رسانه الکترونيکی تابش کوثر - آخرين عناوين آیت الله گرامی :: نسخه کامل http://tabeshekosar.ir/ Tue, 21 Nov 2017 02:15:32 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 http://tabeshekosar.ir/skins/default/fa/96/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط رسانه الکترونيکی تابش کوثر http://tabeshekosar.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام رسانه الکترونيکی تابش کوثر آزاد است. Tue, 21 Nov 2017 02:15:32 GMT آیت الله گرامی 60 همه مصیبت ها در درجه نخست به قلب حضرت ولی عصر وارد می شود http://tabeshekosar.ir/vdcguy93.ak9u74prra.html به گزارش رسانه تابش کوثر در پی وقوع  زمین‌لرزه هولناک و دلخراش غرب کشور که به جان‌باختن و زخمی شدن جمعی از مردم عزیز ایران اسلامی انجامید حضرت آیت الله گرامی خواستار اقدام سریع مسئولان جهت کمک به آسیب دیدگان این حادثه شد که متن پیام معظم له بدین شرح است:بسمه تعالی زلزله هولناک و دلخراش غرب کشور را به حضور قطب عالم امکان حضرت ولی عصر ارواحنا فداه که همه مصیبت ها در درجه نخست به قلب آن حضرت وارد می شود و به همه بازماندگان و مصیبت زدگان تسلیت عرض می نماییم.امید است با فعالیت چشمگیر مسئولین و همه مردم مشکلات به زودی حل و فصل گردد. ]]> آیت الله گرامی Mon, 13 Nov 2017 18:03:54 GMT http://tabeshekosar.ir/vdcguy93.ak9u74prra.html ادعای جدایی و استقلال به هیج وجه جایز نیست/علما و دانشمندان حقیقت را به مردم بگویند/قدرت حکومت اسلامی با وحدت و اتحاد است http://tabeshekosar.ir/vdca66ni.49nma15kk4.html به گزارش رسانه تابش کوثر حضرت آیت الله گرامی یک شنبه پیش از آغاز درس خارج فقه  درباره  همه پرسی استقلال کردستان عراق گفت : به دلیل اینکه این موضوع بر بعضی ها مشتبه شده و می گویند چه اشکالی دارد کردها در کردستان عراق مستقل شوند باید بگویم که این کار اشتباه بزرگی است زیرا قرار داد های اجتماعی وقتی بین دو قوم و گروه بر قرار می شود باید به آن عمل شود .ایشان در پاسخ به این سوال که ممکن است گذشتگان قرارداد بی جایی بسته باشند ، اظهار کردند : اگر قرارداد خلافی بخواهد بسته شود اعضای یک گروه می توانند دست از اجتماع بردارند اما وقتی قراردادی بسته شد و هر دو گروه از این قرارداد استفاده کردند و حالا بخواهند ادعای جدایی کنند مثل این است که یک محله ای بگوید من می خواهم مستقل باشم آنوقت چگونه می شود  روابط بین الملل و استفاده هایی که تا حالا از دولت مرکزی شده  اداره کنند .  بنابراین به هیج وجه این معنا درست نیست و بر خلاف قرارداد های اجتماعی است. حضرت آیت الله گرامی  با بیان اینکه قدرت حکومت اسلامی با وحدت و اتحاد است ، افزود : ادعای جدایی و استقلال موجب شکستن قدرت حکومت اسلامی و تضعیف آن است که به هیج وجه جایز نیست و در شرایط فعلی این کار در هر کشوری موجب هرج و مرج داخلی می شود و عوارض زیادی از جمله قتل نفوس ، از بین بردن اموال و هتک نوامیس مردم دارد که دشمن می تواند علیه اسلام و مسلمین کارهای عجیبی کند بنابراین کسانی که صحبت از استقلال کردستان را به راه انداختند یقینا خلاف شرع مرکتب شدند . معظم له  با بیان اینکه صریح آیه قرآن است که وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ (1) منظور از حبل الله هر چه باشد به هر حال نهی از تفرقه است وحدت اصل فطری بشریت است کانَ النَّاسُ أُمَّةً واحِدَةً (2)حضرت آیت الله گرامی تاکید کردند : علما و دانشمندانی که این موضوع را می دانند باید برای مردم تفهیم کنند و حقیقت را بگویند تا سو ء استفاده نشود زیرا  این بدعت است و موجب هرج و مرج می شود إِذَا ظَهَرَتِ الْبِدَعُ فَعَلَى الْعالِمِ أَنْ يُظْهِرَ عِلْمَهُ(3)ایشان افزودند : در صدر اسلام  وقتی بین مهاجرین و انصار  اتحاد شد دیگر صحبت از تفرقه خلاف بود . اوس و خزرج دو قبیله بودند وقتی اتحاد کردند دیگر تفرقه معنایی ندارد آیه 179 سوره انعام و  105  در سوره آل عمران 105 و نظایر این ایات که زیاده  تفرقه را محکوم می کنند.1) آیه 103 سوره آل عمران 2) آیه 213 سوره بقره 3)وسائل الشيعة: 16 ، بحار الأنوار: 48 ]]> سياسی Sun, 08 Oct 2017 10:34:51 GMT http://tabeshekosar.ir/vdca66ni.49nma15kk4.html علل بالا رفتن سن ازدواج/ عقوبت رد کردن فرد مناسب از دست دادن نعمت خواستگار است http://tabeshekosar.ir/vdcdks09.yt0zz6a22y.html حضرت آیت الله محمد علی گرامی در گفتگو با خبرنگار تابش کوثر درباره بالا رفتن سن ازدواج  گفت : زمانی که دختران در سنین جوانی ازدواج می کنند آن شور و نشاط جوانی یک طراوتی به زندگی می بخشد که با تاخیر در ازدواج این نشاط تغییر می کند و آن وضع اولیه را ندارد . ایشان در ادامه افزود : در گذشته که در سنین جوانی  ازدواج ها صورت می گرفت قوام بنیان خانواده بیشتر از زمان ما بود و در آن موقع صحبت از طلاق و مانند ان را کمتر می شنیدیم اما در حال حاضر شنیدن طلاق عادی شده است . این مدرس درس خارج فقه حوزه تشریح کرد : تن به مسئولیت ندادن پسرها یکی از  علل بالا رفتن سن ازدواج است که فکر می کنند زندگی دشوار است و مسئولیت پذیری را تحمل نمی کنند. تاخیر در ازدواج به ضرر نشاط  دختران و  بنیان خانواده و جامعهحضرت  آیت الله گرامی  عامل دیگر را مهریه های سنگین و توقعات زیاد خانواده دختر  دانست و اظهار کرد : دخترانی به همراه خانواده به علما و صلحا متوسل می شوند که  برای فراهم شدن اسباب ازدواج دعا کنند  ولی به محض اینکه خواستگاری برایشان می آید سعی بر مطرح کردن توقعات بیشتری دارند که این به ضرر مصالح فردی و اجتماعی است. حتی اگر دختران بخواهند ادامه تحصیل دهند اگر شرایط  را به درستی رعایت کنند منافاتی با تشکیل خانواده ندارد که به هر حال تاخیر در ازواج هم به ضرر نشاط  دختران و هم به ضرر بنیان خانواده و  جامعه است .  لذت خانواده فقط بر اساس یک تماس های جنسی نیستایشان افزودند : یک عامل دیگر بی حجابی بانوان در کوچه و خیابان است که ذهن جوانان را منحرف و منصرف از ازدواج می کند .  این جمله ای که رایج شده و عده ای می گویند  تن به مسئولیت دادند برای یک لذت آنی  سخت است ، جمله غلطی است و این افراد توجه ندارند که لذت  خانواده  فقط بر اساس تماس های جنسی نیست و چه بسا مسائل جنسی کمتر اتفاق بیفتد و نفس  انس و ارتباط دو روح پیوسته و مرتبط با هم بسیار با ارزش است و به دل و جان فرد و جامعه آرامش می دهد . این مدرس درس خارج فقه حوزه گفت : قرآن کریم به همه جامعه دستور داده است که زودتر ازدواج کنند  وَأَنكِحُوا الْأَيَامَىٰ مِنكُمْ وَالصَّالِحِينَ مِنْ عِبَادِكُمْ وَإِمَائِكُمْ . و در ادامه آیه درباره مسئولیت پذیری هم به توکل بر خدا سفارش کرده است که اگر الان امکاناتی ندارید خداوند شما را به تدریج بی نیاز خواهد کرد ، إِن يَكُونُوا فُقَرَاءَ يُغْنِهِمُ اللَّهُ مِن فَضْلِهِ ۗ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ (1) امیدواریم شرایطی فراهم شود که مشکلات زندگی به خصوص مشکلات اقتصادی بر طرف شود و جوانان  مسئولیت پذیر باشند و ان شاء الله به  سبک قدیم یا چیزی شبیه  به آن ارجاع و برگشت باشد که زندگی سالم تر از وضع کنونی شود.چه سنی برای ازدواج مناسب است حضرت آیت الله گرامی درباره سن ازدواج دختران عنوان کرد : مزاج ها متفاوت است و بلوغ جنسی به حسب شرایط اقلیمی فرق می کند که امروزه  با توجه به وضع خیابان ها و فضای مجازی جوانان حتی بچه های دوره راهنمایی خیلی زودتر از گذشته این مسایل را می فهمند و اگر دختر به حد بلوغ جنسی رسیده باشد به خواست وی باید دقت شود و در روایات ما تاکید شده است که هر چه زودتر ازدواج صورت بگیرد بهتر است .ایشان با بیان اینکه مدیریت زندگی را زوجین به مرور زمان یاد می گیرند ، افزودند : وظیفه پدر و مادر است که به عنوان تمرین در کارها مقداری استقلال به فرزندانشان بدهند و از کارها و معاملات کوچک شروع کنند و آنها ناظر باشند که این کار موجب رشد فکری و استقلال پروری جوانان می شود.معیار دختران برای ازدواج حضرت آیت الله گرامی درباره معیار دختران برای پاسخ به خواستگار با بیان اینکه اصالت خانوادگی ، دیانت و مذهب ، اعتقاد و اخلاق حرف اول را می زنند ، گفت : در درجه اول از لحاظ حفظ آبروی طرفین و جنبه های عقلانی و فکری اصالت خانوادگی بسیار مهم است و حضرت امیر در انتخاب فرمانروایان روی اصالت خانوادگی  و بیوتات صالحه به خصوص در  عهد نامه مالک اشتر  تاکید داشتند  و اگر شخص اصالت خانوادگی ،  دیانت و عقاید صحیح  داشته باشد و  از طرفی شرایط اقتصادی خوبی نداشته باشد به عنوان وظیفه ، برای کسب رزق حلال فعالیت می کند و ان شاء الله مسایل اقتصادیش هم حل می شود.ایشان تاکید کردند: اگر خواستگاری با این ویژگی ها آمد نباید دختر پاسخ منفی بدهد که از دست دادن نعمت فرد صالح موجب محرومیت از زندگی صحیح می شود و بعد ها مواردی قبول می کند که چه بسا موجب پشیمانی و یادآوری گذشته و ملامت خودش می شود که چرا آن فرد صالح را از دست دادم که این خودش یک عقوبت روانی است و رد کردن بدون دلیل منطقی و درست موجب می شود دختران نعمت خواستگار را از دست بدهند و سن ازدواج بالا برود.ایشان افزودند : باید به این واقعیت هم توجه کرد که برای کسانی مسئله زیبایی مهم است و تا حدودی هم اهمیت دارد و فرد این ملاک را هم در نظر بگیرد اشکالی ندارد ولی بداند که بعد از عقد دیگر باید چشم از همه بپوشد و متوجه زندگی خود و خانواده اش باشد . پی نوشت : 1) آیه 32 سوره نور ؛ مردان و زنان بى همسر خود را همسر دهید، همچنین غلامان و کنیزان صالح و درستکارتان را; اگر فقیر و تنگدست باشند، خداوند از فضل خود آنان را بى نیاز مى سازد; (فضل) خداوند واسع و (از نیازهاى بندگان) آگاه است. ]]> آیت الله گرامی Tue, 25 Jul 2017 11:03:34 GMT http://tabeshekosar.ir/vdcdks09.yt0zz6a22y.html موجب خوشحالی همه ارباب دیانت و سیاست شد/امیدواریم برای عربستان درس عبرتی باشد http://tabeshekosar.ir/vdcb0abs.rhb08piuur.html به گزارش رسانه تابش کوثر حضرت آیت الله گرامی در پایان درس تفسیر قرآن کریم شب های ماه مبارک رمضان درباره حمله موشکی سپاه پاسداران  به مقر داعش در دیرالزور سوریه  گفت : اقتدار بزرگ ملی بود و موجب خوشحالی همه ارباب دیانت و سیاست شد که امیدواریم برای داعش و همه اخلاگران دیگر به ویژه حکومت فاسد عربستان سعودی  درس عبرتی باشد . ]]> آیت الله گرامی Wed, 21 Jun 2017 08:08:13 GMT http://tabeshekosar.ir/vdcb0abs.rhb08piuur.html دیدار استاندار قم با حضرت آیت الله گرامی http://tabeshekosar.ir/vdcd5x0o.yt05o6a22y.html به گزارش رسانه تابش کوثر استاندار قم به همراه هیئتی از معاونین  عصر سه شنبه  15 فروردین با حضور در منزل آیت الله محمدعلی گرامی قمی درباره مسائل استان گفتگو کردند. حضرت ایت الله گرامی در این دیدار  درباره طرح های نیمه تمام استان قم مثل مونوریل و اسکان زوار کریمه اهل بیت حضرت معصومه سلام الله علیها که به علت کمبود هتل و مسافرخانه ها در این شهر مقدس توقف کوتاهی دارند و لزوم بیان آنچه خدمت واقعی مسئولان است تاکید کردند . ]]> آیت الله گرامی Tue, 04 Apr 2017 23:33:01 GMT http://tabeshekosar.ir/vdcd5x0o.yt05o6a22y.html روحانی وارسته و مستقل و متین و با وقار که در همه دوره حیاتش این عناوین در ایشان تبلور داشت http://tabeshekosar.ir/vdcjmaex.uqemazsffu.html به گزارش رسانه تابش کوثر حضرت آیت الله گرامی در پیامی در گذشت حضرت آیت الله  ابن الرضا تسلیت گفتند .  متن این پیام بدین شرح است :بسمه تعالی جناب حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمد ابن الرضا رحلت والد بزرگوارتان حضرت آیت الله ابن الرضا را به حضور قطب عالم امکان حضرت ولی عصر ارواحنا فدا و جنابعالی و همه بازماندگان تسلیت عرض می کنم.  روحانی وارسته و مستقل و متین و با وقار که در همه دوره حیاتش این عناوین در ایشان تبلور داشت.  به راستین که فوت ایشان ثلمه ای بزرگ در مکتب اسلام در منطقه می باشد . امید است با زحمات متوالی جنابعالی راه آن مرحوم به خوبی ادامه یابد. والسلام علیکم و رحمه الله مشهد مقدس -  محمد علی گرامی   ]]> آیت الله گرامی Sat, 25 Mar 2017 21:50:36 GMT http://tabeshekosar.ir/vdcjmaex.uqemazsffu.html درسی از قیام امام حسین علیه السلام http://tabeshekosar.ir/vdcfmxdj.w6dvmagiiw.html دریافت فایل MP4/2.93 MBدریافت فایل MP3/1.34 MB ]]> آیت الله گرامی Sat, 11 Mar 2017 08:06:06 GMT http://tabeshekosar.ir/vdcfmxdj.w6dvmagiiw.html شرح زیبا و خواندنی حدیث لولا فاطمه لما خلقتکما http://tabeshekosar.ir/vdcb.9b5urhbw8iupr.html رسانه الکترونیکی تابش کوثر - خدارا شاکریم که توفیقی نصیبمان شد و به خدمت حضرت آیت الله العظمی گرامی رسیدیم . معظم له در تفسیر حدیث لولاک لما خلقت الأفلاک گفت : درکتاب کافی شریف در فصل حضرت زهرا سلام الله علیها یک حدیث آمده است که بعد از پیغمبر اکرم ۷۵ روز حضرت زهرا سلام الله علیها زنده بود و در این مدت جبرائیل امین می آمد و با حضرت مطالبی را درباره حوادث می گفت ، در حقیقت یک نوع وحی از باطن عالم به ظاهر عالم است روایت دوم مطلبی است که بعضی از بزرگان علمای شیعه نقل کرده اند و آن اینکه طبق حدیث قدسی خداوند به پیامبر اکرم فرمود که لولاک لما خلقت الأفلاک ، اگر تو نبودی آسمان ها را نمی آفریدم ، و لولا علی لما خلقتک ، اگر علی نبود تو را خلق نمی کردم ، ولولا فاطمه لما خلقتکما ، اگر فاطمه نبود شما دوتا را خلق نمی کردم . حدیث دوم به این تعبیر سند قوی ندارد اما به هر حال به طور مرسل یا مرفوع بعضی از علما نقل کرده اند . این حدیث آیا خلاف قواعد است یا طبق قواعد کلیه است که توضیح می دهم این مرجع تقلید در ادامه تشریح کرد : هدف از خلقت عالم ، انسان است که این معلوم است ، از نظر تاریخ که بشر به همه جا دست اندازی می کند و از همه استفاده می کند و هیچ منعی هم نرسیده و روایات و آیات هم که در این موضوع است . یک نمونه از آیات این است : سَخَّرَ لَکُمْ ما فِی السَّماواتِ وَ ما فِی الْأَرْضِ (۱) و یک نمونه از روایات : یا ابن آدم خلقت الاشیاء لاجلک و خلقتک لاجلی عالم را برای تو آفریدم و تو را برای خودم آفریدم ، پس هدف از خلقت عالم ، آدم است .ایشان در ادامه با طرح این پرسش که هدف از خلقت انسان چیست ؟ فرمود: به نظرم نوشته ای که ما قدیما به نام خدا در نهج البلاغه را داشتیم ، اگر حافظه ام یاری کند هفت نظریه را آنجا داریم که برای هدف از خلقت ذکر شده است ؛ که هدف از خلقت اخلاقه یا علمه یا عمله ، اخلاق فردی است یا جمعی و مطالبی در این زمینه که به نظر می رسد ، هدف از خلقت انسان ، استکمال انسان است و کمال انسان پیوستن به وجود برتر و وجود بالاتر که بالاتر از انسان فقط خدا است ، اینکه در بعضی از آیات کریمه قران دارد که ما انسان را بر کثیری از مخلوقات برتری دادیم ، نمی گوید بر همه مخلوقات به خاطر این است که فرشته در مقام ذات افضل از انسان هستند یعنی چون فرشتگان مبتلای به قوای شهویه و غضبیه نیستند پس در مقام ذات نورانی ترند ولی در مقام فعل انسان ها می توانند خیلی بالاتر از ملائکه و فرشتگان برسد . همه می دانیم که پیامبر اکرم در سفر معراج به جاهایی رفت که جبرائیل نمی توانست به آنجا برود جبرائیل نمونه بزرگ عالم فرشتگان است که قرآن هم در تعبیر ما می گوید مُطاعٍ ثَمَّ أَمِینٍ ﴿۲﴾ جبرائیل در آن عالم مورد اطاعت تمام فرشتگان و همه موجودات آنجا است ، پس الگوی تمام فرشتگان جبرائیل است و در انسان ها هم الگوی تمام انسان ها پیغمبر خاتم است و پیغمبر از جبرائیل جلو زد و جبرائیل نتوانست به آنجا برود .بنابراین در مقام عمل و فعل فرشتگان بالاتر از انسان نیستند بلکه بالاتر از انسان فقط خداست ایشان در ادامه افزود : پس هدف از خلقت انسان می شود کمال و کمال انسان پیوستن به وجود خداست و پیوستن به وجود خدا برنامه می خواهد و بدون برنامه امکان ندارد ، برنامه اش هم سخت است و هم هر کسی این برنامه را نمی داند ، انسان ها برنامه زندگی روزمره خودشان را هم نمی دانند ، دائما مجالس شورا و مصلحتی کل کشور های عالم که وقتی پیشرفته می شوند و مجالس شورا دارند دور هم می نشینند و مشورت می کنند و معمولا نمی توانند دقیقا آنچه را نیاز دارند بفهمند به شهادت اینکه دائما قانون وضع می کنند و عوضش می کنند و این امر نشان دهنده این است که نفهمیدند و این است که برنامه حرکتی انسان را (که برنامه سختی هم هست ) فقط خدا می تواند بدهد اوست که خالق انسان است و نیازها و احتیاجات انسان را میداند ؛ فقط اوست و دیگری نمی داند. قران تعبیرش این است یا أَیُّهَا الْإِنْسانُ إِنَّکَ کادِحٌ إِلى رَبِّکَ کَدْحاً فَمُلاقِیهِ ﴿۳﴾ بشر می خواهی به خدا برسی آسان نیست سخت است عمل سخت و برنامه سخت و این برنامه سخت را فقط خدا می تواند بدهد خداوند به وسیله همه انبیاء برنامه هایی را فرستاده اما اکمل همه برنامه ها ، برنامه هایی است که در ختم نبوت پیغمبر اکرم است و او خاتم انبیاست و ان برنامه اکمل همه برنامه هاست .اگر پیغمبر اکرم نبود عالم خلق نمی شداین مدرس عالی حوزه های علمیه افزود : برنابراین هدف از خلقت عالم ، انسان است و هدف از خلقت انسان خدا است و انسان برای رسیدن به خدا برنامه می خواهد و این برنامه را خدا به انسان داده است که در ختم انبیاء مهمترین برنامه است که برنامه اسلام نام دارد. پس اگر پیغمبر اکرم نبود عالم خلق نمی شد . برای اینکه عالم برای انسان است و انسان برای وصل به خداست ، وصل به خدا برنامه می خواهد و برنامه هم به وسیله پیغمبر اکرم به دست انسان ها رسید پس اگر پیغمبر اکرم نبود عالمی نبود برای اینکه هدف این است . پس هدف نبوت پیغمبر اکرم است ولی از طرف دیگر ، نبوت متن قانون است و قانون بدون اجرا که فایده ای ندارد ، اگر قانونی بیاورند ولی هرگز قابل اجرا نباشد یا مجری برایش نگذارند این خاصیتی ندارد عینا مثل این است که نسخه پزشک را بگیرد و چه بسا با صدای خوب هم بخوانید ولی عمل نکنید هیچ خاصیتی ندارد ، اجرا یعنی مقام امامت بنابراین پس اگر مقام امامت نباشد قانون بدرد نمی خورد ، معنایش این است که اگر حضرت علی نبود پیغمبر فایده ای نداشت . ایشان در ادامه تصریح کرد : حضرت علی به مقام امامت و اجرا اشاره است ، البته پیغمبر اکرم هم امامت داشته است پیغمبر اکرم هم پیغمبر بوده است هم امام . در زمان پیغمبر مدیریت و اجرای جامعه به وسیله خود پیغمبر بود اما عملا وقتی می خواهیم از پیغمبر نام ببریم به عنوان پیغمبر نام می بریم نمی گوییم امام بنابراین تجلی نام پیغمبر اکرم در نبوت است چنانجه تجلی نام مولا علی علیه السلام در امامت است پس در نتیجه اگر آدم نبود عالم نبود اگر پیغمبر نبود آدم نبود و اگر امامت نبود ، نبوت نبود برای اینکه هدف از نبوت اجرا است و اگر امامت نبود ، نبوت هم نبود. حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها الگوی برنامه های کامل ترین برنامه نبوت استحضرت آیت الله العظمی گرامی در ادامه گفت : حالا این برنامه استکمالی که خداوند به وسیله انبیاء و مهمترینش پیغمبر خاتم فرستاده و برای آن مجری هم معین کرده اند و پیغمبر اکرم ، حضرت علی علیه السلام و بعدا هم همه ائمه اطهار در مقام امامت ، حال آیا الگویی هم داریم که یک نفر در کل عالم بشود الگوی برنامه های کامل ترین برنامه نبوت که برنامه اسلام است . ادعای ما این است این الگو در کل عالم خلقت یک نفر و آن هم فاطمه زهرا سلام الله علیها بود . به دلیل اینکه برنامه های استکمالی که خداوند به وسیله پیغمبر خاتم فرستاده این برنامه ها از قبل از تولد شروع می شود یعنی می گویند پدر در غذای خودش و در افکار خودش در هنگام آمیزش مراقب باشد و زن در دوران حمل و در دوران شیردادن بچه چطور عمل کند و در مورد تربیتش چگونه تربیت بشود ، این برنامه به طور اکملش فقط در مورد حضرت زهرا سلام الله علیها بوده است البته به عنوان یک الگوی تامی که در این عالم برای افراد معمولی قابل پیاده شدن نیست ولی می خواهد دورنمایی نشان بدهد که ما یک همچنین چیزی می خواهیم . حالا به مقداری که می توانید بیاورید . بسیاری از حوادث دنیا را خداوند فراهم کرده برای اینکه انسان تضرع به خدا پیدا بکندایشان در ادامه تشریح کرد : پیغمبر اکرم مامور می شود که چهل روز از خدیجه فاصله بگیرد . یعنی در عبادت است و در مسجد معتکف است ، خود اعتکاف عبادت است ،عبادتی که آنجا مشغول است عبادت فوق عبادت است . دستوری هم که از طرف خداوند رسید که چهل روز پیش خدیجه نرود و خود این امر هم برای هر دو آنها یک قدری سوال انگیز است که چرا به جدایی مامورشدند . خود این حالت تضرع می اورد اصلا بسیاری از حوادث دنیا را خداوند فراهم کرده برای اینکه انسان تضرع به خدا پیدا بکند وَ لَقَدْ أَرْسَلْنا إِلى أُمَمٍ مِنْ قَبْلِکَ فَأَخَذْناهُمْ بِالْبَأْساءِ وَ الضَّرّاءِ لَعَلَّهُمْ یَتَضَرَّعُونَ (۴) ما مردم را مبتلای به سختی و آسانی و همه برنامه ها را می آوریم بلکه اینها متوجه به خدا بشوند حالا پیغمبر اکرم مامور شد که چهل روز فاصله بگیرد همین چهل روز عبادت ، آن هم در مسجد و اعتکاف و خانه خدا آن هم در مسجد الحرام تا ببینیم دستور چیست بعد شب چهل روز برای پیامبر اکرم غذا آوردند و چه غذایی نه اینکه فقط حلال است و نه فقط طیب و طاهر است بلکه غذایی است از بهشت و بهترین غذا و آن هم سیب .خود سیب معطر ، آن هم سیب بهشتی ، دست بشر به آن نخورده که حلال و حرام مخلوط بشود ، جبرائیل هم آورنده است ایشان در ادامه افزود : در سوره بقره و در آیه آمَنَ الرَّسُولُ بِما أُنْزِلَ إِلَیْهِ مِنْ رَبِّهِ وَ الْمُؤْمِنُونَ تا آخر می گوید مومنین نه فقط ایمان به خدا دارند بلکه ایمان به برنامه های استکمال و نبوت و فرشتگان و کتب هم دارند ، فرشتگان یعنی واسطه ها یعنی ما نه فقط متن قانون را بلکه واسطه ها را هم حساب می کنیم .حالا غذای بهشتی را خدا درست کرده است ، خداوند ایجاد کننده ، محل ایجاد بهشت ، واسطه هم بدانیم چه کسی است (دست نخورده باشد) ، واسطه هم جبرائیل ،آنوقت این غذا را برای پیغمبر اکرم آوردند : یا رسول الله این غذا را شما باید خودت بخوری دیگری هم حتی علی در این غذا شریک نیست و بعد از این غذا پیغمبر مامور می شود نزد خدیجه کبری برود . این اصل انقعاد مرکز ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها است. آیا این بر هیچ پیغمبری از انبیاء الهی موفق شده است ؟ بر احدی موفق نشده است این مرجع تقلید در ادامه افزود : بعد در دوران حمل ، فاطمه زهرا در رحم خدیجه است .خدیجه آن زنی هست که اگر نبود بر حسب ظاهر اسلام نبود به این معنا که مال خدیجه ، زحمات خدیجه ،موقعیت خدیجه ،زحمت هایی که خدیجه کشید، مقابل تمام زنان قریش و غیر قریش ایستاد ،همه در ازدواج با محمد یتیم سلام الله علیه و آله و صلوات الله علیه و آله توبیخش می کردند ،این خدیجه از تجار بزرگ و بسیار معروف شبه جزیره است ، وقتی دوران تولد و ولادت حضرت فاطمه زهرا می رسد به هر کجا از اشنایان پیغام می دهند که برای مسئله ولادت و قابله گری بیایند هیچ کس نمی آید و می گویند که به تو گفتیم با این ازدواج مکن ، ازدواج کردی و ما هم نمی آییم . هیچ کسی نمی آید . خداوند چه کرد قابله را از بهشت فرستاد . هوا بود ، آسیه بود ، اینها آمدند ، چهار نفر از انسان های حوریه صفت بهشتی اینها آمدند .برای چه کسی این چیز ها محقق شده است بر احدی از انبیاء و اولیاء این مسائل محقق نشده است .بنابراین طبق قاعده است لولا فاطمه لما خلقتکما و این معلوم و درست است که برای دیگران غذای بهشتی نمی آورند و جبرائیل هم نمی آورد اما می خواهیم بگوییم آن دورنمایی که ما می خواهیم یک همچین چیزی است غذای طیب و طاهر و افکار مرد طیب و طاهر باشد.حرکت استکمالی در عدد چهل استایشان در ادامه تصریح کرد : در روایات ما دارد که موقع آمیزش نظر مرد در خیال به زن دیگری نباشد که این هم به نوعی حکم زنا پیدا می کند ، نه از نظر فقهی بلکه از نظر اخلاقی منظور است . غذا چه غذایی باشد اینها تمام موثر است . چرا می گویند به مشروب خوار دختر ندهید برای اینکه خود شرابی که خورده ولو قبلا اثراتی در باطن این گذاشته ولو این میخواهد با فاصله آمیزش بکند . پس اگر غذای بهشتی نیست ولی دورنمایی داریم که نشان می دهیم که ما یک غذای طیب و طاهر برای انقعاد نطفه می خواهیم. در فقه ما هست در روایات ما هست که مرد وقتی می خواهد در عروسی تماس بگیرد هم خودش و هم عروس دو رکعت نماز بخواند و از خداوند طلب فرزند صالح بکند . این در ورایات ما آمده است حالا پیامبر اکرم نه تنها نماز میخواند وطلب چنین و چنان می کند اساسا چهل روز اعتکاف و عبادت و توجه به خداو اینها می کند یعنی می خواهد بگوید دورنما این چنین است . ضمنا نشان می دهد حرکت استکمالی در عدد چهل است اینجا چهل روز ذکر شده است و درباره حضرت موسی هم قران کریم دارد که حَتّى إِذا بَلَغَ أَشُدَّهُ وَ بَلَغَ أَرْبَعِینَ سَنَةً (۶) وقتی به چهل سالگی رسیده است که به کمال رسیده است پس کمال در عدد چهل است آنجا چهل سال است و در اینجا چهل روز . وقتی خواستند به خمیره عالم روح بدهند . چهل روز گذشت که در آن حالت مِنْ صَلْصالٍ مِنْ حَمَإٍمَسْنُونٍ (۷) بود بعدا روح به او دمیده شد . چهل روز پیغمبر مامور به اعتکاف می شود آن هم در مسجد الحرام . ایشان در ادامه تشریح کرد : خدیجه عاشق پیغمبر بود. به جهت عشقش است که حنانه می گویند. خدیجه هم در این چهل روز مامور می شد از معشوق خودش فاصله بگیرد . و در این مدت هم همه اش در حالت تضرع و عبادت خدا است . بعد در دوره حمل پیغمبر اکرم وقتی می آمد خانه می دید خدیجه دارد صحبت می کند گفت خدیجه با چه کسی صحبت می کنی گفت با دختری که در شکم دارم ، سوال - مگر دختر درشکم حرف می زند پاسخ : بله . مگر عیسی با مریم همان آنی که متولد شد صحبت نکرد ، اگر در آن تولد می شود صحبت کند قبل تولد هم می شود . عیسی همان بدو تولد که مریم ناراحت شد و گفت : قالَتْ یا لَیْتَنِی مِتُّ قَبْلَ هذا وَ کُنْتُ نَسْیاً مَنْسِیّاً (۸) می گوید ای کاش مرده بودم و این وضع پیدا نمی کردم . قَدْ جَعَلَ رَبُّکِ تَحْتَکِ سَرِیّاً (۹) غصه نخور مادر همه چیز فراهم است و درست می شود. خداوند برای خدیجه همه چیز را آسان کرد تا هنگام تولد حضرت زهرا سلام الله علیها ، حضرت زهرا در یک همچنین فضایی متولد می شود . حضرت آیت الله العظمی گرامی در ادامه گفت : من سابقا هم صحبتی کرده بودم در جمعی از فضلا پیرامون همین حدیث لولا فاطمه ( که بعد از یک کمی اصلاحاتی) چندین مرتبه در تیتراژ وسیعی چاپ شد ( الان هم نیست و تمام شده است ). بعضی ها گفته بودند حدیثی که سند ندارد فلانی این را کتابش کرده است . یک اقایی هم که در علوم قرانی چندین جلد کتاب نوشته است (که البته به مزاق اهل تسنن نوشته نه به مزاق ما . ) همه اش بر اساس آن حرفی که آنها زده اند که قرآن عمر و اینها جمع کرده اند که ما به هیچ وجه این مطالب را قبول نداریم . در یک سفری که از مشهد می آمدیم ایشان هم همراه ما بود با ماشین در حرکت از فرودگاه تهران به قم ، شاید یکی دو دقیقه ای یک صحبتی شد در مورد این حدیث که اولا ایشان گفت این حدیث را یک مداحی خوانده است . گفتم این طور نیست کتاب را شما مطالعه کنید آنجا آوردیم بعضی از علمایی که نقل کرده اند چه کسانی بوده اند .خواستیم بگوییم این روایت نه اینکه خلاف و دروغ است . چون یکی دو نفر گفته بودند این روایت دروغ است . حالا سند نداشتن یک مطلب است خیلی از روایات است که در فقه هم مطرح است سند هم ندارد به آن می گویند درباب تسامح در ادله سنن بهش عمل می کنیم . اختصاص به این ندارد . در آداب خیلی از اوقات اینطوری است . در الزامیات خیلی سخت است که مته به خشخاش می گذاریم که سند صد درصد درست باشد. در آداب و مستحبات که روایات است برفرض واقع این طور نباشد ثواب را به شما می دهند که عمل میکنید که به آن می گویند ادله تسامح در ادله سننایشان در ادامه افزود : بعد دیدم در یک مصاحبه ای هم آن آقایی که در علوم قرانی چیزی نوشته است گفته است : ما با کسی که این روایت را کتابش کرده در سفر مشهد که با او می آمدیم صحبت مفصلی شد و دیدیم که ایشان به هیچ صراط مستقیمی نیست و همین روایت می خواهد قبول کند . شاید یکی دو دقیقه ای هم نشد صحبتی که ان آقا با ما می کرد در کل می خواهم بگویم عظمت حضرت زهرا اختصاص به این روایت ندارد بیش از اینهاست که ما عقلمان برسد و بفهمیم و ما فقط اشاره ای بکنم اولا این روایت مشابه اش در روایات دیگر هم هست . حدیث در بحار است که در همان کتاب (لولا فاطمه) شماره صفحه و جلد را هم آورده ام (حالا شاید الان با یک قدری کم و زیاد نقل بکنم .). خداوند نور پیغمبر را آفرید از آن نور مثلا عرش را آفرید نور علی را آفرید از ان نور کرسی را آفرید نور امام حسن و امام حسین را آفرید و از آنها آسمان ها و زمین را آفرید . و هنوز ظلمت در آفرینش بر قرار بود ملائکه شکایت بردند به سمت خدا از ظلمت و خداوند زهرا را آفرید ، ظلمت بر طرف شد . این هم مفاد همان است . اگر هدف از خلقت نورانیت است ، نورانیت مطلقه بدون زهرا نشد. این حدیث که عرض کردم قمست اول آن لولاک لما خلقت لأفلاک این متواتر است روایات خیلی زیاد است لولا انت ، لولاک اگر تو نبودی عالم را نمی آفریدم . حالا كسروى در یکی از کتابهایش یک وقتی دیدم از نظر ادبیت اشکالی کرده و می گوید لولا سر کاف که ضمیر متصله است در نم آید ، باید بگویند لولا انت نه لولاک . آنجا ما جواب دادیم که قبول داریم که قاعده این است که لولا انت بیاید ولی لولا سر ضمیر متصل هم درمی آید و این در اطلاقات عرب زیاد است . به اینها می گویند سماعی نه قیاسی .ایشان در ادامه افزود : در قیاسی طبق قاعده این است که لولا انت باشد اما از نظر سماعی در لغت عرب این است ، پس قسمت اول که لولاک خطاب به پیغمبر است تقریبا متواتر است قسمت دوم که لولا علی لما خلقتک ، این لولا انتما را در روایات زیاد داریم که خطاب شده به پیامبر و علی اگر شما دوتا نبودید . هر دو را باهم آورده و وقتی هر دو را با هم می آورند . پیغمبر می شود نبوت و حضرت علی می شود امامت و گفتیم که خودمان می فهمیم که امامت فوق نبوت است . نمی گویم حضرت علی فوق پیغمبر است می گوییم امامت فوق نبوت است و الا پیغمبر هم پیغمبر بوده و هم امام ولی آن جهت امامت ایشان بالاتر از جهت نبوت پیغمبر اکرم است . لولا انتم ، لولا هولاء ، در روایات خیلی زیاد داریم . به آدم می گویند لولاء هولاء اگر اینها نبودند اشاره به ائمه است ، به خود ائمه در عالم انوار خطاب می شود لولا انتم تنها موجوداتی که اصلا ظلمت عالم به آنها نرسید اهل بیت هستندایشان در ادامه افزود : به هر حال قبل از اینکه ما به این عالم بیاییم یک اصلی داشتیم ، از عدم که خلق نشدیم ، ذات باری تعالی اصل ما می شود ، نفخت فیه من روحی . از روح الهی به بشر داده شده است . همه در عالم انوار بودیم منتها بعدا به غیر از چهارده معصوم همه موجودات وقتی به عالم طبیعت آمدند یک مقداری مبتلا به ظلمت شدند تنها موجوداتی که اصلا ظلمت عالم به آنها نرسید اهل بیت هستند . در زیارت آقا امام حسین خواندید که لم تنجسک الجاهلیه بانجاسها ، ولم تلبسک المدلهمات من ثیابها(۱۰) ظلمت لباس طبیعت اصلا به بدن اهل بیت ننشست . گردی از این عالم طبیعت به دامان اینها ننشست . انها در نورانیت مطلقه ی خودشان باقی مانندند اینها یک کلیات بود در مقام برسی ذات فاطمه زهرا سلام الله علیها . اگر فاطمه زهرا نبود در همان دو سه ماهه بعد از پیغمبر اکرم امامت از بین رفته بودمعظم له در ادامه گفت : از نظر بعد اجتماعی و خدمات و مقام فعل و مقام عمل به طوری که عقل همه امان برسد . خیلی روشن و کوتاه است ؛ شما ببینید گفتیم امامت فوق نبوت است اگر اجرای قانون و مجری قانون نباشد قانون بدرد نمی خورد . حالا مجری قانون یعنی امام را چه کسی حفظ کرد . اگر فاطمه زهرا نبود در همان دو سه ماهه بعد از پیغمبر اکرم امامت از بین رفته بود ، حضرت علی را در همان نطفه خفه کرده بودند . بعد هم دیگر هیچی ، اصلا رشته خلافت هم یک چیز دیگری می شد ، بعد ها هم به حضرت علی نمی رسید یعنی حضرت علی موجود نبود که بعد ها بخواهد به علی برسد چرا حضرت علی در خانه نشست و فاطمه زهرا پشت در رفت ؟