رسانه الکترونيکی تابش کوثر - آخرين عناوين آیت الله جاودان :: نسخه کامل http://tabeshekosar.ir/ Tue, 21 Nov 2017 02:25:02 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 http://tabeshekosar.ir/skins/default/fa/96/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط رسانه الکترونيکی تابش کوثر http://tabeshekosar.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام رسانه الکترونيکی تابش کوثر آزاد است. Tue, 21 Nov 2017 02:25:02 GMT آیت الله جاودان 60 امشب؛ سخنرانی استاد جاودان در هیئت محبان العباس (علیه‌السلام) http://tabeshekosar.ir/vdcbazba.rhbzgpiuur.html ]]> آیت الله جاودان Mon, 10 Apr 2017 17:13:46 GMT http://tabeshekosar.ir/vdcbazba.rhbzgpiuur.html برنامه جلسه درس آیت الله جاودان در روز چهارشنبه http://tabeshekosar.ir/vdcfe1dj.w6dvxagiiw.html به گزارش رسانه تابش کوثر  جلسه سخنراني حضرت آيت الله جاودان چهارشنبه ٩٦/١/٩ از ساعت ١٨:٣٠ در تهران ، پایان خیابان مصطفی خمینی(ره)- پایین تر از چهارراه سیروس- کوچه شهید بالاگر- حسینیه شیخ مرتضی زاهد(ره).برگزار مي گردد. ]]> آیت الله جاودان Tue, 28 Mar 2017 22:41:07 GMT http://tabeshekosar.ir/vdcfe1dj.w6dvxagiiw.html روایت یک نجات یافته از عوامل ریگی درباره بریدن سر شیعیان /من به قتل عام شیعيان کمک نکنم! http://tabeshekosar.ir/vdcawyne.49nom15kk4.html به گزارش تابش کوثر کانال حضرت آیت الله جاودان در تلگرام گفتاری از ایشان را درباره توهین و لعن در مراسم نهم ربيع الاول منتشر کرد  که در ذیل می آید :  یک آقای بزرگواری که به دست عوامل ریگی گرفتار شده بود، ولی به برکت توسّل به حضرت صدیقه طاهره (س) و خواندن آیه و حدیث برای ايشان، یکی از آن‌ها کمی به ایشان تمایل پیدا کرده و ایشان را نجات داده بود ميگفت: آن‌ها یک مجموعه بزرگی از شیعیان را از هر طرف دزدیده بودند؛ در آنجا شکنجه و شلاق برقرار بود و با فاصله‌هایی یک نوار سخنراني را که لعن و سبّ کرده بود پخش می‌کردند، خونشان به جوش می‌آمد و بعد، سر یک نفر از شیعه‌ها را می‌بریدند.  خُب ثوابش برای آن آقایی که سخنرانی کرد و آن‌هایی که پای منبر خندیدند و کف زدند!  آن‌هایی که تشویق کردند، آن‌هایی که دعوت کردند، ثوابش به آنها هم می‌رسد!!  همین یک حادثه کافی است، هرچند که صد نمونه از این دست شنیده‌ایم که مثلاً یک نفر به خودش بمب می‌بندد و می‌رود داخل یک مسجد تا صد نفر، دویست نفر شیعه را تکّه پاره کند. این کار صدها عامل دارد! آمریکا هست، صهيونيست هست، عربستان سعودی هم هست، من هم با آن منبر و اظهاراتم یک عامل هستم که کمک ميكنم، لااقل من نکنم. حالا جاهاي ديگر هم هنوز اين كار را ميكنند، من اين كار را نكنم. من به قتل عام شیعيان کمک نکنم! ]]> آیت الله جاودان Fri, 09 Dec 2016 10:07:52 GMT http://tabeshekosar.ir/vdcawyne.49nom15kk4.html حضور آيت الله جاودان در برنامه ضيافت شبكه قرآن سيما http://tabeshekosar.ir/vdcdnz0s.yt0sn6a22y.html به گزارش تابش کوثر حضرت آیت الله جاودان از اساتید اخلاق تهران امروز سه شنبه 1395/04/01 در ساعت 19:30 در برنامه ضیافت شبکه قرآن سیما حضور می یابند ]]> آیت الله جاودان Tue, 21 Jun 2016 10:42:18 GMT http://tabeshekosar.ir/vdcdnz0s.yt0sn6a22y.html برنامه جلسه اخلاق آیت الله جاودان در شب جمعه http://tabeshekosar.ir/vdcd9j0s.yt0z56a22y.html به گزارش تابش کوثر جلسات شب هاي جمعه آیت الله جاودان واقع در دبيرستان سادات موسوي واقع در ميدان شهدا- خيابان ١٧شهريور جنوبي- دبيرستان سادات موسوي از پنجشنبه مورخ ٩٥/١/٢٦ از ساعت ١٨:٣٠ برگزار مي گردد.   ]]> آیت الله جاودان Wed, 13 Apr 2016 16:11:59 GMT http://tabeshekosar.ir/vdcd9j0s.yt0z56a22y.html توصیه آیت الله جاودان برای پیشگیری از چشم زخم http://tabeshekosar.ir/vdcgyx9w.ak9zw4prra.html به گزارش جهان، «ره‌نمای طریق» مجموعه‌ پرسش‌ها و پاسخ‌های برای زندگی بهتر است. مردم جزئی‌ترین اتفاقات و مشکلاتشان را برای آیت‌الله جاودان تعریف کرده‌اند و ایشان هم پدرانه پاسخ داده‌اند.  ارتباط مردم و روحانیت چیزی است که انقلاب اسلامی ایران را رقم زد. امروز با تمام هجمه‌هایی که با ابزار‌های نوین و معرفت‌سوز به این پایگاه بزرگ و قوی معنوی می‌شود، نه‌تنها ارتباط مردم کمتر نشده که پای نوجوانان و جوانان نیز بسیار جدی‌تر از قبل به این عرصه باز شده است. نوجوان و جوان امروز ما در شرایطی زندگی می‌کند که اطرافش پر از الگوهای غلط و اشتباه  است که اتفاقاً تلاش می‌شود تا همان‌را به‌عنوان جنس اصلی به آنها معرفی کنند. در چنین شرایطی کسی که می‌خواهد زندگی‌اش را بر اساس الگوهای صحیح اسلامی پیش ببرد، نیاز به یک مشاور و همراه خوب دارد تا پدرانه او را راهنمایی کند.  کتاب «ره‌نمای طریق» مجموعه‌ پرسش‌ها و پاسخ‌های برای زندگی بهتر است. مردم جزئی‌ترین اتفاقات و مشکلاتشان را برای آیت الله جاودان تعریف کرده‌اند و ایشان هم پدرانه پاسخ داده‌اند. خبرگزاری تسنیم قصد دارد تا برخی از این پرسش‌ها و پاسخ‌ها را به‌صورت موضوعی و با نام «پاسخ‌های جاودان» منتشر کند.  پاسخ آیت الله جاودان به پرسشی درباره چشم رخم را در ادامه بخوانید:  سوال: سلام علیکم. آیا چشم زخم میتواند سبب مشکلاتی غیر از بیماری جسمی هم بشود؟ مثلا ممکن است چشم زخم سبب ایجاد مشکلات معیشتی یا مشکلات درسی و... بشود؟ و راه حل پیشگیری از آن چیست؟  آیت‌الله جاودان: سلام علیکم و رحمة الله. چشم زخم می تواند در همه چیز مشکل ایجاد کند و این بستگی دارد که چشم زخم زننده به چه چیزی نظر کرده باشد و دوای آن در مرحله اول صدقه است. شما اگر گرفتار هستید مکرر صدقه بدهید و به نیت رفع مشکل 100 بار و 200 بار صدقه بدهید و ذکر «ماشاءَ الله لا قُوّة إلا بالله العَلیّ العَظیم» هم زیاد بگوئید. منبع: تسنیم ]]> آیت الله جاودان Wed, 23 Mar 2016 13:23:48 GMT http://tabeshekosar.ir/vdcgyx9w.ak9zw4prra.html چه عواملی باعث شد تا مردم هم عصر حضرت زهرا(س) ایشان را نشناختند و تنها گذاشتند http://tabeshekosar.ir/vdcf.ydmiw6dy1giaw.html رسانه الکترونیکی تابش کوثر – خدا را