رسانه الکترونيکی تابش کوثر - آخرين عناوين آقای رحیم پور ازغدی :: نسخه کامل http://tabeshekosar.ir/ Fri, 22 Sep 2017 04:09:50 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 http://tabeshekosar.ir/skins/default/fa/yazahra96/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط رسانه الکترونيکی تابش کوثر http://tabeshekosar.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام رسانه الکترونيکی تابش کوثر آزاد است. Fri, 22 Sep 2017 04:09:50 GMT آقای رحیم پور ازغدی 60 برجام برای کسانی که می‌گفتند چرا این‌ همه «مرگ بر آمریکا» می‌گویید تجربه شد http://tabeshekosar.ir/vdcewf8x.jh8vni9bbj.html به گزارش تابش کوثر حسن رحیم‌پور ازغدی عصر یکشنبه در سخنرانی با موضوع «نقش مقام معظم رهبری در دفاع مقدس و مقاومت اسلامی» که در دانشگاه منتظری برگزار شد، اظهار داشت: اگر جنگ منطقه را با چشم مسلح نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که این جنگ ادامه جنگ هشت‌ ساله و یکی از جنگ‌های جهانی است و تمام جریان‌هایی که کنار صدام بودند، اکنون علیه عراق و صدام و سوریه می‌جنگند.  وی با بیان اینکه جنگ منطقه جنگ جهانی است که بیش از 30 کشور در آن مداخله می‌کنند، افزود: در رأس جنگ منطقه دو الی سه کشور دیده می‌شوند اما بین 20 تا 30 کشور در این جنگ حضور دارند.  استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه سوریه تنها کشور عربی بود که به فلسطین خیانت نکرد، اضافه کرد: سوریه کشوری متفاوت است، چراکه تمام دولت‌های عربی به فلسطین خیانت کرده بودند و سوریه تنها کشور عربی است که خیانت نکرده و سوریه اگر نبود، لبنان آزاد نمی‌شد و غزه مقاومت نمی‌کرد و شکست‌های پی‌درپی رژیم صهیونیستی اتفاق نمی‌افتاد.  رحیم‌پور ازغدی به حضور ایران در سوریه اشاره و عنوان کرد: دولت عراق و سوریه بارها اعلام کرده‌اند که اگر مشورت‌های نظامی و فرماندهی ایران نبود، گروهک تروریستی داعش تاکنون کل عراق و سوریه را می‌گرفت و این نشان از قدرت نظامی و عملیاتی ایران دارد که بدون اینکه حضور مستقیم داشته باشد توانسته دو کشور اسلامی را از سقوط نجات دهد‌.  وی با تأکید بر اینکه اگر موقعیت عراق و سوریه تثبیت بماند مقاومت ضد صهیونیستی تقویت و احیا می‌شود، متذکر شد: رژیم صهیونیستی خط مقدم استعمار غرب است و اگر سقوط کند دژ استعمار غرب شکسته خواهد شد، چراکه تمام غرب پشت رژیم صهیونیستی است و اگر بشکند تاریخ جدیدی آغاز می‌شود و تاریخ 200 ساله استعمار به هم می‌ریزد که این امر هم دور نیست.  عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: در ظاهر صحنه گروهک تروریستی داعش 2 دسته آدم وجود دارند، یک گروه مزدورانی هستند که پول می‌گیرند و گروه دیگر افراد ساده‌ای هستند که فکر می‌کنند این نبردی برای تشکیل خلافت اسلامی است و فریب‌خورده هستند که این گروه قربانیان دسته اول هستند و کارهای انتحاری و سخت بر عهده آن‌هاست و همین‌ها بودند که در اروپا حرکت‌های تروریستی انجام دادند، اما در پشت‌صحنه داعش، تمام قدرت‌های دیکتاتوری و حکومت‌های منطقه مثل امارات، اردن، قطر، ترکیه، عربستان قرار دارند.  رحیم‌پور با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی به‌ صراحت اعلام کرده که داعش در سوریه به نفع ماست، تصریح کرد: گروهک تروریستی داعش به نفع آن‌هاست و در ادامه هم داعش اعلام می‌کند که مشکل ما حکومت سوریه است و این نشان می‌دهد که کشورهای غربی از داعش حمایت می‌کنند.  وی با بیان اینکه اگر ایران از سوریه و عراق حمایت نمی‌کرد اکنون این دو کشور به دست آل‌سعود، رژیم صهیونیستی و آمریکا بود، تبیین کرد: اصلی‌ترین هدف این جنگ‌ها، ایران است و حتی یکی از نگرانی‌های کشورهای غربی این است که اگر جنگ در سوریه و عراق تمام شود این نیروها در اروپا حضور پیدا می‌کنند، پس بهتر است در همین منطقه باشند تا از بین بروند یا جبهه مقاومت را بشکنند.  استاد حوزه و دانشگاه مطرح کرد: می‌خواهند سوریه را به سه کشور و ایران را به پنج تا هفت‌ کشور تجزیه کنند و حتی نقشه ایران جدید را منتشر و تقسیمات را براساس قومیت و مذهب پیش‌بینی کرده‌اند و می‌خواهند جنگ قومی و شیعه و سنی راه‌ بیندازند و وقتی جنگ راه بیفتد رسماً جنگ جهانی است که همه کشورها به شعله‌ور شدن آن کمک می‌کنند و فقط اسم آن جنگ داخلی است.  رحیم‌پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فتنه 88 افزود: کشورهای غربی نشان دادند که فقط منتظرند یک درگیری در ایران شروع شود تا به آتش آن دامن بزنند.  وی تصریح کرد: عده‌ای جنگ 8 ساله را جنگ ایدئولوژیکی و انقلابی می‌دانستند، حال‌ آنکه جنگ جدا از اسلام جنگ وطن بود و منطقه نفت‌خیز کشور سقوط کرده بود، اما همه می‌دانیم کسانی خاک ایران را حفظ کردند که ایرانی مسلمان بودند و برای دفاع از اسلام و آرمان‌های انقلاب اسلامی جنگیدند و امروز هم کسانی می‌گویند نباید در منطقه بجنگیم اما ترامپ اقرار می‌کند که حمله به سوریه برابر با حمله به ایران و روسیه است و ما نمی‌توانیم با آن‌ها وارد جنگ شویم.  عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی داز سخنان خود با اشاره به قرارداد برجام گفت: ما به تمام تعهداتمان عمل کردیم، اما آن‌ها به 90 درصد تعهداتشان عمل نکردند، این قرارداد آزمایشی لازم برای نسل جدید بود که بر سر آن هزینه دادیم و تجربه‌ای شد برای کسانی که می‌گفتند شما چرا این‌ همه «مرگ بر آمریکا» می‌گویید و چرا یک‌بار با آن‌ها مذاکره نمی‌کنید! با این ‌حال ما از پیشرفت خود در این زمینه عقب ماندیم و جبران عقب‌ماندگی هزینه دارد و جلوی نهضت علمی که رخ‌ داده بود گرفته شد، در حالی‌ که ما می‌توانستیم تجربه نکنیم، چراکه کافی است عقل خود را به کار اندازیم که آمریکا چرا باید پیشرفت ما را بخواهد.  رحیم‌پور تأکید کرد: بعضی‌ها در مورد جنگ‌های منطقه هم می‌گویند بیایید تجربه کنیم و به کشورهای منطقه کمک نکنیم، اما باید بدانیم که اگر امروز و در خارج از مرزها کمک نکنیم چندین سال بعد باید در داخل و با چند برابر هزینه بجنگیم؛ شاید که موفق شویم، باید بدانیم ملت ایران موش آزمایشگاهی نیست و کاری که در هسته‌ای با ما کردند را صد برابر در جنگ‌های منطقه‌ای با ما می‌کنند و اگر ایران ضعف نشان دهد و تسلیم وعده‌ها شود و کشورهای منطقه را رها کند به دو سال هم نخواهد رسید که ایران را خواهند گرفت.  وی ادامه داد: اگر در مسائل منطقه‌ای کوتاهی کنیم تروریسمی صد برابر وحشی‌تر در ایران به اسم قومیت، مذهب، جنگ آب و تمام اختلافاتی که هست، اتفاق می‌افتد.  استاد حوزه و دانشگاه با انتقاد از کسانی که می‌گویند باید به فکر منافع مادی خود باشیم، بیان کرد: منافع ملی از امنیت، اقتصاد و رشد علم حاصل می‌شود و وقتی امنیت نباشد رفاهی هم وجود نخواهد داشت و نباید تصور کرد که اگر به عراق و سوریه مسلط شوند پشت مرزهای ایران به احترام آریایی بودنمان می‌ایستند و به ما حمله نمی‌کنند، چراکه هدف اصلی آن‌ها ایران است.  رحیم‌پور توضیح داد: اکنون ما در موضع قدرت و در خارج از ایران، جنگ را مدیریت می‌کنیم، در حالی‌ که اگر این کار را نکنیم باید در سال‌های آینده از موضع ضعف و منفعلانه دفاع کنیم و چندین برابر هزینه دهیم.  وی در پایان تشریح کرد: ایران هوشمندانه‌ترین نوع جنگ را بدون هزینه و بدون حضور مستقیم نیروها مدیریت کرده و باعث شده است که مدیریت جنگ بر عهده ما باشد و باید بدانیم که سوریه برای ایران می‌جنگد نه ایران برای سوریه درواقع عراق و سوریه سپر ایران شده‌اند چراکه درنهایت همه باهم یک جبهه متحد هستیم. منبع: مشرق به نقل از فارس ]]> آقای رحیم پور ازغدی Mon, 28 Nov 2016 11:24:52 GMT http://tabeshekosar.ir/vdcewf8x.jh8vni9bbj.html واکنش رحیم‌پور ازغدی به اظهارات یک بازیگر http://tabeshekosar.ir/vdce778x.jh8fni9bbj.html به گزارش تابش کوثر، حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی در همایش عبرت‌های عاشورا در دانشگاه علم و صنعت با اشاره به اظهارات یکی از بازیگران در رابطه با گلشیفته فراهانی، گفت: مگر می‌شود ما هم به گناه و هم به حق احترام بگذاریم؟ این سخنان چه فرقی می‌کند با سخن آن کسانی که می‌گفتند هم امام حسین اجتهاد کرد و هم یزید؟! نمی‌شود گفت ما به انتخاب کسی که به طور علنی گناه کرده است، احترام می‌گذاریم.  وی افزود: فرق شیعه با غیرشیعه در حُب حسین(ع) و عزای حسین(ع) نیست بلکه در مسئله امامت است؛ شیعه می‌گوید حسین(ع) امام ماست.  رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه از کربلا می‌شود صدها درس آموخت، گفت: فقط غصه خوردن برای کربلا مفهوم تشیع نیست شیعه متحرک است و کنار امامش حرکت می‌کند.313/م فارس ]]> آقای رحیم پور ازغدی Mon, 17 Oct 2016 12:41:17 GMT http://tabeshekosar.ir/vdce778x.jh8fni9bbj.html رحیم‌پورازغدی: برخی حتی امام حسین(ع) را افراطی می‌دانستند http://tabeshekosar.ir/vdcewv8x.jh8ppi9bbj.html به گزارش تابش کوثر  حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، در نشست «نقش خواص از شهادت رسول الله تا شهادت اباعبدالله الحسین» که در دانشگاه پیام نور مشهد توسط بسیج دانشجویی برگزار شد، گفت: در زمان جنگ دفاع مقدس، وقتی به برخی افراد گفته می شد سلاح بردارید و به جنگ بروید، این گونه توجیه می کردند که ما نگران آینده اسلام هستیم، در حالی که آن ها به فکر آینده اسلام نبودند و به فکر آینده خودشان بودند. برخی از افرادی که در جبهه نبودند، اکنون جز مسؤولین هستند.    وی با اشاره به این که دنیا محل آزمایش و عبور است، بیان کرد: هر کسی در دنیا زیبا زندگی کند، او برنده است.   رحیم پور ازغدی گفت: هدف ماندن نیست؛ چرا که هیچ کس نخواهد ماند؛ بنابراین صحبت چگونه رفتن است.   عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: شیرینی و تلخی دنیا، همه خواب است و در خواب زندگی می کنیم. بیداری در آخرت است؛ از این رو وقتی همه از عالم رفتند، بعد از مرگ بیدار می شوند.   این استاد دانشگاه با خاطر نشان کردن این که مراقب هوس های خود باشید، گفت: تمام هوس ها می خواهند، بشر را از مسیر تکامل خارج کنند و عاقبت انسان، آتش می شود.    عاقبت بد برخی خواص   وی به عاقبت بد برخی خواص اشاره و بیان کرد: برخی خواص، دوره ای صالح هستند و بعد از مدتی دیگر صالح نیستند و متاسفانه فاسد مفسد می‌شوند، به گونه ای که نه تنها خودشان خراب می‌شوند؛ بلکه دیگران را هم خراب می‌کنند.    رحیم پور ازغدی گفت: امام حسین(ع) می فرمایند: «اَلْاَمینُ آمِنٌ و الْبَریءُ جَریءٌ و الخائِنُ خائِفٌ و الْمُسِیءُ مُسْتَوْحِشٌ؛ امانتدار در اَمان است، بی‌گناه بی‌باک است، خیانتکار ترسان است و بدکار هراسان.»؛ بر اساس این روایت انسان خائف ترسو و انسان امین، آسوده است.   عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: انسان بی گناه بی باک است و آلودگی و فساد ندارد و انسان پاک، شجاع و انسان بدکار، همیشه هراسان است.    برخی افراد، پشت مقدسات پنهان می شوند   وی بیان کرد: غالبا انسان هایی که انتقاد می کنند، محکم هستند و برخی افراد پشت مقدسات پنهان می شوند تا کسی از آن ها انتقاد نکند.    عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: انسان وقتی گرفتار مشکلی می‌شود و بین جان و مال یکی را باید انتخاب کند، می‌بایست جان را انتخاب کند. اما وقتی مساله مکتب و توحید باشد، باید جان را برای مکتب بدهی.   وی به اهمیت و ارزش مبارزه با فساد اشاره و بیان کرد: جامعه دینی نباید از کنار فساد و بی عدالتی و کفر و گناه عبور کند.   عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: امام حسین(ع) در لحظه آخر فرمودند:« :« رضا بقضائك و تسليما لامرك و لا معبود سواك يا غياث المستغيثين؛ خشنود به قضاي تو و تسليم امير و فرمانت هستم و معبودي غير تو نيست اي فريادرس فريادجويان!.».   رحیم پور ازغدی گفت: برخی از خواص  و انقلابیون را از طریق مسائل جنسی، آلوده می‌کنند. معاویه از این شیوه برای امام حسین(ع) استفاده کرد و کنیزی زیبا و رقاصه را با هدایای فراوان برای ایشان فرستاد که امام(ع) نه تنها تحت تاثیر قرار نگرفتند؛ بلکه او را تربیت کردند.   حضرت زینب(س) بسیاری افراد را تربیت کردند   عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) مردان و زنان بسیاری را تربیت کردند . حضرت خدیجه(س) که تاجر بین المللی بود نیز بسیاری انسان‌ها را نجات داد و اصلاح کرد.    این استاد دانشگاه گفت: در مذاکرات قرار بر این بود که فقط درباره مسائل هسته ای صحبت شود، آن هم با حفظ حقوق مردم ایران. اما برخی فکر می کنند وقتی مذاکره می کنیم باید در تمام مسائل تسلیم شویم و همه چیز را بفروشیم.   صلح به معنای سازش در تمام مسائل نیست   وی با اشاره به این که مذاکره باید از موضع عزت باشد، نه ذلت، تصریح کرد: این مهم را باید متذکر شد که صلح با دشمن به معنای سارش در تمام مسائل نیست؛ بلکه نباید از حق عدول کرد. امام حسن(ع) با صلح خود، معاویه را رسوا کرد.   رحیم پور ازغدی گفت: معاویه به گونه ای افکار مردم را شست و شو داده بود که مسلمان ها فکر می کردند، حضرت علی(ع) نماز نمی خوانده است، به همین دلیل وقتی حضرت علی(ع) در مسجد شهید می شوند، می گویند مگر علی نماز می خوانده است.   رحیم پور ازغدی بیان کرد: معاویه به گونه ای افکار را عقب نگه داشته بود که مردم فکر می کردند، حضرت علی(ع) عثمان را کشته است، در حالی که این چنین نبود و امام علی(ع) از جان عثمان دفاع کرد.   عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: شمر انسان لا ابالی نبود؛ بلکه او سرباز حضرت علی(ع) بود و با معاویه جنگیده بود، اوحافظ قران و  16 بار پیاده به زیارت حج رفته بود، اما به جایی رسید که بخاطر یزید، امام حسین(ع) را به شهادت رساند.   وی خاطرنشان کرد: در سپاه مقابل امام حسین(ع) هر گونه انسانی بودند، انسان هایی از جنس روباه، کفتار بودند و عده ای نه جز سپاه امام حسین(ع) و نه جز سپاه یزید و منتظر بودند تا ببیند در آخرین لحظات چه اتفاقی رخ می دهد. منبع:خبرگزاری دانشجو ]]> آقای رحیم پور ازغدی Tue, 11 Oct 2016 13:29:55 GMT http://tabeshekosar.ir/vdcewv8x.jh8ppi9bbj.html هشدار رحیم پورازغدی درباره خطر ظاهرگرایی و اخباری گری مدرن در شیعه http://tabeshekosar.ir/vdcezn8x.jh8p7i9bbj.html به گزارش تابش کوثر  حسن رحیم‌پورازغدی در همایش فصلی ائمه جمعه مشهد مقدس که در رواق دارالحجه حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن محرم و دهه امربه‌معروف و نهی از منکر، اظهار کرد: دهه اول محرم با عنوان امر به‌ معروف و نهی از منکر نامیده شده، پیوند اکید محرم و عاشورا با مقوله امر به‌ معروف و نهی از منکر که به معنای اصلاحات اجتماعی است، دارای ابعاد مختلفی است. پیاده‌روی اربعین، بزرگ‌ترین میتینگ سیاسی و دینی تاریخ بشر است وی با بیان این‌که امر به‌ معروف و نهی از منکر به‌عنوان یک مسؤولیت جهانی برای آحاد مردم موضوعیت دارد، ادامه داد: شیعه و سنت‌های شیعی که روزی گفته می‌شد دوره‌اش گذشته، امروز جهانی شده؛ راهپیمایی عظیم اربعین، بزرگ‌ترین تجمع بشری در تاریخ است که هیچ دین، مذهب و مکتبی نمی‌تواند چنین راهپیمایی برپا کند، پیاده‌روی اربعین بزرگ‌ترین میتینگ سیاسی و دینی در تمام تاریخ بشر است. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگ خاطرنشان کرد: الگوی شهادت سیدالشهدا(ع) امروز الگوی همه مجاهدین، چریک‌ها و رزمندگان و الگوی روحانیت شیعی، الگویی برای همه روحانیون ادیان شده؛ پیش‌تر قدرتمندان برای فعالیت‌های خود ژست ضد دینی می‌گرفتند اما امروز دین از مظلومیت خارج‌ شده و آنان برای رأی آوردن به کلیسا و مسجد رفته، خود را دین‌دار نشان می‌دهند. مسجد به پایگاه بزرگ‌ترین تحولات جهان تبدیل‌شده است  وی با تأکید بر این‌که امروز ایدئولوژی‌های مادی، جای خود را به مکتب اصلاح‌گر و تمدن ساز اسلامی و در رأس اسلامیت معارف شیعی داده‌اند، تصریح کرد: مسجد که روزی به آن تاریک‌خانه و فراموش‌خانه می‌گفتند، امروز به پایگاه تپنده بزرگ‌ترین تحولات در جهان شده، همه اتفاقات پس از پیروزی انقلاب اسلامی از مسجد آغاز می‌شود حتی اتفاقات منفی که در پوشش مذهب رخ می‌دهد. رحیم‌پور ازغدی بابیان این‌که مساجد شیعه دارای خصوصیت ویژه‌ای نسبت به سایر اماکن عبادت در دیگر ادیان است، اضافه کرد: مسجد، معبدی است که دین، سیاست، خانواده و مشکلات نظری و مدنی مردم باید در آن حل شود درحالی‌که معابد دیگر ادیان تا زمانی که تنها به عبادت در آن نپردازند، متروک‌اند؛ در واقع مسجد در منطق اسلام به شرطی مشروع است که به هر آنچه به زندگی دنیوی و اخروی انسان مربوط است، بپردازد. شیعه انگلیسی به دنبال معرفی تشیع خنثی است وی، مفاهیم اسلامی و شیعی را به دو شکل ایستا و پویا قابل‌ بحث دانست و گفت: ایستا به این معنا که بود و نبود این مفاهیم نه در تربیت اجتماعی و نه در تغییر موقعیت تمدنی و حاکمیتی تأثیری نداشته باشد؛ اگر مذهب به نحوی مطرح شود که شنیدن و نشنیدن آن تغییری در زندگی، اجتماع، اخلاق، بازار و خانواده ایجاد نکند، نشان می‌دهد مذهب به‌درستی پیاده نشده است؛ شیوه‌ای که مذهب حتی عاشورا به نحوی مطرح شود که بشود مذهب خنثی، این همان چیزی است که امام از آن به اسلام آمریکایی و رهبری آن را به تشیع لندنی تعبیر کردند. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: امروز در بعضی شهرها یک‌سوم مردم پای ماهواره‌اند، در پایتخت ام القراء ما 5 میلیون نفر از مردم پای رسانه ملی نیستند، بیش از 20 میلیون نفر هر روز به اینترنت مراجعه می‌کنند و روزی چند ساعت سخنرانی دیگران را گوش می‌دهند، سالی حدود 15 میلیون نفر مسافرت خارج از کشور می‌روند و سبک‌های دیگر زندگی، ادیان مختلف، سبک زندگی لامذهبی، نوع تغذیه و پوشش آنان را می‌بینند؛ طبیعی است که این مخاطب، مخاطب ده سال پیش نیست، باید همپای مخاطب پیش رفت. وی بابیان این‌که ارائه اسلام، تبلیغ دین و حفظ مسجد مملو از جوانان، کار بسیار سخت و مهمی است، عنوان کرد: میلیون‌ها دانشجو به اسم علوم انسانی، ایدئولوژی‌های مختلف را بدون هیچ نقدی خوانده و نسبت به آن تعبد پیداکرده‌اند. تفاوت دو نگاه ظاهری و عملی به واقعه عاشورا رحیم‌پور ازغدی ادامه داد: محرم و عاشورا در منبرهای ما در تاریخ تبلیغ مفاهیم شیعی، دستکم به دو شیوه تبلیغ‌ شده و هنوز نیز این شکل تبلیغ ادامه دارد، طبق یک تعریف، عاشورا تنها یک حادثه است؛ فقط بُعد فاجعه آن دیده می‌شود، حادثه‌ای خاص و خصوصی است که برای پسر پیغمبر افتاده است. وی افزود: در این نگاه، نسبت ما با آن اتفاق و عملیات خاصی که سیدالشهدا(ع) انجام داده‌اند، نسبت امام و مأموم نیست؛ عاشورا، توکل، زهد، توسل، شفاعت مطرح می‌شود برای رفع تکلیف؛ توکل کن یعنی خیلی نیاز نیست کاری انجام دهی، توسل کن به این معنا که نیاز نیست خیلی تقوای عملی نشان دهی، توسل کنی درست می‌شود، شفاعت می‌شوی یعنی هر سبکی می‌خواهد زندگی کن و به هیچ‌ یک از تکالیف الهی توجه نکن، چون محب اهل‌بیت(ع) هستی، شفاعت می‌شوی. رحبم پور ازغدی با تأکید بر این‌که تنها برای شفاعت، بالغ‌بر 30 شرط وجود دارد، گفت: در روایات بین 5 تا 30 شرط برای شفاعت ذکرشده اما این دسته افراد اشاره‌ای به این شروط ندارند، همه این‌ها به‌گونه‌ای مطرح می‌شود که رافع تکلیف باشد. وی بابیان این‌که در نگاه شیعی، امام حسین(ع) الگو است و اقتدا به او واجب است، اظهار کرد: در این نگاه، توکل یعنی توکل به همراه حرکت و عمل، زیرا توکل و توسل منشأ عمل برای انسان است، زیارت تجدید بیعت با اهل‌بیت(ع) است که در راه شما قیام و جهاد عملی می‌کنم، شفاعت به این معناست که در عملی که انجام می‌دهیم دچار اشکال می‌شویم و آن مشکل‌ها و نقایص مورد شفاعت قرار می‌گیرد؛ شفاعت امام حسین(ع) غرض کربلا نبود اما جزء نتایج کربلا هست. وی افزود: اگر محصول ماه محرم طوری شد که افرادی همچون یاران سیدالشهدا(ع) در کربلا تربیت شدند، مشخص می‌شود که در مسیر درست حرکت کردیم. تمدن سازی اسلامی باید از مسجد شروع شود عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: برخی فکر می‌کنند شیعه تنها در اثبات حقانیت ولایت علی بن ابیطالب (ع) است اما این شروع کار است، شیعه یعنی این کلام امام رضا(ع) که فرمودند «کلام ما را اگر طوری بیان کردید که کم و زیاد نشد، طوری که بشریت متوجه حرف ما بشوند، خودشان به دنبال اهل‌بیت می‌آیند.» وی با یادآوری جایگاه مسجد در اسلام و نقش آن در ساخت اجتماعی امت اسلامی، عنوان کرد: تمدن سازی اسلامی، اخلاق، خانواده، اجتماع و سبک زندگی اسلامی باید از مساجد شروع شود. «سیاست خارجی حسینی» تن به ذلت نمی‌دهد رحیم‌پور ازغدی با اشاره به آموزه‌های مکتب اهل‌بیت(ع) در مقابله با ظلم و ایستادگی در برابر دشمن، گفت: تربیت‌شدگان ذکر امام حسین(ع) کسانی هستند که در انقلاب و جنگ تحمیلی دیدیم و امروز مدافعان حرم و کسانی که در لبنان، فلسطین و یمن می‌جنگند، تربیت‌شدگان همین مکتب هستند؛ سیاست خارجی حسینی با غیر حسینی تفاوتش در این است که سیاست خارجی حسینی تن به ذلت نمی‌دهد. وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران، صادر و یک انقلاب جهانی شد، انقلاب اسلامی اوضاع دنیا را به هم‌ریخت و صادر شد؛ امروز رزمنده ما باید رزمنده جهانی باشد همان‌طور که در دوران جنگ تحمیلی، طلبه رزمنده داشتیم و امروز نیز باید طلبه رزمنده برای نبرد جهانی داشته باشیم. وی به تلاش و فعالیت سایر ادیان و عقاید برای تبلیغ و جذب پیروان جدید اشاره کرد و افزود: اگر برای حضور درصحنه نبرد جهانی محیا نباشیم، عقب خواهیم ماند درحالی‌که شیوخ وهابی خود را برای این جنگ آماده کرده‌اند؛ جریان سکولاریسم و لامذهب نیز تمام رسانه‌ها، اغلب دانشگاه‌های دنیا و سینماهای دنیا را در اختیار دارد. جهان آماده پذیرش الگو از کربلا و عاشورا است عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بابیان این‌که الآن وقت الگوسازی است و می‌توان از دل این کربلا، هزاران الگو برای جوان ایرانی و جهانی ساخت، گفت: عاشورا صد در صد سیاسی است و مرز اسلام انقلابی و غیرانقلابی را مشخص می‌کند، تفاوت هیأت‌های سکولار و غیر سکولار در چنین روزهایی مشخص می‌شود. وی با اشاره به برخی فضاسازی‌ها پیرامون ایجاد دودستگی با اصطلاحاتی همچون اسلام آمریکایی و شیعه لندنی، خاطرنشان کرد: برخی اختلافات درون مذهبی است که باید در قالب مباحث فقهی و اجتهادی حل‌ و فصل شود اما بخشی از اختلافات در مبنای مذهب ایجادشده است، اگر در چنین موقعیت‌هایی مدارا کنیم و مرزها را مشخص نکنیم، شیعه دچار تحریف می‌شود. تشیع در عرصه عقل و نقل، زنده‌ترین و مدعی‌ترین مکتب است رحیم‌پور ازغدی اضافه کرد: تشیع در عرصه‌ای که الهیات عقلی و نقلی منسوخ شده اند، در عرصه عقل و نقل، زنده‌ترین و مدعی‌ترین مکتب است. وی با بیان این‌که در یک ساعت ثابت می‌کنم وهابیت تنها یک حماقت است، خاطرنشان کرد: وهابیت مساوی با حماقت است زیرا در این اعتقاد هیچ‌ چیز وجود ندارد، از وهابیت احمقانه‌تر، بهاییت است؛ غربی‌ها گفته‌اند باید کاری کرد تا جوانان مسلمان بدون تغییر دین، به سبک یهودی، مسیحی و بهایی زندگی کنند. خطر ظاهرگرایی و اخباری گری مدرن در شیعه وی به خطر وجود ظاهرگرایی در تفاسیر و نقل احادیث اشاره کرد و گفت: ظاهرگرایی همان چیزی است که ما امروز به آن وهابیت می‌گوییم یعنی روشنفکری به اسم مذهب که با آیات قرآن بازی می‌کنند؛ این خصیصه در برخی اهل تشیع نیز وجود دارد، بعضی منبرهای ما به قرآن و روایات مستند کاری ندارد و تنها دو حدیث بدون بررسی ارتباط آن با قرآن نقل کرده و با آن، پنج آیه از قرآن را نفی می‌کند. رحیم‌پور ازغدی تأکید کرد: امروز در برابر این تعداد رقیب و دشمن اصل دین، اسلام، تشیع، روحانیت شیعه و ایران که در رسانه‌ها هرروز شبهه علیه قرآن و اهل‌بیت(ع) ایجاد می‌کنند، احتیاج به اجتهاد سالمی داریم که نه روشنفکرمعابانه باشد و نه اخباری گری مدرن. منبع: مشرق به نقل از فارس ]]> آقای رحیم پور ازغدی Sat, 01 Oct 2016 19:47:06 GMT http://tabeshekosar.ir/vdcezn8x.jh8p7i9bbj.html بزرگ‌ترین مصیبت جمهوری اسلامی عدم نظارت بر عمل به مصوبات است http://tabeshekosar.ir/vdcc0xq1.2bqex8laa2.html به گزارش تابش کوثر، حسن رحیم‌پور ازغدی در سلسله نشست‌های فرهنگی بزم اندیشه که امشب با موضوع اقتصاد مقاومتی و مطالبات جامعه در مرکز پژوهش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: امربه‌معروف و نهی از منکر واجب است و مردم حق‌ دارند مسؤولان را مورد استیضاح قرار دهند چراکه مسؤولان نشان داده‌اند که اگر کسی سربه‌سرشان نگذارد، خوابشان می‌برد.  وی با بیان اینکه ما وظیفه‌ داریم که نظام را به حکومت‌هایی نزدیک کنیم که به معیارها و ملاک‌های ائمه نزدیک باشد، افزود: حتی اگر افراد اصلح و انقلابی و فداکار در رأس حاکمیت قرار بگیرند اما در بعضی از رئوس افرادی هستند که نمی‌خواهند اصلاحات انجام شود و این‌گونه هیچ‌وقت حکومت‌های ائمه به وجود نمی‌آید و در کنار آن عده‌ای صالح هستند اما مصلح نیستند و توان مدیریتی ندارند.  عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نهی از منکر را انتقاد ملایم تا اعتراض دانست و تصریح کرد: این اعتراض محکم و قاطع باید در چارچوب قانون باشد تا زمانی که حکومت مشروع است و اگر حکومت نامشروع بود باید نقض قانون کرد مثل انقلاب اسلامی که در چارچوب حکومت نامشروع پهلوی رخ داد و وقتی اصلاح‌پذیر نبود تغییر کرد.  رحیم‌پور‌ازغدی مبانی اقتصاد مقاومتی در تئوری اسلامی و قانون اساسی را بسیار روشن و واضح عنوان و خاطرنشان کرد: اقتصاد سالم، مترقی و غیر وابسته به‌وضوح در این مبانی نشان داده‌ شده که اقتصاد مقاومتی باید نفوذناپذیر، تحریم ناپذیر، روبه رشد، رشید و حاوی رفاه برای همه باشد.  وی با اشاره به اینکه باید بندبند سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را جزء فهرست مطالبات اجتماعی از سه قوه قرار دهیم، گفت: ما رکورد مصوبات خوب در دنیا را زده‌ایم اما رکورد عمل نکردن را هم داریم و آن چیزی که وجود دارد این است که هر مسؤولی از هر نقطه قوانین و مصوبات فقط بخش‌هایی را عمل می‌کند که خودش می‌خواهد.  عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بزرگ‌ترین مصیبت جمهوری اسلامی ایران را عدم نظارت دانست و افزود: نظارتی بر عمل به مصوبات وجود ندارد و در بستر عمل همه‌چیز آزاد و رهاست، محتوای خوب بافرم و قالب بد به ما ضربه می‌زند و مردم را گیج می‌کند.  رحیم‌پور ازغدی با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی معنای عملیاتی و جنگی بودن موقعیت را می‌دهد، تصریح کرد: اقتصاد هیچ‌وقت بی دشمن نیست و فقط اقتصاد بدون شرف، اقتصاد بی دشمن است و این اقتصاد حتی با انسانیت سازگار نیست و اصلاً به سمت اسلامیت نمی‌رود.  وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی به معنی اقتصاد سالم انسانی در مقاطعی است که دشمن نزدیک شماست و به معنای ریاضت‌کشی نیست بلکه اسلام نمی‌خواهد هیچ‌کس در حداقل زندگی کند.  استاد حوزه و دانشگاه گفت: مبارزه با فقر در اسلام واجب است و در اقتصاد اسلامی هیچ‌کس نباید فقیر و گرسنه باشد، دفاع اسلام از فقیر به معنای مبارزه با فقر است که با زهد فرق می‌کند.  رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه زاهد با فقیر متفاوت است و زاهد کف مصرف و سقف تولید را دارد، افزود: زهد فقر اختیاری است درحالی‌که فقر، فقر اجباری است و زاهد کسی است که کم‌ مصرف می‌کند درحالی‌که آن‌کسی که کم تولید می‌کند زاهد نیست، تنبل است، اسلام با آثار فقر مخالف است.  وی با اشاره به اینکه باید با دو سبک زندگی مخالفت کرد، تصریح کرد: باید بازندگی گداواری که از امکانات اولیه هم محروم می‌کند، مخالفت کرد و حتی کسانی که می‌گویند تفریح مخالف سبک زندگی اسلامی است قوانین سبک زندگی اسلامی را نخوانده‌اند.  عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: باید بازندگی اشرافی که بیش از نیاز باشد و از مردم بافاصله زیاد زندگی کردن مخالفت کرد و این همان مصداق اسراف و تبذیر است و خداوند از مدیریت غلط سرمایه و ثروت بیزار است و هر جا امکاناتی ضایع شود و درست مدیریت نشود خداوند راضی نیست.  وی با اشاره به اینکه هیچ‌کسی در جامعه اسلامی نباید فقیر باشد، خاطرنشان کرد: هرکسی که اندوخته‌ای دارد و دیگران در حسرت آن آه می‌کشند حتی اگر از راه حلال به دست آورده باشد، در جامعه اثر بسیار مخربی دارد.  رحیم‌پور ازغدی اقتصاد مقاومتی را اقتصاد سالم اسلامی انقلابی دانست که به مسائل اجتماعی مثل ظروف مرتبط نگاه می‌کند و تصریح کرد: آثار مخرب فقر فقط به جوامع فقیر نمی‌رسد بلکه به جوامعی هم که به آن‌ها کمک نمی‌کنند، می‌رسد و ضرر مادی فقر هم به غنی و هم به فقیر می‌رسد.  وی بابیان اینکه هر دو گروه در معرض طغیان هستند، خاطرنشان کرد: اسلام با اشرافی‌گری و فقر مخالف است زیرا آن‌هایی که شکمشان خیلی سیر می‌شود و آن‌هایی که خیلی فقیر هستند در معرض خطر طغیان هستند اما غنی ثروتمند مسلمان انفاق می‌کند و فقیر مسلمان بی‌صبری نمی‌کند.  استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه کشورهای پیشرفته و پیشرو بخشی از پیشرفت خود را با غارت و بخشی را با اقتصاد مقاومتی به دست آورده‌اند، گفت: مردم آلمان پس از جنگ جهانی 80 درصد نیازهای خانه‌های خود را از خانه تأمین کردند تا دولت بودجه خود را برای بازسازی و زیرسازی کشور مصرف کند.  رحیم‌پور با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی کشور را ثروتمند می‌کند، افزود: اقتصاد مصرفی و نفتی است که کشور را فقیر می‌کند و ما و عربستان اگر نفت نداشتیم جزو گداترین ملت‌ها بودیم.  وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی به این معنی است که مصرف را کنترل، واردات را مدیریت، صادرات و تولید را تقویت کنیم و ایجاد اشتغال و کار بانظم و برنامه‌ریزی انجام دهیم.  عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه برخی از افراد خیال می‌کنند فرمایشات رهبر مثل شب‌شعر است و فقط به یک احسنت گفتن کفایت می‌کنند، تصریح کرد: ویژگی مهم این سیاست‌ها این است که برآمده از فرهنگ اسلامی و انقلابی است چراکه اسلام یک انقلاب است و یک سنت خاموش نیست بلکه یک دعوت همیشگی است و بدون انقلابی‌گری نمی‌شود اقتصاد سالم ایجاد کرد چراکه باید با نظام بانکی و گمرکی و واردات و صادرات انقلابی مبارزه کنیم.  رحیم‌پورازغدی با اشاره به سخن اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه هیچ آمار شفاف و دقیقی در کشور وجود ندارد، گفت: گویی بعضی از افراد فقط به فکر رسیدن به مسؤولیت هستند و در بعضی از سازمان‌ها نظارت نیست و آمارها متناقض و غیر شفاف است.  وی با بیان اینکه الگوها باید علمی دینی باشند، افزود: الگوها باید علمی باشند اما ارزش‌های آن در چارچوب ارزش‌های الهی و دینی باشند.  عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: ما در جنگ تحمیلی اقتصادی هستیم اما کسانی به این جنگ اعتقادی ندارند همان‌گونه که به جنگ فرهنگی اعتقاد ندارند و قطعاً در شرایط عادی نیستیم که بتوانیم برد - برد عمل کنیم.  رحیم‌پور ازغدی گفت: بحران‌های جهانی رو به افزایش است و در کنار آن باید الگوهای الهام‌بخش اسلامی در نظام اقتصادی را بشناسیم و آن‌ها را محقق کنیم و فعالان اقتصادی و مردم باید نقش پیدا کنند چراکه اقتصاد مقاومتی اقتصاد دولتی نیست و همه باهم باید کار کنند.  وی ادامه داد: استعدادهای مادی و معنوی سرشار مردم را باید به بالفعل برسانیم و از آن استفاده کنیم و ذخایر و منابع عظیم و سرشار را شناسنامه‌دار کنیم تا بتوانیم از آن بهره‌برداری درست داشته باشیم.  استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه تحولاتی در جهان اتفاق می‌افتد که اقتصاد ما را دچار مشکل می‌کند، افزود: بانک‌های اصلی دنیا دچار بحران شدند و نظام سرمایه‌داری با برنامه علیه اقتصاد ما عمل کرده است.  رحیم‌پور تصریح کرد: بحران‌هایی هم هستند که پیش‌بینی‌ نشده‌اند مثل بحران اقتصادی کشورهای اروپایی که خارج از اختیار ماست اما به اقتصاد ما ضربه می‌زند.  وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی باید متکی بر دانش و فناوری باشد که نیاز به اصلاحاتی در نظام آموزشی است و کارخانه‌های تولید مدرک به‌جای دانشگاه راه انداخته‌ایم، باید در دانشگاه رشته‌هایی تکثیر شود که برای آن شغل باشد و جامعه به آن نیاز داشته باشد.  استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: اقتصاد باید درون‌زا و برون‌گرا باشد درون‌زا به معنی وابسته نبودن و برون‌گرا به معنی بسته نبودن و ارتباط فعالانه با انتخاب و آگاهی با جهان، قوای کشور باید بی‌درنگ و بازمان‌بندی مشخص این سیاست‌ها را اجرا کنند.  رحیم‌پور ازغدی تصریح کرد: باید تمام مسؤولان کشور را موظف به پیگری بندهای اقتصاد مقاومتی کرد و مشخص شود هرکسی چه مسؤولیتی دارد که بی‌درنگ و در زمان‌بندی مشخص انجام دهد.  وی با اشاره به اینکه نظام این‌ همه ذخایر نمی‌خواهد، گفت: همان‌هایی که انقلابی عمل نمی‌کنند ما را در عمل با مشکل مواجه کرده‌اند.  عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: زمان‌بندی مشخص، شتاب مؤثر و تهیه قوانین و مقررات لازم باید بی‌درنگ انجام شود تا اشتغال مولد و مفید انجام شود و در کنار آن تدوین نقشه راه را سه قوه تعیین کنند.  رحیم‌پور ازغدی ادامه داد: باید تمام امکانات و منابع مالی را فعال و شرایط را آماده و سرمایه‌های انسانی و علمی کشور را برای کارآفرینی مهیا کنیم چراکه بدون کار هیچ اقتصادی رشد نمی‌کند و باید اصالت کاربر روح جامعه حاکم شود و مسابقه کار برای کیفیت و کمیت گذاشته شود.  وی تأکید کرد: به حداکثر رساندن مشارکت آحاد جامعه یکی دیگر از اصول است که با وجود اینکه نیروهای آماده‌به‌کار بسیار زیادند اما باید زمینه برای کار آن‌ها صورت بگیرد و باید پرسید از چه طریقی می‌توان تشویق همکاری‌های جمعی، تسهیل تعاونی‌ها و همکاری‌های گروهی، تأکید بر ارتقای نقش طبقات کم‌درآمد و متوسط را انجام داد؛ باید تهدیدها را تبدیل به فرصت کرده و از چین الگوبرداری کنیم و اقتصاد دانش‌بنیان را از طریق نزدیک کردن اقتصاد و دانشگاه به وجود آوریم.  استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: وقتی نقشه علمی جامع کشور تعریف شد کسی نگفت که چه می‌شود کرد و در کنار آن باید سازمان‌دهی نظام علمی نوآوری را انجام داد.  رحیم‌پور ازغدی تصریح کرد: باید برای اقتصاد مقاومتی، بهره‌وری در اقتصاد رشد کند و این به معنای جلوگیری از اسراف و تبذیر و بازتولید ثروت است که نظارت بر بازار و تولید و مصرف و تقویت عوامل تولید و توانمندی نیروی کار و تقویت رقابت‌پذیری سالم اقتصادی می‌خواهد.313/م فارس ]]> آقای رحیم پور ازغدی Thu, 15 Sep 2016 10:08:35 GMT http://tabeshekosar.ir/vdcc0xq1.2bqex8laa2.html انقلاب و مفاهیم انقلابی در خطر است/ من دکتر نیستم http://tabeshekosar.ir/vdca6ene.49nuu15kk4.html به گزارش تابش کوثر، حسن رحیم پور ازغدی، امروز در نشست «حوزه علمیه تراز انقلاب»، درمدرسه علمیه عباسقلی خان مشهد با طرح این سئوال که انقلابی بودن حوزه و طلبه علوم دینی اگر امری جدا از دین است چه افتخاری دارد و اگر جزو ذات طلبگی است، حوزه انقلابی چه معنایی دارد؟ معنای عنوان این نشست را این مطلب دانست که حوزه غیر انقلابی نیز وجود دارد و قابل تصور است. وی ادامه داد: انقلابی بودن به اصل حرکت پیامبران الهی مربوط می شود، در حالی که برخی می خواهند هم مذهبی باشند و هم از آسایش، آبرو، جان و مال شان نگذرند که به تعبیر سیدالشهدا(ع) هنگامی که پای آزمایش پیش می آید، این گونه افراد کم هستند. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، انجام کارهای خیر، تعمیر مسجد و... را از جمله کارهای با ارزش خواند، ولی در عین حال یادآور شد: خداوند در قر آن کریم اشاره می کند که ارزش کارهایی که مجاهدان انجام می دهند با فعالیت های بی خطر مذهبی مانند منبر، بیان احکام، حضور در هیئت، خادم بودن و... مساوی نیست. رحیم پور ازغدی به جلوداری غواصان طلبه در عملیات کربلای ۵ اشاره و با بیان اینکه برخی طلاب همزمان با فعالیت تحصیلی در جنگ تحمیلی و یا جهاد در مناطق محروم حاضر می شدند، خاطر نشان کرد: طلبه ای که تنها در حجره نشسته و فقه و اصول خوانده و در جبهه حضور نداشته، با این افراد مساوی نیست. تلاش انقلابی ائمه(ع) وی، سیاست را سرنوشت قدرت در جامعه خواند که در هر حال هر انسانی با این امر روبروست و نمی تواند به هر شکل خود را غیرسیاسی بداند، گفت: هیچ یک از اهل بیت(ع) این گونه نبودند که تنها به امور مذهبی بپردازند و از جهاد و تلاش انقلابی به دور باشند و به همین علت نیز به شهادت می رسیدند. عضو شورای انقلاب فرهنگی با بیان این که خداوند در آیه های مختلف و معصومان(ع) در روایت های مختلف سبک زندگی، مبارزه با صاحبان قدرت و ثروت حرام، رسانه های دشمن و... راهنمایی و دستورهایی داده اند، گفت: برخی افراد مذهبی خود را از مواقع خطرآفرین دور می کنند و تنها به بخشی از احکام و آموزه های دینی که به عبادت، مسجد، بیان دین و مذهب و... اشاره دارد، عمل می کنند. وی ادامه داد: این کار که انسانی فقط به فکر شهرت، مرید داری و... از طریق مذهب و دین باشد، همان کاسبی و دنیاداری است و طبق روایت این گونه افراد، دین را ابزار کار خود کرده و خیانت کار هستند. رحیم پور ازغدی با اشاره به دوره پهلوی و حضور گروه های مذهبی و حوزوی مختلف مبارز و غیرمبارز، ابراز داشت: برخی از اوضاع بی اطلاع هستند، ولی تعدادی در عین آگاهی داشتن، خود را از حضور در عرصه انقلابی دور می کنند. طلبگی صبر و تلاش انقلابی می خواهد وی با اشاره به اینکه طلبگی صبر و تلاش علمی می خواهد و باید در این مسیر ایستادگی کرد، گفت: امروز به گونه ای است که انقلاب و مفاهیم انقلابی در خطر است و با گذشته که با لباس روحانیت، روضه خوانی و... مقابله می شد، تفاوت دارد. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به این که برای نخستین مرتبه در تاریخ شیعه اتفاق افتاده که عالمان شیعه انقلاب کرده و حاکم باشند، گفت: مصیبت های زیادی کشیده شده و امروز مسئولیت طلاب علوم دینی سنگین و تهدیدها جدی است. وی با اشاره به جمله قرآنی «انا له لحافظون»، توضیح داد: خداوند حافظ اصل دین است و به این موضوع ربطی ندارد که بگوییم «خداوند حافظ انقلاب خواهد بود»، زیرا اگر می خواست این گونه باشد، دین و حکومت دینی اهل بیت(ع) در صدر اسلام باقی می ماند. عضو شورای انقلاب فرهنگی با اشاره به تغییر در سنت پیامبر(ص) بعد از ارتحال آن حضرت در میان مسلمانان، افزود: طبق روایت هایی که در منابع اهل سنت آمده است، برخی از اصحاب رسول خدا(ص) در روز قیامت، اجازه نزدیک شدن به ایشان در کنار حوض کوثر را ندارند و خطاب می شود که این افراد بعد از پیامبر(ص) خلاف آنچه بوده را انجام داده و بدعت گذاشته اند. رحیم پورازغدی تصریح کرد: امروز نیز برخی که در ابتدای انقلاب از جهاد و مقابله با صهیونیست سخن می گفتند، دیگر از مبارزه با این رژیم و... دم نمی زنند. شیعه، انقلابی ترین مفهوم اسلام است این محقق حوزوی، انقلابی بودن را امری جدا از مذهب ندانست و اسلام را انقلاب در فرهنگ، اقتصاد، اخلاق، زعامت و سیاست جامعه عنوان و ابراز داشت: شیعه، انقلابی ترین مفهوم اسلام است و به همین علت رهبران شیعه به شهادت رسیده و به طور عادی از دنیا نرفته اند. عضو شورای انقلاب فرهنگی با اشاره به فرمایش امام راحل درباره توان و انجام وظیفه ما در مسیر انقلاب امام زمان(عج)، کتاب زندگی بودن قرآن، هشدار نسبت به اسلام غیر مجاهد، تحجر شیعی و وهابیت و...، گفت: وهابیت برای بدنام کردن اسلام در جهان به وجود آمده و به همین علت رسانه های غربی آن را به عنوان اسلام معرفی می کنند تا کسی به اسلام واقعی نپردازد و روی نیاورد. وی به فرمایش امام راحل که سرنوشت جهان را با انقلاب اسلامی در حال تغییر دانسته اند، اشاره و خاطر نشان کرد: ایشان در وصیت نامه خود به همه دنیا و مستضعفان می گویند که به پا خیزید و این انقلاب را آغاز فروپاشی همه رژیم های استبدادی و فاسد و لیبرال و شروعی برای نهضت های مردمی خوانده اند. عضو شورای انقلاب فرهنگی خطاب به طلاب علوم دینی، تاکید کرد: شما در چنین شرایطی طلبه شده اید و دنیا منتظر است تا در مسیر انقلابی قدم بگذارد. تفسیرهای غلط از مفهوم انتظار وی در ادامه از بیان نشدن مطالب معرفتی درباره امام زمان(عج) به ویژه در رسانه ملی انتقاد کرد و برگزاری مراسم جشن و پخش شیرینی را کافی ندانست و گفت: امام خمینی(ره) بیان می کنند که عده ای انجام تکلیف شخصی و دعا برای ظهور را انتظار و تعدادی خود را نسبت به اصلاح دیگران بی تکلیفی می دانستند و برخی نیز به مملو شدن جهان از ظلم و مقابله نکردن با آن معتقد بودند. رحیم پور ازغدی افزود: بر اساس فرمایش امام راحل، عده ای نیز تفسیر خود را کمک به زیاد شدن گناه و تشکیل حکومت را قبل از دوران امام زمان(عج) باطل می دانستند و آیات فرج و انتظار را به بدی تفسیر می کردند. من دکتر نیستم وی همچنین از فعالیت تحصیلی خود در زمینه ادبیات عرب، لمعیتین، کفایه و مقطع خارج فقه و اصول گفت و ضمن یادی از استادانش، درباره روحیه انقلابی و تلاش علمی اش، اظهار داشت: من و تعدادی از دوستانم بعد از هر عملیات در جبهه و بازگشت به مشهد نیز عقب ماندگی های تحصیلی را جبران می کردیم. رحیم پور ازغدی با اشاره به دوره تحصیل طلبگی خود در مشهد و قم، یادآور شد: عنوان دکتری تهمت است و آن را تکذیب می کنم.س/110منبع: حوزه ]]> آقای رحیم پور ازغدی Mon, 23 May 2016 10:27:30 GMT http://tabeshekosar.ir/vdca6ene.49nuu15kk4.html رحیم‌پورازغدی:هدف مشترک شیعیان انگلیسی و تکفیری‌ها http://tabeshekosar.ir/vdcewz8x.jh8zvi9bbj.html به گزارش تابش کوثر ، همایش «تشیع انگلیسی» عصر امروز (31 فروردین)‌ با حضور آیت‌الله محسن اراکی، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، آیت‌الله قرهی، مدیر مدرسه علمی امام مهدی(عج)، حسن رحیم‌پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و صالح قاسمی نویسنده کتاب «مرجعیت موروثی یا تشیع انگلیسی» و جمعی از طلاب و دانشجویان علاقه‌مند در حوزه هنری برگزار شد.  حسن رحیم‌پور ازغدی در این همایش طی سخنانی با بیان اینکه بسیاری جریانات شیعیان انگلیسی را نمی‌شناسند، افزود: اینکه در جامعه‌ای آخوند شیعه تقریبی محدود شده و آخوند شیعه نمایی پررنگ می‌شود، نشان از تفکر شیعه انگلیسی دارد. تعبیر english shia ، تعبیر صحیحی نیست چرا که به بسیاری از شیعیانی که در انگلستان زندگی می‌کنند تلقی می‌شود باید مفهوم صحیحی برای آن به لحاظ زبانی انتخاب کرد این تنها ترجمه تحت اللفظی آن است.  وی با تأکید بر اینکه مسئله شیعه انگلیسی در چند مشخصه و چند شبکه ماهواره‌ای خلاصه نمی‌شود و این تنها منحرف کردن بحث است، افزود: اصلا نباید تصور کنیم این شیعیان به چند نفر و چند دکان خلاصه شده‌اند چرا که این یک جریان فکری است شیع انگلیسی قبل تر از خود انگلستان وجود داشته همان کسانی که این تفکر را ایجاد کردند در زمان حضرت علی (ع)، امام حسن(ع) و امام حسین (ع) نیز ایشان را تنها گذاشتند و به دنبال مادیات رفتند.  رحیم پورازغدی در ادامه یادآور شد: خیلی از ماها همین الان هم در کربلا بودیم فرار می‌کردیم، بخشی از اینها همین ما و شما هستیم! داخل حوزه‌های علمیه نجف و کربلا و قم و ... نیز هستند، چرا که تفسیر اینها از شیعه خود محورانه و سازش کارانه است. امام صادق (ع) می‌فرمایند که اگر من به اندازه یک گله بز عاشق داشتم قیام می‌کردم این را کسی می‌گوید که بیش از 4 هزار شاگرد تربیت کرده است!  وی با بیان اینکه مسئله شیعه انگلیسی مسئله تازه‌ای نیست و همیشه بوده است، افزود: اینها را شخصی نکنیم چرا که یک طیف هستند که یک سرش شاید خود ما و یک سر دیگر افراطیون آنها هستند.حال آن سر افراطی را که شمشیر می‌کشد باید افشا کرد تا حساب کار دست همه بیاید.  رحیم پورازغدی با بیان اینکه برخی هیئات مذهبی، مداح‌ها، طلبه‌ها و مردم را باید آگاه کنند، توضیح داد: رهبران این گروه‌ها و تفکرات سازماندهی شده باید شناخته شده و افشا شوند. ظلمی که این تیپ فکری به تشیع می‌کند بیش از صدمه دیگر دشمنان شیعه است اینها اگر هدفشان هم منفی نباشد که هست، باز هم بهانه دارند. بنابراین مشکل ما با خود قمه زنی نیست کل این مباحث سمبلیک است آن معنای‌ اجتماعی‌اش مهم است.  وی یادآور شد: ظلم بزرگ تفکر شیعه انگلیسی به شیعیان و اهل بیت (ع) این است که به اهل بیت (ع) احترام نمی‌گذاشتند. این عدم احترام در صدر اسلام نیز وجود داشت. اولین حلقه اطراف باب و بها نیز همینگونه شکل گرفت یک عده طلبه معمم بودند که بعد بی دین و لامذهب شدند که از درون خود حوزه‌ها شکل گرفتند اینها دیگر دین و نماز و ازدواج و همه چیز را کنار گذاشتند.  عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنانش گفت: هدف بعدی تشیع انگلیسی تبدیل دو قطبی اسلام در برابر کفر، دیکتاتوری و شرک و فساد به دو قطبی شیعه و سنی است. اینها نمایندگان قلابی شیعیان هستند و نمایندگان مانند آنها در اهل سنت  تکفیری‌های هستند.  وی با بیان اینکه سنی‌ها مخالف این وهابی‌ها و خود محب اهل بیت (ع) هستند، افزود: متأسفانه دیگر صدای شیعه و سنی واقعی در تریبونی نمی‌پیچد و این صدای دو قطبی شیعه و سنی موضوع مصنوعی است که در تریبون‌های دنیا پخش می‌شود. امروز دو قطبی اسلام و کفر به دو قطبی شیعه و سنی تبدیل شده است.  رحیم پورازغدی اظهار داشت: جان کری در جایی از صحبت‌هایش می‌گفت که جنگ سی ساله مسیحیان در اروپا امروز در خاورمیانه راه افتاده است. این مرجع سوزی و مرجع سازی را باید در نظر بگیریم از زمان ائمه (ع) هم بوده امام خمینی (ره) هم می‌گفت که در حوزه‌ها نفوذ دارند که البته کسی نمی‌شناسدشان، معمم و استاد اخلاق هستند و همه تصور نور محض از آنها دارند. زمانی کار اینها می‌گیرد که یک مشت شیعه عوام بدون معرفت دورشان جمع شوند.  وی در ادامه گفت: بنده مخالف شعور بدون شور هستم هر چند هر دو اینها در کنار یکدیگر معنا می‌یابد باید عالم، اهل عمل و جهاد بود. نگاه مادی و دنیوی به دین آن سوی سکولاریسم است. اینها همان شیعیان انگلیسی هستند که ظاهر حرفشان همه مذهبی است.منبع:خبرگزاری فارس ]]> آقای رحیم پور ازغدی Tue, 19 Apr 2016 22:40:44 GMT http://tabeshekosar.ir/vdcewz8x.jh8zvi9bbj.html اعمال ما همان سبک زندگی ماست/افراد با همان چیزهایی محشور می‌شوند که به آنها علاقه دارند http://tabeshekosar.ir/vdcjomet.uqeytzsffu.html به گزارش تابش کوثر  حسن رحیم‌پور ازغدی شامگاه گذشته در اولین جلسه از سلسله برنامه‌های «سبک زندگی جهادی» که به همت موسسه جوانان آستان قدس رضوی و با حضور جمع کثیری از فعالان فرهنگی و نخبگان جوان مشهد برگزارشده بود، اظهار داشت: در قرآن کریم گفته‌شده که اعمال ما تا قیامت همراه ما خواهند بود. اعمال ما همان سبک زندگی ماست و سبک زندگی ما ابدیت ما را ساخته و سرنوشت ما را تعیین خواهد کرد.  وی افزود: در حدیثی از امام رضا (ع) نقل‌شده که افراد با همان چیزهایی محشور می‌شوند که به آنها علاقه دارند و افراد به چیزهایی علاقه دارند که با آنها می‌خندند و می‌گریند. اگر کسی با پیروزی یا شکست یک تیم ورزشی گریه می‌کند و می‌خندد و یا تمام دغدغه‌ها و دل‌مشغولی‌هایش منحصر در بالا و پایین رفتن قیمت ارز و سکه است، باید بداند که در قیامت هم با همان چیزها محشور خواهد شد، با این تفاوت که این موارد در آن دنیا هیچ ارزشی ندارند.  عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: جاذبه اسلامی یعنی ما دشمنانمان را به سمت حق بکشانیم. پیامبر کاروان کمک‌های انسان دوستانه شامل آب و غذا و دارو برای کفار و مشرکین مکه فرستاد ـ در شرایطی که آنها گرفتار قحطی شده بودند ـ و دل‌های بسیاری از آنها را به سمت دین خدا متمایل کرد. این مبنای جاذبه اسلامی است اما بعضی‌ها اصرار دارند که جذب را از موضع دست برداشتن از حق دنبال کنند. می‌گویند احترام به همه عقاید و البته همه را هم وادار می‌کنند برایشان کف بزنند اما باید دید آیا این جذب افراد و گفتگو با جهان به قیمت رها کردن حق نیست؟  وی ادامه داد: در اسلام از تقوا به‌عنوان سبک زندگی راستین یادشده است و تقوا به معنای خود نگهداری است و در معنای عام یعنی افراد اصول و مبانی حق را در هر میدانی حفظ کنند و پاس دارند.  عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: البته یک عده‌ای هستند که همواره پیشتاز بوده‌اند؛ خواه در میدان سینه‌زنی، خواه در میدان عرق‌خوری. این افراد هیچ‌گاه در جهت خلاف میدان حرکت نمی‌کنند و همیشه به دنبال آن هستند که چه کنند تا با هماهنگ کردن خود با وضعیت جامعه، منافعشان تأمین شود. این‌گونه است که می‌گویند ما زمانی قدرت موشکی مملکت را تقویت کردیم و در حال حاضر، نافی لزوم وجود موشک در سیلوهای موشکی این ملت هستند. زمانی منافعشان آن‌طور تأمین می‌شد و امروزه این‌طور تأمین می‌شود.  رحیم‌پور ازغدی با اشاره به یکی از نقل‌قول‌های مشهور عبدالکریم سروش، یکی از روشنفکران اپوزیسیون تصریح کرد: عده‌ای معتقد بودند که همه عقاید محترم هستند. روشنفکری از اینها همیشه می‌گفت حقیقت همچون آینه‌ای از آسمان افتاده است و تکه‌های آن در دست افراد است و ازاین‌رو، همه راست می‌گویند. این‌ها می‌گویند افراد اگر شیطان‌پرست‌اند، اگر صهیونیست‌اند، اگر یهودی و مسیحی و مسلمان‌اند، اگر بودایی یا مشرک هستند، همگی مورد تائید و مقبول در برابر پروردگار هستند؛ البته اگر خدایی وجود داشته باشد. با چنین تفکری هم می‌بینیم که اوباما به مسجد بالتیمور می‌رود و کفش‌هایش را هم درمی‌آورد، درحالی‌که چند روز قبل در جمع صهیونیست‌های مجمع آیپک که ضد اسلامی‌ترین مجمع دنیاست، از لزوم حمایت از رژیم صهیونیستی سخن گفته است و این‌چنین است که منطق «زنده‌باد مخالف من» معنا می‌یابد.  وی تأکید کرد: در سبک زندگی اسلامی، زندگی جهاد است و جهاد مصداق واقعی زندگی است. زندگی در منطق انبیاء الهی سراسر جهاد است. از مبارزه با فلان قلدر محله تا مبارزه با استکبار جهانی و از روزه گرفتن در ماه رمضان تا روزه گرفتن به‌واسطه فشارهای اقتصادی دشمنان.  عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در انتها، با جمع‌بندی سخنان خود گفت: سبک زندگی اسلامی، بر سه‌پایه و اساس کلی عقیده، اخلاق و عمل استوار است و ایمان همان عقیده‌ای است که در راه اخلاق، به منصه ظهور و بروز می‌رسد و عملی می‌شود و راه انبیاء و توصیه‌هایشان نیز در سبک زندگی اسلامی و دینی محقق خواهد شد.منبع:خبرگزاری فارس ]]> آقای رحیم پور ازغدی Thu, 07 Apr 2016 08:04:41 GMT http://tabeshekosar.ir/vdcjomet.uqeytzsffu.html آوردن قرآن از روی طاقچه به میدان مبارزات انقلاب از کارهای مهم آیت‌الله طالقانی بود http://tabeshekosar.ir/vdch-ini.23nwwdftt2.html به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز(یکشنبه) در همایش بزرگداشت مرحوم آیت‌الله طالقانی که به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در سالن همایش این دانشگاه برگزار شد، گفت: با توجه به اینکه در طول تاریخ از رویداد‌های همزمان، قرائت‌ها و تفسیر‌های متفاوتی می‌کنند، باید تلاش کنیم مانع تحریف تاریخ و شخصیت‌های تاریخی شویم.  وی با بیان اینکه امام‌خمینی(ره) درباره آیت‌الله طالقانی از لفظ مالک و ابوذر انقلاب یاد کردند، به کارهای مهم مرحوم آیت‌الله طالقانی اشاره کرد و یادآور شد: آیت‌الله طالقانی یک سری سنت‌ها را بعد از انقلاب گذاشت که از جمله آنها نماز جمعه بود. یکی دیگر از کارهای مهمی که مرحوم طالقانی در آن پیشرو بود آوردن قرآن از سر طاقچه‌ها و مراسمات ازدواج و وفات به میان میدان مبارزه انقلاب بود.  رحیم‌پور ازغدی تصریح کرد: در حالی که جوانان تحصیل کرده فعال در مبارزات انقلاب با قرآن کاری نداشتند، آیت‌الله طالقانی جزو اولین و موثرترین شخصیت‌هایی بود که قرآن را دوباره به میان جوانان آورد و مطالعه قرآن، تفسیر و تحقیق به عنوان یک کار ارزشی، مترقی، انقلابی و فرهنگی دوباره مطرح شد.  وی به ابعاد فرهنگی شخصیت آیت‌الله طالقانی اشاره کرد و گفت: مرحوم طالقانی از نوجوانی در صحنه مبارزات علیه نظام شاهنشاهی بود. در آن زمان کسروی‌گری، بهایی‌گری و مارکسیست‌گرایی تفکرات مطرح بود و آیت‌الله طالقانی پس از آزادی از زندان در مسجد هدایت تهران یک پایگاه جلسه تفسیر قرآن تشکیل داد که در ابتدا 10 تا 15 نفر حضور داشتند که بعدها کسانی که در انقلاب جریان‌ساز و نقش مهمی در تاریخ سیاسی ایران ایفا کردند از درون این جلسات بیرون آمدند.  عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: از یک طرف نواب پس از ترور «هژیر» در خانه آیت‌الله طالقانی مخفی می‌شود و از طرفی ایشان با مصدق و  مرحوم کاشانی در ارتباط است، از یک طرف جبهه ملی او را قبول دارند و از طرفی با حزب مؤتلفه که کار نواب را ادامه می‌دادند در ارتباط بود. همچنین ایشان با جوانان مسلمانی که گرایش به کمونیسم داشتند و اطلاعی درست از دین نداشتند در ارتباط بود و آنها را به قرآن و اسلام و سنت پیامبر دعوت می‌کرد. در حقیقت روح بازگشت به قرآن را امثال مرحوم طالقانی به جوانان برگرداندند.  این استاد حوزه و دانشگاه در پایان اظهار داشت: امثال آیت‌الله طالقانی آمدند و فضا را برای نسل جدیدی از جوانان که خجالت می‌کشیدند بگویند ما مسلمانیم تغییر دادند. در آن دوره دختران مارکسیست محجبه شدند و اسم‌های شان را به اسامی اسلامی تغییر دادند. در زمانی که بی‌دین بودن افتخار محسوب می‌شد با زحمات امثال آیت‌الله طالقانی دین‌داری افتخار شد. ]]> آقای رحیم پور ازغدی Sun, 07 Feb 2016 16:50:39 GMT http://tabeshekosar.ir/vdch-ini.23nwwdftt2.html نواب صفوی طراح و خالق فکر حکومت اسلامی بود http://tabeshekosar.ir/vdcjhie8.uqeomzsffu.html به گزارش تابش کوثر به نقل از خبرگزاری فارس  حسن رحیم‌پور ازغدی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه که در حرم مطهر رضوی برگزار شد،اظهار کرد: در چنین ایامی شهید نواب صفوی و فدائیان اسلام تیر باران و به شهادت رسیدند لذا آنها پیشگامان جهاد در کشور بودند.  عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در دورانی که کشور زیر چکمه‌های کشورهای استکباری اشغال شده بود و جریان‌های ضد دینی و توده‌ای در کشور جولان می‌دادند و همچنین جریان‌های مردمی در اقلیت از زیر فشار سنگین رضاخان تازه بیرون آمده بودند.  وی بیان کرد: در چنین شرایطی سید مجتبی میرلوحی و شهید نواب صفوی یک جنبش عظیمی به راه انداختند لذا نواب صفوی یک نابغه الهی بود و توانست بنیاد انقلابی و جهادی را در این کشور و سرزمین‌های دیگر به راه بیاندازد، تمام کسانی که نقش یاوری و همراهی در کنار امام راحل داشتند اکثرا تحت تاثیر شهید نواب صفوی بودند و باید گفت این تاثیر تا مصر و فلسطین رفت و بسیاری از شعارهای انقلاب اسلامی برای نخستین‌بار در کشور را نواب صفوی مطرح کرد.  رحیم‌پور ازغدی عنوان کرد: نخستین کسی که بعد دوره مشروطه شعار تشکیل حکومت اسلامی را داد این شهید بزرگوار بود و هم در عرصه فرهنگی و هم در عرصه جهادی این شهید فعالیت کرده است.  وی عنوان کرد: نامه‌ای امام راحل در سال 1323 بعد از آمدن ارتش‌های غربی به کشور خطاب به همه علما نوشتند که این نامه تاثیر زیادی بر روی شهید نواب صفوی گذاشت و در حقیقت این نامه اعلام خطری به همه حوزه‌های علمیه بود آن هم در زمانی که جسارت‌های زیادی به اسلام می‌شد.  عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: نواب صفوی طراح و خالق فکر حکومت اسلامی بود و تا لحظه مرگ و تیربارانش هم محکم ایستادگی کرد و با این رویکرد وی را یکی از عوامل بیداری اسلامی می‌توان برشمرد.  وی تصریح کرد: شاه در آن دوران خواسته بود با ارائه مبلغ 100 هزار تومانی شهید نواب صفوی مسئول تولیت آستان قدس رضوی شود و به جایش حرفی علیه شاه نزند اما این شهید مخالفت قاطع کرد و به مبارزه پرداخت.  رحیم‌پور ازغدی خاطرنشان کرد: فداکاری شهید نواب صفوی و یارانش بود که ملی شدن صنعت نفت اجرا شد و شاه بعد از آن عقب‌نشینی کرد همچنین باید گفت این شهید پیشگام جهاد مسلحانه انقلابی در ایران است اما این شهید تروریسم نبود که انسان‌های بی‌گناه را بکشد بلکه صاحبان قدرت و نامشروع را به وحشت انداخت.  وی یادآور شد: گروه‌های چریکی که نظیر مجاهدین خلق وارد شدند تلفاتی به بار آوردند که این جنایت‌ها بیشتر از خدمات آنها بود و در عین حال خدماتی هم به آن صورت نداشتند.  عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: شهید نواب صفوی در قالب مانیفستی 14 مشکل جهان اسلام را که نمونه آن بی‌حجابی، مشروبات، فقر اجتماعی، اصلاح هنر، دروغ و چاپلوسی در رسانه‌های ایران، بیماری‌های اخلاقی در جامعه و دستگاه‌های وزارتی بود را بیان کرد و در حقیقت اصلاح این مشکلات را هم نواب صفوی مطرح کرد.  وی تصریح کرد: شهید نواب صفوی در هنگام اعدامش فرمود تا ربع قرن نشده این شاه به همراه رژیمش سرنگون می‌شود و تا آخرین لحظه صدای الله اکبر شهید نواب صفوی و یارانش شنیده می‌شد و دست از مبارزه بر نداشت.  رحیم‌پور ازغدی با اشاره به اینکه نواب صفوی برای همه اقشار جامعه دلسوز بود،بیان کرد: این شهید در ادامه صحبت‌هایش می‌گفت رسانه‌های ما چاپلوس هستند و زبان مردم هم به گونه‌ای است که تربیت دینی و اسلامی ندارند، همچنین به صدای فقرا و بیکاران جامعه باید رسیدگی شود چون قوای جامعه همین فقرا هستند و با رویکردی دیگر می‌گفت به فواحش جامعه باید رسیدگی شود همچنین تمام طبقات جامعه رشوه می‌خورند لذا مفاسدی که نواب صفوی مطرح کرده است کم و بیش هنوز وجود دارد که نمونه‌اش رباخواران بوده که مذهبی هستند و اسلام را هم می‌خواهند فریب بدهند.  وی ادامه داد: نواب صفوی برای اصلاح جامعه قدم اول را اصلاح روحانیت عنوان کرده بود و کسانی که لباس روحانیت و مرجعیت تنها به تن دارند را باید بیرون کرد تا اسلام و روحانیت از مفاسد جنایات آنها پاک بماند. ]]> آقای رحیم پور ازغدی Fri, 15 Jan 2016 12:53:33 GMT http://tabeshekosar.ir/vdcjhie8.uqeomzsffu.html