فاطمه زهرا بود که علی را حفظ کرد . دیگر همه می دانید که وقتی ریختند در خانه این در همه ی کتاب های تاریخی آنها هم آمده . فاطمه زهرا دوید جلو . گاهی برخی سنی ها عنوان کرده اند که چرا حضرت علی در خانه نشست و فاطمه زهرا پشت در رفت ، فاطمه رفت جلوی در بلکه آنها از دختر پیغمبر خجالت بکشند ، ناموس پیغمبر است چرا این کار را کرد ؟ برای حفظ امامت ، حالا هم رسم است وقتی ماها را در آن مبارزات علیه طاغوت می گرفتند خانم هامون می دویدند جلو سر آن ساواکی ها داد و فریاد می زدند خانم خود من که الان نزدیک چهل روز است فوت کرده است در ساواک قم یک دادو فریادی به پا کرد غوغایی کرد . برای اینکه خانم ها از یک نوع حفاظتی برخوردارند می دوند جلو برای حفاظت از مردشان . فاطمه زهرا طبق همین قانون عمل کرد. او دوید جلو بلکه آنها از ناموس پیغمبر اکرم خجالت بکشند متاسفانه خجالت نکشیدند . صدای عمر که بلند شد فاطمه زهرا صدا زد یا ابتاه یا رسول الله ماذا لقينا بعدك من ابن الخطاب پس از تو چه کشیدیم از ابن خطاب . و وقتی علی را ریختند و دستگیر کردند و می بردند . باز فاطمه زهرا بود که کمربند علی را گرفته بود و رها نمی کرد . رها نمی کرد داشت تقریبا تحولی در مدینه ایجاد می شد که عمر دستور داد به قنفذ که زهرا را بزن ، انقدر با غلاف شمشیر به بازوی فاطمه زهرا سلام الله علیها زدند که دست او جدا شد حالا افتاد زمین شاید بیهوش شد ، به هوش که آمد فریاد زد علی را کجا بردند ، شنید که حضرت را به مسجد بردند ، دوان دوان خودش را رساند مسجد فریاد زد خلّوا عن ابن عمی عموزاده ام علی را رها کنید ، آنجا در سخن اول نگفت خلیفه پیغمبر برای اینکه اول یک قدری مسئله را مسئله احساسی و خویشاوندی کند ، دست از او بردارید وگرنه نفرین می کنم که سلمان دوان دوان آمد و تقاضا کرد که نفرینی نشود و عذاب عمومی نازل نشود .معظم له در ادامه تصریح کرد : اگر فاطمه نبود علی نمانده بود ، عجب عمر با برکتی یک عمر دو سه ماهه بعد از پیغمبر اکرم منشاء حفاظت امامت از علی تا مهدی سلام الله علیهم اجمعین است بنابراین از نظر بعد اجتماعی هم خوب می فهمیم که حفاظت امامت به وسیله فاطمه زهرا شد . در حقیقت حفظ برنامه های اسلام که مهم آن مجری قانون است که امامت است همه را تا قیام قیامت فاطمه زهرا تضمین کرد . این مشخص است هدف از همه چیز الگویی می شود به نام حضرت زهرا سلام الله علیها به هر حال امیدوار هستیم ما از زندگی حضرت فاطمه زهرا و آن مقاومتی که در مقابل دشمن کرد الگو بگیریم و اعمال خودمان را در آن مسیر قرار بدهیم . انشاء الله . امیدوارم که همگی موفق باشیم در مسیر رضای خدا و ارتباطمان را با اهل بیت مستحکم تر کنیم و حضرت زهرا سلام الله علیها را الگو بدانیم نه الگو فقط برای زنها بلکه برای همگان ، وقتی امام حسن عسکری سلام الله علیه می فرماید که ما امامان حجت بر خلق هستیم و فاطمه زهرا سلام الله علیها بر ما امامان حجت است بنابراین پیداست که حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها فقط حجت بر زنها نیست بلکه بر همه حجت است و در آخر عجیب کاری کرد که قبر من باید مخفی باشد ، با این کار در طول تاریخ مظلومیت علی علیه السلام و مقام امامت را به نمایش گذاشت و هنوز هم چون هدف انجام نشده است و قسمت اعظم مسلمین هنوز کسانی هستند که می گویند خلیفه همان ها هستند پس هنوز روشن نشده قضایا . و این مبارزه آخری بود که حضرت انجام داد و باقیست به بقای مخفی بودن قبر فاطمه زهرا سلام الله علیها پی نویس : ۱- سوره لقمان آیه ۲۰- خداوند آنچه را در آسمانها و زمین است مسخّر شما کرده ۲- سوره تکویر آیه ۲۲ ، إِنَّهُ لَقَوْلُ رَسُولٍ کَرِیمٍ (۱۹) ذِی قُوَّةٍ عِنْدَ ذِی الْعَرْشِ مَکِینٍ ﴿٢٠﴾ مُطاعٍ ثَمَّ أَمِینٍ ﴿٢١﴾ که این (قرآن) کلام فرستاده بزرگوارى است[= جبرئیل امین] ﴿١٩﴾ که صاحب قدرت است و نزد (خداوند) صاحب عرش، مقام والایى دارد! ﴿٢٠﴾ در آنجا فرمانروا و امین است! ﴿٢١﴾۳- سوره انشقاق آیه ۶- اى انسان! تو با تلاش و رنج به سوى پروردگارت مى روى و او را ملاقات خواهى کرد. ۴- سوره انعام آیه ۴۲- ما به سوى امّتهایى که پیش از تو بودند، (پیامبرانى) فرستادیم; (و هنگامى که با این پیامبران به مخالفت برخاستند،) آنها را با سختى و رنج مواجه ساختیم; شاید تسلیم گردند.۵- سوره بقره آیه ۲۸۵ - آمَنَ الرَّسُولُ بِما أُنْزِلَ إِلَیْهِ مِنْ رَبِّهِ وَ الْمُؤْمِنُونَ کُلٌّ آمَنَ بِاللهِ وَ مَلائِکَتِهِ وَ کُتُبِهِ وَ رُسُلِهِ لا نُفَرِّقُ بَیْنَ أَحَدٍ مِنْ رُسُلِهِ وَ قالُوا سَمِعْنا وَ أَطَعْنا غُفْرانَکَ رَبَّنا وَ إِلَیْکَ الْمَصیرُ - پیامبر، به آنچه از سوى پروردگارش بر او نازل شده، ایمان آورده است; و همه مؤمنان (نیز)، به خدا و فرشتگانش و کتابهاى او و فرستادگانش، ایمان آورده اند; (و گفتند:) «ما در میان هیچ یک از پیامبران او، فرق نمى گذاریم (و به همه ایمان داریم)». و گفتند: «شنیدیم و اطاعت کردیم. پروردگارا! به آمرزشِ تو امیدواریم; و بازگشت (ما) به سوى توست.»۶- سوره احقاف آیه ۱۵- تا زمانى که به نیرومندى و کمال خود بالغ گردد و به چهل سالگى برسد۷- سوره حجر آیه ۲۸- وَ إِذْ قالَ رَبُّکَ لِلْمَلائِکَةِ إِنِّی خالِقٌ بَشَراً مِنْ صَلْصالٍ مِنْ حَمَإٍمَسْنُونٍ و (به خاطر بیاور) هنگامى را که پروردگارت به فرشتگان گفت: «من بشرى را از گل خشکیده اى که از گل بدبوى (تیره رنگى) گرفته شده، مى آفرینم. ۸- سوره مریم آیه ۲۳ - قالَتْ یا لَیْتَنِی مِتُّ قَبْلَ هذا وَ کُنْتُ نَسْیاً مَنْسِیّاً - گفت: «اى کاش پیش از این مرده بودم، و کاملاً فراموش شده بودم!»۹- سوره مریم آیه ۲۴ - قَدْ جَعَلَ رَبُّکِ تَحْتَکِ سَرِیّاً - پروردگارت زیر پاى تو چشمه آبى (گوارا) قرار داده است.۱۰- زیارت اربعین ]]> حضرت فاطمه زهراسلام الله علیها Wed, 01 Mar 2017 16:10:49 GMT http://tabeshekosar.ir/vdcb.9b5urhbw8iupr.html موقعیت جهانی هاشمی برای نظام آبرو بود/در برخورد ها پر حوصله و با متانت عمل می کرد/ مکرر زیر شکنجه بیهوش شده است http://tabeshekosar.ir/vdcjihex.uqevvzsffu.html حضرت آیت الله گرامی از مبارزین بارز همراه امام خمینی (ره) در سرنگونی رژیم شاهنشاهی و پیروزی انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار تابش کوثر با تسلیت درگذشت ایت الله هاشمی رفسنجانی به محضر امام زمان ارواحنا فداه ، رهبر معظم انقلاب و  آحاد ملت  ، گفت : سابقه آشنایی ما با آقای هاشمی رفسنجانی به اوایل حضور ایشان در حوزه علمیه قم در سال 31 بر می گردد که  در سال های بعد هم که در درس مرحوم امام خمینی شرکت می کردیم ارتباطمان بیشتر شد. ایشان افزودند : در ایامی که مرحوم امام در مسجد اعظم تازه شروع به تدریس کردند به دستور شاه طلبه ها را برای سربازی می بردند که آقای هاشمی هم برای سربازی گرفتند و بردند . در آن زمان آقای هاشمی  برای امام نامه نوشتند که مبادا غصه ما را بخورید ، اینجا جایمان خوب است و خدمت می کنیم.  این مدرس درس خارج فقه حوزه ، با بیان اینکه در سال 51 من و آقایان یزدی ، آذری ، جنتی و  املشی  به خاطر اقدام برای جلوگیری از اعدام حنیف نژاد و گروه های اولیه مجاهدین خلق یک ماه در زندان بودیم ، اظهار کرد : آقای هاشمی به صورت تصادفی من در تهران دیدند و گفتند "ما زندانی به این پر سر و صدایی و  با برکتی ندیدم" زیرا خیلی این اقدام صدا کرد و در برنامه نهضت روحانیت که در رادیو بغداد پخش می شد ، عنوان گردید که برای جلوگیری از اعدام این افراد ، این آقایان را دستگیر کردند که امام خمینی به این مناسبت بیانیه ای دادند و شنیده شد  در بعضی از اعلامیه های مبارزین ، اعلام شده بود که اگر این آقایان تا یک ماه دیگر آزاد نشوند ما اقدام عملی می کنیم .حضرت آیت الله گرامی  با بیان اینکه در چهارمین سال زندان مفصلمان در سال 52 با آقایان  هاشمی ، منتظری، طالقانی ،  لاهوتی و چند نفر دیگر هم سلول بودیم ، گفت : ایشان در برخورد ها پر حوصله و با صبر و متانت مشغول به کار بود که بخشی از تفسیر راهنما هم در زندان نوشتند. به خوبی یادم هست که طلبه ای پشت سر دیگری تبلیغات سوء می کرد که اقای هاشمی به آن طلبه تذکر داده بود که تو مگر به قیامت اعتقادی نداری که این حرف ها را می زنی ایشان در ادامه افزودند : در سال 45 به خاطر ترجمه کتاب سرگذشت فلسطین که  اكرم‌ زعيتر نوشته بود خیلی شکنجه شد. در آن زمان این کتاب در ایران خیلی جلب توجه کرد و ما شنیدیم که مکرر زیر شکنجه بیهوش شده است .آیت الله گرامی در پایان گفت : موقعیت جهانی ایشان برای نظام آبرو بود که در منطقه حساسیت ها را کم می کرد و در مدیریت سیاست داخلی و خارجی نیز بسیار چشمگیر بود. بر طبق روایت مردم در دو حالت می میرند ، بعضی وقتی می میرند ، دیگران از دست اینها راحت می شوند و بعضی دیگر  وقتی می میرند ، خودشان راحت می شوند که الحمد لله آقای هاشمی از آنهایی بود که خودش راحت شد . ان شاء الله خداوند طوری مقدر کند که ما از انهایی نباشیم که مردم از شرمان راحت شوند و در مسیر رضای مولایمان امام زمان ارواحنا له الفداء باشیم . ]]> آیت الله گرامی Mon, 09 Jan 2017 20:46:12 GMT http://tabeshekosar.ir/vdcjihex.uqevvzsffu.html پیام تسلیت آیت الله گرامی در پی درگذشت آیت الله هاشمی http://tabeshekosar.ir/vdcb8wba.rhb8wpiuur.html به گزارش رسانه تابش کوثر حضرت آیت الله گرامی در پیامی  در گذشت آیت الله هاشمیتسلیت گفتند .متن این پیام بدین شرح است : بسمه تعالی انا لله و انا الیه راجعون رحلت جانگداز حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی رفیق زندانی ما در سالهای مبارزه با طاغوت که فاجعه ای بزرگ در سیاست و مدیریت کشور می باشد را به محضر آقا و مولایمان امام زمان ارواحنا فداه و همه آحاد ملت به ویژه به خاندان معظم آن عزیز تسلیت عرض می کنم. خدمات ارزنده آن بزرگمرد در طول دوران مبارزه و پس از انقلاب از خاطره ها محو نخواهد شد. علو درجات آن مرحوم و صبر و اجر برای بازماندگان را از درگاه ایزد منان خواستارم. قم محمدعلی گرامی ]]> آیت الله گرامی Sun, 08 Jan 2017 20:40:23 GMT http://tabeshekosar.ir/vdcb8wba.rhb8wpiuur.html