده است چرا که موجب مأنوس شدن انسان با قرآن می شود.
 
وی در پایان مردم را به خواندن قرآن و در کنار آن به تدبر در آن دعوت کرد و گفت: بهترین انس با قرآن زمانی حاصل می شود که انسان پس از تدبر در آیات قرآن، نور قرآن را مشاهده کند، یعنی آیات قرآن را درک کند
https://tabeshekosar.ir/vdcf1cd0.w6dvyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما