چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 24 Apr 2024
يکشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۷
کد مطلب : 84009
تاکنون تعداد ٢ هزار و ٥٦٩ درخواست از سوی مردم در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات به ثبت رسیده که به ٢ هزار و ٦٩ درخواست پاسخ داده شده است.
ثبت بیش از ٢٥٠٠ درخواست مردمی در سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات
به گزارش تابش کوثر به نقل از دبیرخانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، تعداد ٢ هزار و ٥٦٩ درخواست، تاکنون از سوی مردم در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات به ثبت رسیده که به ٢ هزار و ٦٩ درخواست پاسخ داده شده است، بطور کلی میانگین پاسخگویی به درخواست‌های مردمی ٨١ درصد بوده است.

همچنین در مجموع ٣٠٠ شکایت نیز در سامانه ثبت شده که دستگاه‌های متصل به این سامانه تنها به یک سوم آن (١٠٣ شکایت) پاسخ داده‌اند.

بیشترین درخواست و سوالات مردمی (٢٣٢ درخواست)، مربوط به وزارت کشور است که این وزارتخانه به تمامی درخواست‌ها در میانگین زمانی ٢٨ روزه پاسخ داده است.

بر اساس این گزارش، تعداد درخواست‌ها از قوه مقننه ٤٧ درخواست بوده که تنها به ٨ درخواست پاسخ داده است، میانگین زمان پاسخگویی به درخواست‌ها (١٥٣ روز) است.

تعداد درخواست‌های مردمی از قوه قضائیه (روزنامه رسمی کشور)، ٣٧ درخواست بوده که به ٣٥ درخواست در میانگین ١١ روز پاسخ داده شده است.

در میان ٦ شهرداری متصل به سامانه، بیشترین درخواست‌ها مربوط به شهرداری تهران با ١٩ درخواست و میانگین پاسخگویی ١٣ روز بوده است.

بر اساس این گزارش، تنها شهرداری‌های تهران، اصفهان، کرج، مشهد مقدس، کرمانشاه و رشت به سامانه  انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات پیوسته‌اند.

در میان استانداری‌های کل کشور نیز بیشترین تعداد درخواست مربوط به استانداری هرمزگان بوده است که به تمامی ١٣٤ درخواست در میانگین زمانی ٥ روز پاسخ داده است.

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تنها دستگاهی است که تمامی زیرمجموعه‌های آن به سامانه متصل شده است.

بر اساس همین گزارش، بیش از ٥ هزار نفر تاکنون در سامانه  انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات ثبت نام کرده‌اند.

ی/600

https://tabeshekosar.ir/vdcaowna.49nyw15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما