Share/Save/Bookmark
توصيه مطلب
۰
 
مدیریت استرس؛ راهکار داشتن زندگی سالم
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
جالب است بدانید که استرس صرفاً ذهن شما را تحت تأثیر قرار نمی دهد؛ بلکه می‌تواند بر سطوح سلولی شما را نیز اثر گذارد.
به گزارش تابش کوثر در حقیقت، استرس طولانی مدت می تواند منجر به طیف گسترده ای از بیماری ها شود. از سردرد گرفته تا اختلالات معده و حتی افسردگی. حتی می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته مغزی را افزایش دهد.
 
دانستن چگونگی ارتباط بین ذهن، استرس و سلامتی به فرد کمک می کند تا بهتر استرس خود را مدیریت کرده و سلامت خود را بهبود بخشد.
 
جولیت کاتس مشاور بهداشتی یک کلینیک پزشکی در منطقه یاکیما در این باره گفت: " اگر بخواهیم در سلامت عمومی بیماران تغییری ایجاد کنیم، حفظ سلامت عاطفی و مدیریت استرس بسیار مهم است."
 
در مواقع استرس، مردم غالبا احساس می کنند که وقت کافی برای استراحت ندارند. مشاوران بهداشت رفتاری به بیماران نشان می دهند که چگونه می توانند از تلفن های هوشمند و الکترونیکی خود برای استراحت استفاده کنند.
 
کاتس گفت: "برنامه های بسیار خوبی طرح ریزی شده است که می تواند به افراد کمک کند تا در آرامش یا مراقبه قرار گیرند."
 
مشاوران سه نوع برنامه را توصیه می کنند:
• مدیتیشن و ذهن آگاهی.
• برنامه هایی که به فرد کمک می کنند، آرامش بیاید. این برنامه ها روش های مفید تفکر را آموزش می دهد و مراکز فعال ذهن را شناسایی می کند و به این صورت کمک می کند اضطراب کنترل شود.
• مدیتیشن های طراحی شده برای کمک به مدیریت اضطراب ، کاهش استرس و خواب بهتر.
 
ما فکر می کنیم وقت کافی برای توجه و رسیدگی به آرامش خود نداریم. استرس در بدن ، توانایی تمرکز ما  را پایین می آورد. حتی 30 ثانیه مکث و تأمل می تواند اثربخشی ما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. بنابراین در دنیای امروز کنترل استرس و حفظ آرامش، رمز داشتن زندگی سالم است.
منبع : www.sunnysidesun.com
ر/111
کد مطلب: 104759
 


 
چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۸
۲ رجب ۱۴۴۱
26 February 2020