شاکریم که توفیقی نصیبمان شد و به خدمت حضرت آیت الله جاودان رسیدیم . ایشان در پاسخ به این سوال که چه عواملی باعث شد که مردم هم عصر حضرت زهرا سلام الله علیها ، ایشان را آن طور که باید نشناختند و در نتیجه تنها گذاشتند ، گفت : عرب قبیله است ، پیامبراکرم صلی الله علیه و آله کوشید که این جریان نیرومند قبیله ای و تعصب قبیله ای را در میان عرب بشکند ؛در همان دورانی که ایشان حکومت داشت و به این تربیت پرداخت ، کوشید که عرب از قبیله دست بردارد . وقتی شخصی مسلمان است دیگر عرب نیست ، وقتی شخص مسلمان شد دیگر قبیله فلان نیست بلکه مسلمان است . حرف اول برای مسلمانی است . باید مسلمانی تعیین کننده نهایی مسائل زندگی و همه چیز آدم باشد نه قبیله. برای عرب دین ، اخلاق، ملت و همه چیزش قبیله اش بود . عرب بت پرست بود اما بتش هم بت قبیله اش بود ، شاید بتوانیم بگوییم اولا از قبیله دفاع می کرد بعدا از ناموس خودش یعنی از جان و مال و خانواده اش در راه قبیله می گذشت و از همه چیزش در راه قبیله می گذشت وقتی آدم از خودش برای قبیله می گذرد این نشان می دهد ارزش اول قبیله اش است و خودش و خانواده اش ارزش دوم هستند.ایشان در ادامه افزود : مثلا یک مسلمان و یک مومن از جان و مال و همه چیزش در راه دینش می گذرد . عرب دینش قبیله اش بود ، وطنش قبیله اش بود ، اخلاق و ناموس و همه چیزش قبیله اش بود یعنی خودش و زن و بچه اش در مرحله دوم قرار می گرفتند .از خودش و خانواده اش در را ه قبیله می گذشت پس ارزش درجه اولش ، قبیله اش بود و ارزش درجه دومش خود و خانواده اش بود وقتی آدم از خودش برای قبیله می گذرد این نشان می دهد ارزش اول قبیله اش است و خودش و خانواده اش ارزش دوم هستند.در سقیفه چهار قبیله بودندایشان در ادامه تشریح کرد : در سقیفه چهار قبیله بودند به نام های خزرج کبیر ، خزرج صغیر ، اوس و قریش . چهار تا قبیله حرفشان این بود : قبیله ما ، رئیس قبیله ما .در مرحله اول وقتی سعد بن عباده سخن گفت هیچ کسی روی حرف او حرف نزد ، نه اینکه راضی بودند نمی شد حرفی بزنند . سعد بن عباده حرفی نزده بود که آنها بتوانند در مقابل وی بایستند . او می گفت ما برای اسلام خیلی زحمت کشیده ایم ، ما پیامبر را یاری کرده ایم، ما مسلمانان مهاجر را که هیچ چیز و هیچ کسی را نداشته اند راه و پناه داده ایم پس ما شایسته هستیم که امروز قدرت بعد از پیامبر را به عهده بگیریم . خب هیچ کس نمی توانست با این حرف مخالفت کند همه شان هم ظاهرا این قبول دارند اما می دانند که اگر هم بخواهند کسی جزء سعد نمی شود بنابراین ناراضی بودند وگرنه ما را که قبول داشتند ما خدمت کردیم ، بله ما خیلی زحمت کشیدیم برای اسلام و باید مزدش را بگیریم در این ما کسی حرفی نداشت و فقط در این ما کسی جز سعد را نداشتند. سعد مسن ترین است بنابراین پیش تر است ، معتبر ترین شخصیت است پس پیشتر از همه است ثروتمند ترین شخص است پس پیشتر از همه است قبیله اش وخانواده اش جمعیت و اعتبار بیشتری دارد پس پیشتر از همه است.طبق این ضوابط و قواعدی که در جاهلیت عرب همه اش ارزش بود .در اسلام مطلقا لیاقت شرط است آنکس که می تواند بهتر این بار را به مقصد برسانداین استاد حوزه در ادامه تصریح کرد : ما وقتی به اسلام می رسیم به فضائل معنوی و ظاهری، مطلقا لیاقت شرط است آنکس که می تواند بهتر این بار را به مقصد برساند اما آنجا این نیست ،کسی که سن بیشتری دارد ، کسی که ثروت بیشتری دارد آن باید باشد و اینها همه در سعد بود و مسلم سعد باید در سقیفه به مقصد و حکومت می رسید. تمام سران قبیله نمی توانستند عهده دار این مقام بشوند چون درجه اشان پایین تر بود ، سنشان پایین تر بود ، ثروتشان کم تر بود و سفره اشان به اندازه سفره سعد نبود ؛ هر روز سفره می انداخت مثلا صد نفر بر سر این سفره می نشستند هیچ کدام از آنها این مقدار توانایی را نداشتندیک نفر از غیر قریش نه فرمانده لشکر و نه فرماندار شدایشان در ادامه افزود : تیره های مختلف ، تیره ای که ایشان رئیس و بزرگشان بود تیره بنی ساعده معتبر تر بودند این بزرگ از همه بزرگانشان معتبر تر بود و به خاطر همان ارزش هایی که در جاهلیت مقبول هستند ایشان از همه مهم تر و بزرگتر بود پس بنابراین ایشان باید حتما رئیس بشود . خب اینها (روسای دیگر قبایل )ناراضی هستند نه بخش خزرج صغیر راضی است چون پسر عمویش است اما می داند اگر این پسر عمو مسند قدرت بنشیند یعنی این حرف هم است این هم بر اساس همان تعصبات است اصلا یک فردی از قبیله پسر عمو به کار نمی گیرند ، اصلا اوسی ها هم که یک پسر عموی دورتر هستند می دانند که اگر این پسر عمو بر مسند قدرت بنشینند ازطایفه و تیره آنها هم یک نفر در قدرت شریک نخواهد بود بنابراین ناراضی اند و وقتی چند نفر از افراد قریشی آمدند بلافاصله این دو دسته رفتند به آن سوی قریش یعنی پسر عمویشان را رها کردند. لذا تیره بنی ساعده گفتند تو قطع رحم کردی سعد پسر عمویت بود ، پسر عمویت رئیس می شد . اینها (روسای قبایل دیگر) گفتند نخیر اینها قوم و خویشان پیامبر هستند اینها بایستی ریاست داشته باشند (خب بهانه اشان بود ). بشیر بن سعد آن کسی که اولین بار از طایفه خزرج با قریش بیعت کرد او هم در تمام مدت هیچی نشد فقط در حد مشاور دستگاه خلافت بود .او همیشه مشاور بود بعد ها در زمان امیرالمومنین پیش معاویه رفت و مشاور بود ، آنها هم وقتی به مسند قدرت رسیدند از اینها هیچی به بازی نگرفتند نه از قبیله اوس کسی را به بازی گرفتند و نه از قبیله خزرج صغیر . خزرج کبیر هم که بایستی به بازی گرفته نشود چون در واقع از تیره رقیب حساب می شود .بعد از اینکه آرامش بر کشور حکم فرما شد و دولت بر قرار شد حالا می خواهند لشکر هایی و فرماندارانی را به اطراف برسانند ، یک نفر از غیر قریش نه فرمانده لشکر و نه فرماندار شد ،طبق همان روال عرب است و قبیله جز قبیله نمی شناسد ، آخر ما به تو کمک کردیم و تو رئیس شدی نه حداکثرش این است که تو مشاور هستی (نه فرمانده لشکر و فرماندار) البته اینها وقت هایی که در عالم اسلام پول ریزش کرد به اینها پول می دادند ، به اینها پول دادند اما هیچ مقامی نمی دادند . مثلا میلیون ها میلیاردها ثروت و پول عالم در مدینه ریخته بود حالا یک مقدار هم به آنها برسد حتی در زمان خلیفه دوم خواستند بخشی از خمس را به خاندان پیغمبر اکرم بدهند. گفتند وقتی پول همه جا هست حالا یک ذره هم به اینها می دهیم طوری نیست . که آنها نپذیرفتند و گفتند یا خمس ما را می دهید چون همه ی خمس حق ماست یا بخشی از آن را نمی خواهیم و پس دادند تک ها را اگر یک نفر بود که جمع می کرد حضرت می توانست هر کاری بکندحضرت آیت الله جاودان در ادامه افزود :بعد از وفات پیامبر صلی الله علیه و آله روسای قبایل شکسته بودند ، قریش که در مقابل ایستاده بود و باید انصار به کمک بیایند . آنچه که خود حضرت بیبی وقتی به مسجد رفت با آنها صحبت کرد با این عبارت یا اعضاء المله - ای بازوان نیرومند دین اما هیچ نفس کشی نبود چرا ؟ چون روسای قبایل از دست رفته بودند و به صف مخالف پیوسته بودند . تک تک تک آدم هایی بودند و می شناختند و اعتقاد داشتند که بعدها هم آنها تا آخر پای امیرالمومنین علیه السلام ایستادند اما تک ها را اگر یک نفر بود که جمع می کرد حضرت می توانست هر کاری بکند که بعد ها در زمان حکومت امیرالمومنین دو نفر را داشتیم . یکی عمار و یکی هم مالک اشتر بود . اینها جمع کننده بودند چون جمع کننده بودند امیرالمومنین علیه السلام می توانست هر کاری بکند . اما ان روز هیچ کس را نداشت نه سلمان توانایی داشت و نه مقداد و نه ابوذر توانایی داشتند . هیچ کس که اطراف امیرالمونین علیه السلام بود (مثلا شاید دوازده نفر بودند ) توانایی این کار را نداشتند . اینها هیچ کدام رئیس قبیله نبودند که بتوانند در جامعه عربی تاثیر گذار باشند . تکرار می کنم و می گویم جامعه عربی . پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله کوشید که جامعه عربی که بر تعصب قبیله ای مبتنی است از این تعصب بیرون بیاورد اما ده سال تربیت ایشان کافی نبود برای اینکه بتواند یک چیزی که قرن ها بر این جمعیت حکومت می کرد از بین ببرد تا زمانی که پیامبر وفات کرد و اینها به تعصب قبیله ای برگشتند .تربیت به چند تا عامل احتیاج دارداین استاد اخلاق در پاسخ به این سوال که چرا مردم با اینکه زیر دست بهترین مربی بودند ان جور که باید تربیت نشدند و بعد از وفات پیامبر اکرم به تعصب قبیله ای برگشتند گفت : تربیت به چند تا عامل احتیاج دارد یک : باید یک مربی خوب باشد دو : باید شاگرد استعداد داشته باشد. سه : اگر مربی خوب باشد و شاگرد استعداد داشته باشد کافی است ؟ خیر ؛ زیرا شاگرد باید بخواهد شاگرد با اینکه استعدادش خوب است اما طبق دلایلی در مورد زندگی خودش به نظریه دیگری رسیده است مثلا امروز در جهان غرب نظریه غالب نظریه طرفدار آزادی است اگر کسی به آزادی معتقد است هیچ تربیتی را نمی پذیرد ، استعداد کافی است و انسان استعداد دارد اما برای تربیت باید بخواهدحضرت آیت الله جاودان در ادامه افزود : مثلا فرض کنید فرزندی از سن هفت سالگی به یک مربی خوبی سپرده شود و بر فرض ذهن او خالیست و مربی کافیست و لایق است . شاگرد هم استعداد دارد خب تربیت به نتیجه می رسد اما فرض کنید این فرزند هجده سالش شده است و دوره دبیرستان را گذرانده است هجده سال تحت تربیت پدر و مادر بوده است و یک مجموعه بزرگی از تعلیم و تربیت در ذهن وی وجود دارد . این ممکن است با تربیت یک مربی لایق و کافی نتواند بسازد و همراهی کند مثلا اگر تحت نظر یک مربی خوب هم قرار بگیرد بعضی از آنچه که او دستور و تعلیم و تمرین می دهد (چون در تربیت تمرین لازم است) بعضی از آنها را می پذیرد مثل مردم آن روز که همه نماز می خوانند و نماز را قبول داشتند دیگر هیچ کدام بت پرست نبودند همه خداپرست بودند اما اصول اساسی فرهنگ جامعه خودشان را که اصول قبیله ای بود این را از دست نداده بودند و هنوز پافشاری می کردند .جریانی که دراین چند ساله مکرر بر ملی گرایی اسرار می ورزندحضرت آیت الله جاودان در پاسخ به سوالی پیرامون جریانی که دراین چند ساله مکرر بر ملی گرایی اسرار می ورزند گفت : اینها کسانی هستند که این دوره های تربیتی را در دانشگاهها و در احزاب و سازمان های خودشان به آن تعلیم و تربیت رسیدند حالا این بر فرضی است که آدم ها راست بگویند و اگر راست نگویند که یعنی به یک جایی وابسطه هستند ، مزدورند ، خود فروخته و خود باخته اند. ایشان در ادامه افزود : هر کسی که آن تعلیماتی را که دین برای انسان آورده می شناسد و و قبول دارد این باید پای این تعلیمات بایستد . پس تعیین کننده نهایی همه چیز یک مسلمان دینش است. الان یک جمعیتی هستند که کاملا آزادی را مثلا لیبرالیزم را و از نظر اقتصادی مثلا آزادی های کاپیتالیستی را با اسلام قابل جمع می دانند یعنی واقعا اسلام را قبول دارد و در اسلام شک ندارد اما در کنارش کاملا به لیبرالیزم معتقد است در کنار اعتقاد به دین به آن هم معتقد است این دوتا را با هم منافی نمی دانند این برای ناشناختن دین است عده ای این جوری هستند . .مسلمانی تعیین کننده همه چیز آدمی است . ببینید شما مسلمانید یا نیستید . دوتا که نمی شود .برای مقابله با جریان ملی گرایی چه کار باید کردایشان در پاسخ به این سوال که برای مقابله با جریان ملی گرایی چه کار باید کرد گفت : تبیین صحیح اسلام بشود که مردم درست بشناسند. در جهان لیبرالیزم را دیدیم که به صورت جبر و فشار همجنس بازی را رواج می دهند . آمریکا دو دسته را می پذیرد اگر اثبات کنی وهابی هستی ولو مسلمان هم که باشی می پذیرد ودسته دیگر اینکه اگر هم جنس باز باشی می پذیرد . ایرانی را از ده کیلومتری با تیر می زنند اما اگر بدانند وهابی  یا هم جنس باز است می پذیرند . ]]> آیت الله جاودان Sun, 13 Mar 2016 12:16:01 GMT http://tabeshekosar.ir/vdcf.ydmiw6dy1giaw.html برنامه مراسم عزاداری فاطمیه دوم با سخنرانی آیت الله جاودان http://tabeshekosar.ir/vdcg7y9x.ak9yy4prra.html به گزارش رسانه الکترونیکی تابش کوثر مراسم عزاداری فاطمیه دوم با سخنرانی استاد ارجمند حضرت آیت الله جاودان از پنج شنبه 20 اسفند ماه به مدت ده شب از نماز مغرب و عشاء در حسینیه حاج شیخ مرتضی زاهد واقع در خیابان شهید مصطفی خمینی ، کوچه شهید بالاگر برای برادران و خواهران برگزار می شود ]]> آیت الله جاودان Fri, 11 Mar 2016 09:05:40 GMT http://tabeshekosar.ir/vdcg7y9x.ak9yy4prra.html توبه کرده‌ام اما دوباره... لذت گناه را چطور فراموش کنم؟ http://tabeshekosar.ir/vdcjyoe8.uqexmzsffu.html به گزارش جهان به نقل از تسنیم، ارتباط مردم و روحانیت چیزی است که انقلاب اسلامی ایران را رقم زد. امروز با تمام هجمه‌هایی که با ابزار‌های نوین و معرفت‌سوز به این پایگاه بزرگ و قوی معنوی می‌شود، نه‌تنها ارتباط مردم کمتر نشده که پای نوجوانان و جوانان نیز بسیار جدی‌تر از قبل به این عرصه باز شده است. نوجوان و جوان امروز ما در شرایطی زندگی می‌کند که اطرافش پر از الگوهای غلط و اشتباه است که اتفاقاً تلاش می‌شود تا همان‌را به‌عنوان جنس اصلی به آنها معرفی کنند. در چنین شرایطی کسی که می‌خواهد زندگی‌اش را بر اساس الگوهای صحیح اسلامی پیش ببرد، نیاز به یک مشاور و همراه خوب دارد تا پدرانه او را راهنمایی کند.کتاب «ره‌نمای طریق» مجموعه‌ پرسش‌ها و پاسخ‌های برای زندگی بهتر است. مردم جزئی‌ترین اتفاقات و مشکلاتشان را برای آیت الله جاودان تعریف کرده‌اند و ایشان هم پدرانه پاسخ داده‌اند.در این بخش، چند پرسش و پاسخ درباره گناه و توبه را می‌خوانیم:اگر تنها و بدون معلم بمانید، صیدِ شیطان می‌شوید-با سلام. مدتی است که تصمیم گرفته‌ام جهاد با نفسم را شروع کنم اما نمی‌دانم از کجا و چطور شروع کنم ؟ خواهش می‌کنم بگویید چطور در این راه شل نشوم و از این هدفم دور نشوم؟ چطور از گناهان گذشته‌ام توبه حقیقی کنم؟آیت‌الله جاودان: سلام علیکم و رحمة الله ، از نماز شروع کنید. نمازتان را درست کنید که اول نماز است و مهمتر از همه چیز نماز است البته باید نماز صحیح بخوانید. سپس باید گناه را از زندگی خودتان حذف کنید البته بطور کامل باید گناه از بین برود. برای آشنایی با گناهان، کتاب «گناهان کبیره» نوشته آیت الله دستغیب را بخوانید و در این راه کوشش کنید. برای اینکه بتوانید در این راه بمانید باید مواعظ یک عالم خبیر را بشنوید. آدم اگر تنها و بدون معلم باشد بوسیله شیطان صید می‌شود؛ ثانیاً هر روز به امام زمان توسل داشته باشید، حتماً.گنهکار که دیگر احترام ندارد!-سلام استاد عزیز بنده سعی میکنم دچار گناه غیبت نشوم ولی مشکلی که دارم این است در مجالسی که غیبت دیگران می شود و خصوصا اگر غیبت کننده سن وسال دار باشد، به خاطر اینکه بی احترامی نکرده باشم، نمیتوانم تذکر دهم که غیبت نکنید. پیشنهاد شما چیست؟ آیا میتوان شخصیت طرف مقابل را در نظر نگرفت و هر کسی و در هر جمعی باشد، باید به صورت جدی و محکم تذکر داد؟ من یک جایی در احوالات شهید احمدعلی نیری خوانده بودم که اصلا در رابطه با گناه شنیدن غیبت با کسی تعارف نداشت.پیشنهاد شما چیست؟آیت‌الله جاودان: سلام علیکم و رحمة الله ،درمورد گناه و غیبت بایستی شخصیت طرف را در نظر نگرفت. شخصی که گناه می‌کند، دیگر احترام ندارد. البته می توان به شکلی دفاع از مومنی که غیبت او می شود انجام داد که شخصیت طرف هم لطمه نخورد. مثلا می گویند: به نظر می رسد این صحبت جنابعالی غیبت باشد یا ممکن است غیبت بشود و امثال این جملات.چه کار کنیم که بر توبه بمانیم و دوباره خراب‌کاری نکنیم؟-با سلام. من گذشته خوبی نداشتم و مرتکب گناهان زیادی شده ام.چندین بار توبه کرده‌ام و بسیاری از گناهان را دیگر مرتکب نشده‌ام ولی هر چند وقت یک بار ذهنیات گذشته فکرم را مشغول می‌کند و وسوسه‌ام می‌کند تا برخی کارهای نادرست را انجام دهم؛ البته بلافاصله بعد از انجام آن پشیمان می‌شوم. احساس می‌کنم که اوضاعم خیلی خراب است و ناراحت از این هستم که این همه گناه و تصاویر ذهنی و تجربیات نادرست را چگونه از وجودم خارج کنم که سراغم نیاید؟ متأسفانه نتوانستم شیرینی گناه را از خودم خارج کنم.لطفا هم دعایم کنید و هم راهنماییم.آیت‌الله جاودان: سلام علیکم و رحمة الله. تا بطور کلی از گناهان گذشته دست برندارید امکان معالجۀ آن ذهنیات وجود ندارد. پس اولا: تصمیم بر ترک گناه با کمک خواستن از خدای متعال و ثانیاً جبران خلاف‌ها و خرابی‌های گذشته؛ این دستور و راه معالجه است. اما چکار کنیم که بتوانیم بر توبه بمانیم و دوباره خراب کاری نکنیم؟ راهش را در جواب‌های متعدد عرض کرده‌ام.۱) نماز خودتان را درست و صحیح بجای آورید مسائل و قرائت و تقلید باید درست باشد.۲) نمازتان را اول وقت بجای آورید در این دو مسئله دقت کنید.۳) هر روز توسل به امام زمان علیه السلام را با توجه و اخلاص بجای آورید برای حل این مشکل مثلا هر روز صبح زیارت آل یس را با توجه و تضرع بخوانید و از آن حضرت بخواهید که شما را در ترک کامل گناه کمک کند.۴) آیا غذا و زندگی شما حلال و پاک است؟ اگر غذای پاک و حلال و زندگی پاک و حلال باشد آدم کمتر رغبت به گناه خواهد کرد و این مسئله را بدقت بررسی کنید.اگر گناه بفضل الهی ترک شود رفته رفته گریه بر امام حسین(علیه السلام) و زیارت ایشان و توسلات و عزاداری‌ها و نمازها و روزه‌های مستحب می‌تواند گذشته را پاک کرده و ازخاطر شما بیرون کند انشاءالله. به رحمت الهی امیدوار باشید و راه درستتان را پی‌گیری کنید. ]]> آیت الله جاودان Fri, 14 Aug 2015 13:29:19 GMT http://tabeshekosar.ir/vdcjyoe8.uqexmzsffu.html پاسخ آیت الله جاودان به نوجوان 14 ساله درباره حضور قلب در نماز http://tabeshekosar.ir/vdcjyae8.uqeyvzsffu.html تابش کوثر - با عرض سلام خدمت حضرت آقاي جاودان بنده نوجواني ۱۴ساله هستم كه حضور قلب خوبي در نماز ندارم خواهش مندم راهنمايي ام بفرماييد باتشكرحجت الاسلام و المسلمين جاودان فرمودند:سلام علیکم و رحمة اللهشما در چهارده سالگی باید در نماز حضور قلب خوبی داشته باشید.اولین عامل بهم ریختگی حضور قلب چشم ماست.چشمی که همه چیز را می بیند. هر شخص زن و مرد، هر منظره، هر عکس، هر فیلم نمی تواند نماز خوبی بخواند. اگر بتوانید چشم خودتان را کنترل کنید انشاءالله نمازتان بهتر می شود.اگر بتوانید چیزهایی که خدای متعال راضی نیست نگاه نکنید البته بطور جدی می توانید نماز بهتری داشته باشید.نماز عصاره و خلاصه شدۀ رفتار و اعمال روز ماست.اگر تمام رفتار و اعمال آدمی با حساب و کتاب باشد نماز او درست خواهد شد.منبع :javedan.ir ]]> آیت الله جاودان Fri, 24 Apr 2015 13:23:41 GMT http://tabeshekosar.ir/vdcjyae8.uqeyvzsffu.html