پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 2 May 2024
شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۳
کد مطلب : 92120
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش‌آموزان به نیازهای جدیدتری نیاز دارند که ما در سبد یادگیری جای کافی برای آن نگذاشتیم، گفت: بچه‌ها در مدرسه عمدتاً چیزی می‌آموزند که در بیرون از مدرسه کم‌تر به آن نیاز دارند.
انتقاد بطحایی از محتوای کتب درسی/ جای خالی نیازهای دانش‌‌آموزان در سبد یادگیری
به گزارش تابش کوثر؛مراسم تکریم حیدر تورانی سرپرست سابق سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و معارفه حجت‌الاسلام والمسلمین علی ذوعلم رئیس جدید این سازمان در سالن اجتماعات سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی برگزار شد.

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در این مراسم ضمن تبریک ولادت حضرت زینب(س)، خطاب به کارکنان سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اظهار کرد: اگر تنها مأموریت آموزش و پرورش را فراهم کردن شرایط یادگیری برای بچه‌ها تلقی کنیم، شما معماران این یادگیری هستید که فرایند یادگیری، حجم و چگالی را تعریف می‌کنید و فرایند را مشخص می‌کنید.

وی ادامه داد: اینکه بچه‌ها چه مفاهیمی و با چه چگالی را در دوره مدرسه تمرین کرده و یاد بگیرند و اینکه این مفاهیم را با چه روشی بیاموزند، توسط این سازمان مشخص می‌شود.

بطحایی اضافه کرد: آیا بچه‌های ما آنچه را که در قالب برنامه درسی باید بیاموزند، دستخوش تغییر نباید بشود؛ آیا باید حجم و چگالی همین باشد و روش باید همین باشد؟

وی ادامه داد: آیا نیاز دانش‌‌آموزان با ۱۵، ۲۰ سال پیش فرق نکرده است؟ معتقدم بخش عمده سبد یادگیری از محتوایی پر شده که باید جای خود را به محتوای دیگری بدهد و دانش‌آموزان به نیازهای جدیدتری نیاز دارند که ما در سبد یادگیری جای کافی برای آن نگذاشتیم.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: آیا وقت آن نیست که بخشی محتوای دروس تغییر کرده و با نیازهای دانش‌‌آموزان منطبق شود؟ به نظر می‌رسد برنامه درسی باید با این نیازها خود را تطبیق دهد؛ فرایند برنامه درسی کند است و بچه‌ها در مدرسه چیزی می‌آموزند که در بیرون از مدرسه کمتر به آن نیاز دارند البته این مطلق نیست.
منبع:فارس
ر/111

https://tabeshekosar.ir/vdcdzf0n.yt0xx6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما