رسانه الکترونيکی تابش کوثر - آخرين عناوين آیت الله مبشر کاشانی :: نسخه کامل http://tabeshekosar.ir/ Tue, 21 Nov 2017 02:24:02 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 http://tabeshekosar.ir/skins/default/fa/96/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط رسانه الکترونيکی تابش کوثر http://tabeshekosar.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام رسانه الکترونيکی تابش کوثر آزاد است. Tue, 21 Nov 2017 02:24:02 GMT آیت الله مبشر کاشانی 60 تسمیه امیرالمومنین از خصایص علوی است/آیت الله کشمیری خود را همیشه در حضور امیرالمومنین می دید http://tabeshekosar.ir/vdce.e8xbjh8ew9bij.html رسانه الکترونیکی تابش کوثر – خدا را شاکریم که توفیقی نصیبمان شد و به خدمت مرجع عالی قدر حضرت آیت الله  مبشر کاشانی رسیدیم . معظم له پیرامون تسمیه حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام در عرش گفت : در معراج رسول خدا (ص) حضرت حق تعالی در عرش نام امیرالمومنین را امیرالمومنین گذاشت و فرمود همه باید امیرالمومنین بگویند . سید بن طاووس یک کتابی به نام کتاب الیقین دارد . در این کتاب تسمیه امیرالمومنین را از روایات جمع کرده و راجع به روایات معراجیه که خداوند تبارک و تعالی در معراج برای علی اسم دومی به نام امیرالمومنین انتخاب کرد و فرمود مومنین باید بگویند : امیرالمومنین علی بن ابی طالب نباید بگویند علی علیه السلام و خیلی ها که می گویند حضرت علی من ناراحت می شوم. خدا آقا فخر را رحمت کند ، یک نفر گفت علی علیه السلام ، ایشان خیلی ناراحت شد و به وی گفت : تو در چه مکتبی تربیت شده ای ، تو نمی دانی او مولای ماست باید بگویی امیرالمونمین بعد بگویی علی علیه السلام .و من دیدم که اولیای خدا و عرفا اینجوری هستند . مرحوم امام چون عارف بود در تمام سخنرانی هایش ، هر وقت که نام امیرالمومنین می آمد می فرمود امیرالمومنین و گاهی می فرمود امیر سلام الله علیه ، آیت الله کشمیری هم همینطور بود یکدفعه ندیدم بگوید حضرت علی همیشه می گفت امیر سلام الله علیه .دلیل اینکه اذان آقای موذن زاده یک حال و هوای خاصی دارددر اذان ها ، آقای موذن زاده می گوید اشهد ان امیرالمومنین و من لذت می برم .بعضی از موذن ها می گویند اشهد ان علی حجت الله این موذن از نظر معرفتی یک کلاس پایین تر از موذن زاده است ، موذن زاده به نسبت سایر موذن ها اوج کمال را داشت . آقای آقایی هم مقید است در اذان هایش می گوید اشهد ان امیرالمومنین علی ولی الله و لذا این دو بزرگوار اذانهایشان بر اذان های دیگر ممتاز است یک حال و هوای خاصی دارد و دلیلش هم این است که وقتی نام مبارک آقا امیرالمومنین می آید می گوید اشهد ان امیرالمومنین علی بن ابی طالب ولی الله .معظم له درتشریح کرد: در همان روایات است که فرمود علی را تسمیه کردیم ، نام گذاری کردیم به نام امیرالمومنین و بر هر کسی حتی بر انبیاء وهمه امامان حرام است .به هیچ امام و پیامبری حق نداریم بگوییم امیرالمومنین .امیرالمومنین از خصایص علوی است مثل خصایص حسینی،هیچ تربتی شفا بخش نیست الا تربت امام حسین . خاک قبر پیامبر اکرم محترم است اما شفا نمی دهد فقط تربت امام حسین شفا می دهد ، این را خدا اینچنین مقدر فرمود ، فرموود شفا در تربت حسین است لا غیر ، نام مبارک امیرالمومنین مال حضرت علی است لاغیر، هیچ کس حتی انبیاء عظام یا ائمه را ما نمی توانیم به ایشان بگوییم امیرالمومنین ، فقط باید به حضرت علی بگوییم اين مدرس عالی حوزه در ادامه افزود : الان ممکن است یک مطلب را کسی اشکال بکند و آن اینکه وقتی امام هادی را بن العباس پیش متوکل می برند یا امام صادق را پیش آن ظالم بن العباس می بردند حضرت وقتی می رسیدند ، می گفتند اسلام علیک یا امیرالمومنین اگر این نام بر دیگری حرام بود پس چرا امام به آن ظالم می گفت السلام علیک یا امیرالمومنین در جواب می گویند امامان ما تقیه می کردند اما غافل از یک نکته و آن نکته این است که همانطور که خدا در همه جا حضور دارد امیرالمومنین هم در همه جا حضور دارد و من بارها در مورد شخصیت آیت الله کشمیری این را عرض کرده ام که آیت الله کشمیری به این مقام رسیده بود که خود را همیشه در حضور امیرالمومنین می دید یعنی خود را هم در حضور خدا وهم در حضور پیامبر و هم در حضور امیرالمومنین می دید و منافاتی هم ندارد . حضور امیرالمومنین به خاطر حضور رسول الله است و حضور رسول الله هم به خاطر حضور خداست .محضر امیرالمومنین یعنی محضر رسول الله و محضر رسول الله یعنی محضر خدا .عالم محضر خداست یعنی محضر رسول الله هم هست و لذا نماز که می خوانیم می گوییم السلام علیک یا رسول الله اکر رسول خدا حضور ندارد پس چرا شما می گویی السلام علیک ؟ حضور نوری دارد ، وجود او حاضر است . هر روز پنج دفعه می گوییم السلام علیک یا رسول الله نمی گوییم السلام علی رسول الله بلکه می گوییم السلام علیک یعنی تو پهلوی من حاضر هستی .در سلام دوم می گوییم السلام علینا و علی عباد الله الصالحین ، عباد الله الصالحین بقیه ائمه هستند .این حضور و درک حضور رسول خدا یک بحث عرفانی خوبی دارد که الان جایگاهش نیست بگویم زیرا از پاسخ سوال فاصله می گیریم . جایی نیست حضرت امیر نباشد الان امام زمان عجل الله تعالی فرجه مکانی نیست که حضور نداشته باشد (نه حضور فیزیکی بلکه حضور نوری او) نور وجود مقدسش و ضیاء نور باطنی او همه جا حضور دارد و لذا شما در دره بیفتید در آمریکا باشید یا در فرانسه باشید یا هر جایی که باشید دستت را می گیردو حتی بروی در کره ماه و در آنجا بگویی یا صاحب الزمان همان جا حضور دارد .حضور نوری دارد نور وجود مقدسشان در عالم هستی حاکم است و حضور دارد .امام صادق (ع) که می گوید السلام علیک یا امیرالمومنین زیرا امیرالمومنین را می دید و به خود امیرالمومنین می فرمود نه به آن ظالم مردم خیال می کنند حضرت به آن ظالم می گفتد در حالی که خود را در محضر امیرالمومنین می دید وخودش را در محضر رسول خدا می دید . سرش این بود . ]]> آیت الله مبشر کاشانی Tue, 11 Apr 2017 09:47:28 GMT http://tabeshekosar.ir/vdce.e8xbjh8ew9bij.html ولایت صدیقه طاهره سر الله است /ذکر خاطره ای از آیت الله بهاءالدینی درباره توسل به حضرت زهرا http://tabeshekosar.ir/vdchv-nk.23n-idftt2.html آیت الله مبشر کاشانی به مناسبت خجسته میلاد با سعادت کوثر نبی اکرم ، حضرت زهرا سلام الله علیها در گفتگو با تابش کوثر گفت : بعضی از مفسرین در  آیه شریفه  لَقَد كانَ لَكُم في رَسولِ اللَّهِ أُسوَةٌ حَسَنَةٌ (1)   فی رسول الله به معنای سیره رسول الله تفسیر کردند که در سیره نبی اکرم یا در دین نبی اکرم اسوه حسنه است و شاید این معنا و تفسیر هم باشد که  لکم فی رسول الله یعنی در نسل و ذریه رسول الله اسوه حسنه است که صدیقه طاهره اولین اسوه حسنه در بین ذریه رسول الله است.معظم له در ادامه افزود : اسوه به کسی می گویند که بتواند از حیث معنوی رهبریت انسان را به عهده داشته باشد  و از حیث عملی الگو باشد و اقتدای به او انسان را به اوج کمال برساند و اینکه در دعا می گوییم رَبَّنَا آتِنَا فِی الدُّنْیَا حَسَنَةً وَفِی الآخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ (2). اگر حسنه در دنیا باشد و در آخرت نباشد ، حسنه کامله نیست و اگر در آخرت باشد و در زندگی دنیا نباشد باز هم کامل نیست لذا اگر هم در دنیا و هم در آخرت حسنه باشد این حسنه کامله است.صدیقه طاهره است که اسوه حسنه جامع کامل  است حضرت آیت الله مبشر کاشانی با بیان اینکه آیات قرآن هفتاد بطن و معنا دارد اظهار کرد : به نظر می رسد یکی از بطن های آیه شریفه می تواند این باشد که در ذریه رسول الله و نسل آن حضرت اسوه حسنه است و برترین آنها صدیقه طاهره است که اسوه حسنه جامع کامل  است . یعنی هم در دنیا و هم در آخرت حسنه خواهد بود .ایشان افزودند :  در تفسیر آیه شریفه رَبَّنَا آتِنَا فِی الدُّنْیَا حَسَنَةً وَفِی الآخِرَةِ حَسَنَةً آمده که مراد از حسنه ولایت امیرالمومنین علیه السلام  و حب محمد و آل محمد است  که از خدا می خواهیم که هم در دنیا حب و محبت محمد و آل محمد و هم در آخرت همین حب و معرفت نصیب ما کند  چون حب و معرفت امیرالمومنین علیه السلام  در آخرت و تا ابد هم برای ما مفید و موثر خواهد بود و این طور نیست که فایده معرفت امیرالمومنین و سایر اهل ییت عصمت و طهارت فقط  برای ورود به بهشت باشد بلکه  تا ابد معرفت امیرالمومنین برای درجات بالاتر و برتر و بقای کامل در بهشت و لذات معنوی که در ان خواهد برد ، موثر است .فاطمه زهرا اسوه علی شناسی است این مدرس عالی حوزه با بیان اینکه رابطه بین این دو حسنه که یکی مراد از حسنه ولایت امیرالمومنین و دیگری  اسوه حسنه است ، تشریح کرد : فاطمه زهرا در بحث معرفتی و حبی ولی ، اسوه است یعنی کسی به اندازه ایشان امیرالمومنین نشناخت و به اندازه فاطمه زهرا به امیرالمومنین عشق نورزید و در آن عصر و زمان بعد از نبی اکرم هیچ یک از صحابه به اندازه فاطمه زهرا نه عارف به حق امیرالمومنین و نه عاشق به امیرالمومنین بود . پس فاطمه زهرا اسوه علی شناسی است .ایشان افزودند : در حدیث کساء می بینیم وقتی امیرالمومنین وارد منزل می شود و سلام می دهد حضرت صدیقه طاهره پاسخ می دهد السلام علیک یا امیرالمومنین و با عنوان پسر عمو خطاب نمی کند و می گوید یا امیرالمومنین تا به فرزندان هم آموزش بدهد که اگر پدر هم هست باید بگویید امیرالمومنین که این معرفت به ولی نشان می دهد زیرا صدیقه طاهره مستغرق در حب و معرفت امیرالمومنین بود .کوثر یعنی ذاتی طاهر و مطهرحضرت آیت الله مبشر کاشانی با بیان اینکه خداوند می فرماید ما به تو کوثر دادیم ، گفت : تعریف  کوثر  مثل تعریف آب است یعنی ذاتی طاهر و مطهر ، کوثر موجودی است که در کثرت معرفت و محبت بی نهایت است و این چشمه معرفت و محبت معطی معرفت و محبت است.یعنی اگر کسی می خواهد در علی شناسی  قوی شود توسل به صدیقه طاهره داشته باشد.ایشان افزودند : حسنه دنیا و آخرت هم توسط کوثر داده می شود. درجاتی که در بهشت به انسان ها داده می شود  بر اساس درجاتی است  که توانسته عارف به کوثر باشد و از کوثر بهره مند شود . بنابراین در این دنیا اگر بخواهد سیر درجات معنوی داشته باشد مضاف بر اینکه مشکلاتش هم برطرف شود باید به کوثر متوسل شود و از چشمه کوثر در این دنیا با توسلات بنوشد یعنی معرفت و محبت صدیقه طاهره را درک  و در وجودش تجلی کند.معرفت و محبت صدیقه طاهره ، معرفت و محبت کامل جامع   استاین مدرس عالی حوزه با بیان اینکه حب صدیقه طاهره سلام الله علیها ،  حب جامع بین حب النبی و حب الولی و حب الائمه است ، اظهار کرد :  اگر کسی مستغرق در حب صدیقه طاهره شود ،  مستغرق در حب امیرالمومنین و امام زمان  هم خواهد شد ولی عکس آن صادق نیست یعنی ممکن است کسی امام رضا را دوست داشته باشد و نسبت به امام نهم اینطور نباشد و  هشت امامی شود و می بینید که هفت امامی و هشت امامی داریم ، معرفت و محبت صدیقه طاهره ، معرفت و محبت کامل جامع   است یعنی اگر عارف به صدیقه طاهره باشید عارف به پیامبر و امیرالمومنین و ائمه اطهار  هستید ولایت صدیقه طاهره سر الله استایشان افزودند : از همین جهت است که عرض کردم ولایت صدیقه طاهره سر الله است و یکی از اسرار سر الله بودنش این است که ولایت او ولایت جامع  و حب او حب جامع است و لذا در توسلات می گوییم  يَا مَوْلَاتِي يَا فَاطِمَةُ أَغِيثِينِي و از جهت ولایت حضرت وارد می شویم یعنی  من ولایت تو را پذیرفته ام و معتقد هستم تو بر من  ولی هستی و ولایت تو ولایت جامع و کامل است و وقتی ولایت کامل جامع  باشد  می توانیم به او استغاثه کنیم و کمک بگیریم .حضرت آیت الله مبشر کاشانی با بیان اینکه ولایت کامل جامع  یعنی اینکه  ولایت همه صاحبان ولایت از انبیاء و مرسلین و ائمه هدی در او جمع است و این سری است از اسرار الهی که او جامع ولایت هاست و خدا این را مستور کرد چون خلق نمی توانستند ولایت جامع حضرت صدیقه طاهره را درک کنند .منزلت صدیقه طاهره پس از منزلت پیامبر اکرم و امیرالمومنین برترین منزلت هاست و ما مقامی افضل از صدیقه طاهره در کره زمین بعد از پیامبر و امیرالمومنین نداریم که  اگر در این زمینه در روایات و کلام بزرگان کم بیان شده به خاطر همین سر بودنش است .معظم له در ادامه تشریح کرد : یک روز به آیت الله کشمیری گفتم در دعای اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَة وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بَنیها وَ سِرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحَاطَ بِهِ عِلْمُکَ ، سر در اینجا چه معنایی دارد ، ایشان گفت : اگر سر را من و دیگران می دانستیم که دیگر سر نبود ، سر یعنی چیزی که نمی توانیم بشناسیم.ایشان افزودند : در عین حال به نظر بنده به احتمال قوی مراد از سر ولایت جامع صدیقه طاهره سلام الله علیهاست که دست ایشان در این دنیا بسیار قوی است . یک روز آیت الله بهاء الدینی می فرمود من فقط می دانم اگر کسی متوسل به صدیقه طاهره شود و فاطمه زهرا به امام زمان اشاره کند حاجتش را لبیک گوید و  براورده می شود هر گز امام زمان درخواست مادرش فاطمه زهرا را رد نمی کند پس اگر کسی متوسل شود چون حب و ولایتش  جامع است رسول اکرم و  دوازده امام  می گویند لبیک .معظم به در پاسخ به این سوال که چگونه  به حضرت زهرا سلام الله علیها متوسل بشویم گفت : به مدت سه روز  بعد از نماز صبح دو رکعت نماز به نیت استغاثه به حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها بخواند (به همان کیفیت نماز صبح یعنی مثل نماز صبح ) که بهتر است در رکعت اول حمد و  کافرون و در رکعت دوم حمد و توحید خوانده شود و بعد از اتمام نماز بهتر است  تسبیهات حضرت زهرا را بگوید  و بعد پیشانی بر مهر بگذارد و صد مرتبه بگوید يَا مَوْلَاتِي يَا فَاطِمَةُ أَغِيثِينِي و بعد گونه راست صورت را بگذارد و همین ذکر را صد مرتبه بگوید و سپس گونه چپ صورت را بر مهر بگذارد و صد مرتبه همین ذکر را بگوید و در نهایت مجدد پیشانی را بر مهر بگذارد و 110 مرتبهاین ذکر را بگوید که در مجموع می شود 410 مرتبه که در بعضی از کتب دیدم  بهترین وقت این استغاثه بعد از نماز صبح است البته در زمان های دیگر هم می شود خواند ولی بهترین استغاثه به صدیقه طاهره بعد از نماز صبح است و بعضی فرمودند سه روز دق الباب کنید  حتما عنایت می کند و حاجت می گیرید.پی نوشت:1) لَقَد كانَ لَكُم في رَسولِ اللَّهِ أُسوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَن كانَ يَرجُو اللَّهَ وَاليَومَ الآخِرَ وَذَكَرَ اللَّهَ كَثيرًا مسلّماً برای شما در زندگی رسول خدا سرمشق نیکویی بود، برای آنها که امید به رحمت خدا و روز رستاخیز دارند و خدا را بسیار یاد می‌کنند. سوره الأحزاب آیه ۲۱2) رَبَّنَا آتِنَا فِی الدُّنْیَا حَسَنَةً وَفِی الآخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ «و بعضى می‌گویند: پروردگارا! به ما در دنیا نیکى عطا کن! و در آخرت نیز نیکى مرحمت فرما! و ما را از عذابِ آتش نگاه دار!». سوره بقره آیه 201 ]]> حضرت فاطمه زهراسلام الله علیها Sun, 19 Mar 2017 14:13:38 GMT http://tabeshekosar.ir/vdchv-nk.23n-idftt2.html کوثر به معنی حب جامع و معرفت جامع است http://tabeshekosar.ir/vdcj.vetfuqe88sfzu.html رسانه الکترونیکی تابش کوثر - خدا را شاکریم که توفیقی نصیبمان شد و به خدمت حضرت آیت الله مبشر کاشانی رسیدیممعظم له در زمینه عرفان و معرفت حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا سلام الله علیها به نسبت خدا و ولی خداگفت : معرفت حضرت زهرا در حدی بود که به نسبت ولی خدا خودش را فانی در ولی الله اعظم که امیرالمومنین باشد قرار داد و این نشان دهنده این است که در اوج معرفت به ولی خدا قرار دارد و به ملازمه در اوج معرفت الرسول و معرفت الله است . ایشان در ادامه پیرامون معرفت ما نسبت به حضرت زهرا سلام الله علیها گفت : آنچه در قرآن در توصیف مقامات حضرت زهرا سلام الله علیها آمده مثل سوره کوثر ، بخشی از سوره قدر ، آیه مباهله و سوره هل اتی و آیات دیگر که به معرفت صدیقه طاهره ارتباط دارد و به ما کمک می کند تا عرفانمان قوی تر و بیشتر بشود ، باید به آن آیات رجوع کنیم. در سوره کوثر مراد از کوثر شخص صدیقه طاهره است . هرچه در شناخت کوثر معرفتمان بیشتر بشود باز هم به نسبت معرفت این شخصیت عظیم الشان که در عالم خلقت علت الوجود است یعنی اهل بیت عصمت و طهارت از جمله صدیقه طاهره علت الوجودند که عالم هستی به طفیل او به وجود آمده و یکی از معانی کوثر هم همین است که کوثر یعنی چشمه هستی ، هستی جهان را آفریده لولا فاطمه لما خلقتکما که ادامه حدیث لولاک لما خلقت الأفلاک و لولا علی لما خلقتک و لولا فاطمه لما خلقتکما برای همین علت الوجود بودن و علت موجده بودن حضرت صدیقه طاهره نسبت به عالم هستی کفایت می کند .مکتب فاطمی یک مکتبی است که انسان را به اوج عرفان می رساندایشان در ادامه افزود : و یکی از معانی کوثر این است که آنچه افاضات باید از طرف حق تعالی به وسیله حجت خدا به خلق بشود منبع آن صدیقه طاهره است یعنی افاضات فیض حق تعالی تنزل می کند در مرحله و در رتبه فاطمه زهرا و از رتبه فاطمه زهرا به امامان و از رتبه امامت به خلق می رسد .بنابراین واسطه اولیه پیامبر و امیرالمومنین خواهد شد و واسطه دوم صدیقه طاهره است و واسطه سوم حجت خداست . در آن دعای استغاثه که می گوییم یا محمد یا علی اکفیانی فانکما کافیان وانصرانی فانکما ناصران بعد می گوییم یا فاطمه بعد می گوییم یا صاحب الزمان در خیلی از ادعیه بعد از توسل به پیامبر و امیرالمومنین آمدیم صدیقه طاهره را واسطه قرار دادیم: یا محمد یا علی یا فاطمه یا صاحب الزمان ادرکنی و لا تدرکنی یعنی واسطه اول پیامبر و علی است ، واسطه دوم صدیقه طاهره است و واسطه سوم سایر اهل بیت هستند به خصوص حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه شریف این سه مرحله کلی و سه رتبه کلی برای وساطت است . در آیه شریفه الله نورالسماوات والارض مثل نوره کمشکاه همین وساطت را نشان می دهد که فیض خداوند تبارک و تعالی به واسطه مشکاه به عالم هستی برسد . منبع انرژی های باطنی ، منبع انوار باطنی که رشد و کمال عوالم خلقت است به وسیله مشکاه است . او مشکاه عالم هستی است و از آنجایی که قرآن بعض مفسر بعض است کوثر به یکی از معانی همان مشکاه بودن است .و مشکاه بودن عالم هستی به یک معنا همان کوثر بودن است . چون مفسر و موید یکدیگر هستند .لازمه داشتن حب و معرفت صدیقه طاهره برای نوشیدن آب حوض کوثر حضرت آیت الله العظمی مبشر کاشانی در ادامه معنای دیگری از کوثر را تشریح کرد و گفت : و یکی از معانی کوثر این است که اگر بخواهیم بعضی از آیات و روایات به هم ربط بدهیم حوض کوثر که امیرالمومنین ساقی آن است و در روز قیامت شفاعت از همان جا آغاز می شود ، این حوض از سرچشمه پر می شود و آن سرچشمه کوثر است . همیشه آبی که حوض را پر می کند از یک سرچشمه ای نشئت می گیرد (خود به خود جوشش ندارد) از یک جایی آب در حوض نشئت می گیرد ، حوضی که در قیامت همه انسان ها باید بر آن وارد بشوند بهشتیان باید بر آن وارد بشوند و از آن آب حوض باید استفاده کنند سرچشمه اش کوثر است به این معنا که اگر حب صدیقه طاهره نباشد ، اگر معرفت صدیقه طاهره نباشد کسی از آن حوض نخواهد توانست بهره بری کندایشان در ادامه تصریح کرد : امیرالمومنین صلوات الله و سلام الله علیه از آن آب حوضی که باید در قیامت به ما بنوشاند تا به کمال برسیم (چون آبی که امیرالمومنین در قیامت ساقی آن است دوتا خاصیت دارد : یک نواقص را بر طرف می کند و دو : موجبات کمال را ایجاد می کند یعنی خلقت انسان را تغییر می دهد ، خلقت نوین می شود یعنی وقتی می خواهد وارد بهشت بشود باید وجودش با وجود بهشتی تناسب پیدا کند )و اگر آن آبی که باید از دست ساقی کوثر بنوشیم ،ننوشیم هرگز نمی توانیم . انسان از اب حوضی که از سرچشمه کوثر و از حب و معرفت صدیقه طاهره پر می شود ، بنوشد تمام نواقص امکانی انسان را برطرف می کند و موجبات کمال را در وی ایجاد می کند و لیاقت از اینکه در دنیای بهشتی بتواند با آن جهان و با نعم جهان آخرت سنخیت پیدا کند و برای شفاعت لیاقت پیدا کند و مقدار مراحل کمال در بهشت به آن مقدار ی که انسان از دست ساقی کوثر بنوشد بستگی دارد. یک جرعه باشد دو جرعه باشد سه جرعه باشد همینطور به اوج کمال برسد هر چه بیشتر این معرفت را داشته باشد از ان اب کوثر بیشتر خواهد نوشید و حب صدیقه طاهره در وجودش باشد بیشتر سنخیت و لیاقت پیدا می کندکوثر به معنی حب جامع و معرفت جامع است معظم له در ادامه افزود : کما اینکه کوثر به معنی حب جامع و معرفت جامع است به این معنا که معلوم نیست کسی پیامبر(ص) را دوست داشته باشد ولی حتما علی(ع) را دوست داشته باشد، فاطمه زهرا(ع)  را دوست داشته باشد حتی ممکن است علی(ع)  را دوست داشته باشد و صدیقه طاهره (ع) را دوست نداشته باشد ولی هر کس فاطمه زهرا(ع)  را دوست دارد هم پیامبر(ص) دوست دارد هم علی بن ابی طالب (ع) وهم فرزندان ایشان علیهم السلام را دوست دارد پس حب صدیقه طاهره حب جامع است و معرفت صدیقه طاهره معرفت جامع است آنچه که باید معرفت داشته باشد با معرفت فاطمه زهرا سلام الله علیها دارا خواهد بود به تعبیر دیگر هرکس حب و معرفت خانم صدیقه طاهره فاطمه زهرا سلام الله علیها را داشته باشد کمبود معرفتی و محبتی به نسبت خدا و پیامبر و ولی الله الاعظم امیرالمومنین تا حجت بن حسن عسکری، ائمه هدی کمبودی نخواهد داشت بلکه می شود گفت حب جامع به این معناست که هر کس محب فاطمه زهرا سلام الله علیها باشد و هر کس عارف به حق حضرت زهرا سلام الله علیها باشد ، عارف به جمیع چهارده معصوم و عارف بالله و عارف به جمیع انبیاء و عارف به همه اولیا من البدو الی الخلق است یعنی اگر کسی عارف به حضرت زهرا سلام الله علیها باشد عارف به همه انسان های کمبلین عالم هستی از آدم تا خاتم است عارف به همه ی کتب الهیه است ،عارف به قرآن است ، عارف به تورات و انجیل و زبور است ،عارف به صحف ابراهیم است ،عارف به همه ی اولیاء الهی است که در خط تکاملی توحید قرار دارند، در صراط مستقیم قرار دارند ،عارف به همه مومنینی که در همه اقوال تاریخ بشریت یعنی مومنینی که در زمان موسی بودند ،مومنینی که در زمان عیسی بودند ،عارف به همه می شود ،حب جامع معناش این است و عرفان صدیقه طاهره عرفان به همه عوالم است ، عرفان بالله است عرفان به اهل بیت است ،عرفان به همه انبیاء به همه مرسلین ،عرفان به شهداست، عرفان به خط شهادت است وسیله معنوی که انسان باید پناه ببرد به خدا ، مظاهر اسمائی است.ایشان در ادامه افزود : حب و معرفت صدیقه طاهره کوثر است به این معنا که قدرت و انرژی عروج الی الله و تقرب الی الله به ما داده می شود ، ما در استغاثه به صدیقه طاهره می گوییم یا مولاتی یا فاطمه اغیثینی و یکی از توسلات ما به فاطمه زهرا همین است که بهترین راه همین است که زود هم اجابت می شود و زود هم انسان به نتیجه می رسد چند صباحی این توسل داشته باشد ، صبح ها بعد از نماز صبح دو رکعت نماز به نیت استغاثه به صدیقه طاهر ه سلام الله علیها بخواند (به همان کیفیت نماز صبح یعنی مثل نماز صبح ) و بعد از سلام نماز پیشانی را بر خاک بگذارد و صد مرتبه بگوید یا مولاتی یا فاطمه اغیثینی و بعد طرف راست صورت را بگذارد باز همین ذکر را صد مرتبه بگوید و بعدگونه چپ صورت را بر مهر بگذارد و صد مرتبه همین ذکر را بگوید و برای آخرین بار پیشانی را بر مهر بگذارد صد و ده مرتبه بگوید یا مولاتی یا فاطمه اغیثینی البته بعضی صور دیگرهم به شکل های دیگر فرمودند که جمعش می شود ۵۱۰ مرتبه ولی همین طریق بهتر است.زمانش هم بهترین زمان همین زمان صبح است و عجیب هم فاطمه زهرا حاجت می دهد و جالب اینکه او مظهر هو المغیث است. اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام مظهر هو المغیث هستند .از پیامبر تا وجود مقدس امام زمان مظاهر اسماء الله تعالی هستند ، مظاهر اسماء الحسنی هستند ویکی از اسماء الله مغیث بودن خداست که ما باید به خدا پناه ببریم و او ما را یاری فرماید، استغاثه به خداوند تبارک و تعالی در مقام مظهریت که همیشه باید به مظهریت پناه ببریم چون خود خدای تبارک و تعالی فرمود وَ لِلّهِ الْأَسْماءُ الْحُسْنى فَادْعُوهُ بِها (۲) ، أَیّاًما تَدْعُوا فَلَهُ الْأَسْماءُ الْحُسْنى(۳)در ذیل آیه شریفه فرمودند نحن اسماء الحسنی ، ما اسماء الحسنی هستیم، یکی از اسماء الحسنی ، هو المغیث است . در اینجا می گوییم یا مولاتی یا فاطمه اغیثینی وقتی می گوییم اغیثینی یعنی تو مظهر هو المغیث هستی و ما به مظهر پناه می بریم . خود قران می فرمود وَ ابْتَغُوا إِلَیْهِ الْوَسیلَةَ (۴) بروید دنبال وسیله ، وسیله معنوی که انسان باید پناه ببرد به خدا ، مظاهر اسمائی است. مظاهر اسمائی خداوند تبارک و تعالی بهترین وسیله توسل به خدا و بهترین وسیله تقرب به خداست و بهترین وسیله حاجت خواستن از خداوند تبارک و تعالی است . ما از خدا حاجت می خواهیم اما آنها را واسطه قرار می دهیم واسطه ، اسم هو المغیث است ، اسم خارجی و تکوینی خداوند تبارک و تعالی و مغیث ذات حضرت حق است ، خود خداوند تبارک و تعالی ذات مقدس حضرت حق مغیث است چون مسمای این اسم است لکن از اسم باید به مسمی پناه ببریم این راهی است که قرآن به ما آموخته وَ ابْتَغُوا إِلَیْهِ الْوَسیلَةَ و فرمود : فَادْعُوهُ بِها با اسماء الله ، خدا را صدا کنید و امام صادق فرمودند نحن اسماء الله پس فاطمه زهرا به خاطر اینکه ما می گوییم اغیثینی ، مظهر هو المغیث است و مظهر ولایت تامه حضرت حق تبارک و تعالی است چون می گوییم یا مولاتیاین مرجع تقلید در ادامه گفت : با اعتقاد به اینکه ولایت تامه و ولایت مطلقه حضرت حق که به ذات دارد ،بالعرض و به جهت مظهریت اسمائی که یکی از اسماء خدا مولاست مظهر هو المولی صدیقه طاهره است کما اینکه مظهر هو المغیث اوست .ما در این نماز استغاثه با اعتقاد به دو مظهریت اسمائی صدیقه طاهره سلام الله علیها ، او را صدا می کنیم و می گوییم یامولاتی یعنی اعتقاد دارم که تو مظهر هو المولی هستی و مظهر هو المولایی یعنی اینکه ولایت مطلقه کامل کلیه ، مربوط به صدیقه طاهره است یعنی او همچین ولایتی دارد همان ولایتی که پیامبر اکرم دارد همان ولایتی که امیرالمومنین دارد همان ولایتی که سایر اهل بیت و حجت بن الحسن دارد ولایت مطلقه کامل دارد با این اعتقاد می گوییم یا مولاتی یا فاطمه اغیثینی. : و اگر بخواهیم حتی معرفتمان به حضرت زیاد بشود با همین نماز می توانیم معرفت را بخواهیم و همچنین با همین نماز می توانیم حاجات دنیویمان را هم بخواهیم.برای زیاد شدن معرفتمان به حضرت زهرا چه کار کنیم ؟معظم له در پایان و در پاسخ به این سوال که برای زیاد شدن معرفتمان به حضرت زهرا سلام الله علیها چه کار کنیم گفت : همان نماز استغاثه به حضرت زهرا را بخوانیم و بعد از حضرت به جای حاجات دنیوی معرفت حضرت را بخواهید. و برای معرفت بیشتر صلوات به حضرت هدیه کنیم صلوات هم : اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها بعدد ما احاط به علمک در یک جلسه دو رکعت نماز حاجت بخوانید و ۴۳۰ مرتبه این صلوات شریفه که مربوط به خود فاطمه زهرا است بفرستید و حاجت بخواهید ، حاجت اش براورده می شود مضافا به این که اگر این روش را ادامه بدهد رابطه حبی و معرفتی وی با حضرت بیشتر می شود.این نماز و صلوات یکی از راه های توسل به حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها که هم معرفت انسان به حضرت زیادتر می شود و هم حاجت های دنیوی امان می توانیم بگیریم ۱- سوره نور آیه ۳۵۲- سوره اعراف آیه ۱۸۰۳- سوره اسراء آیه ۱۱۰۴- سوره مائده آیه ۳۵ ]]> آیت الله مبشر کاشانی Fri, 03 Mar 2017 22:14:09 GMT http://tabeshekosar.ir/vdcj.vetfuqe88sfzu.html والده حضرت آیت الله مبشر کاشانی به رحمت ایزدی پیوست http://tabeshekosar.ir/vdchk-ni.23n-vdftt2.html  به گزارش تابش کوثر  حاجیه خانم سبزیان کاشانی والده ارجمند حضرت آیت الله مبشر کاشانی  و شهید بزرگوار بسیجی محمد مبشر کاشانی دار فانی را وداع کرد.   بر اساس این گزارش ، مراسم تشییع پیکر مطهر آن مادر گرامی ، امروز چهارشنبه مورخ 94/7/29 ، راس ساعت 15:00 در شهرستان کاشان ، خیابان زیارتی ، خیابان سعادت ، جنب مدرسه شیخ فضل اله نوری و با حضور امت حزب الله و مردم متدین کاشان برگزار خواهد شد.  همچنین مراسم بزرگداشت آن مادر فداکار ، امروز ساعت 18:30 الی 20:30 در کاشان ، ابتدای خیابان امام خمینی ، مسجد قائمیه (عج) برگزار می گردد.منبع:صلات ]]> آیت الله مبشر کاشانی Wed, 21 Oct 2015 10:22:39 GMT http://tabeshekosar.ir/vdchk-ni.23n-vdftt2.html خانم حیدری ازدو جهت ورزشی و ایمانی قهرمان است/وزارت ورزش شرعا،اخلاقا و قانونا مکلف است که در چارچوب اسلام ورزش را تقویت کند http://tabeshekosar.ir/vdcc.eq4a2bq10la82.html به گزارش خبرنگار ورزشی رسانه الکترونیکی تابش کوثر سمیه حیدری عضو تیم ملی کوراش بانوان که در رقابتهای کوراش قهرمانی جهان موفق به کسب مدال برنز شد با حضرت آیت الله العظمی مبشر کاشانی دیدار و گفتگو کرد حیدری در این دیدار با انتقاد از مسئولین فدراسیون جودو و با بیان اینکه آقای میراسماعیلی نایب رئیس فدراسیون جودو زیاد در مسائل بانوان دخالت می کند ، گفت : این یک مشکل بزرگی است که ما در هر جایی که می رویم ، در نهایت باید مطلبمان را به یک آقا بگوییم ، خانم ها اصلا دیده نمی شوند ، برای آقایان این همه در مطبوعات سرمایه گذاری می کنند و رسانه ای می شوند ، مشکلاتشان دیده می شود و می توانند حرف هایشان را بزنند ولی خانم ها جایگاهی ندارند و دیده نمی شوند مقام سوم کوراش قهرمانی جهان با بیان اینکه مسئولین ورزشی هیچ حمایتی از من نکردند و در خیلی از اوقات سنگ جلوی پایم می گذارند ، اظهار کرد : برای مسابقات جهانی کوراش خیلی از فدراسیون جودو درخواست کردم که بگذارند مربی ام  با هزینه خودم همراهم باشد که متاسفانه بهم اجازه ندادند و بدون مربی در مسابقات شرکت کردمنایب قهرمان کوراش بازی‌های داخل سالن آسیا بیان کرد: در مسابقات داخل سالن آسیا بعد از اینکه با چادر بر روی سکو رفتم و مدالم را گرفتم ، مقامات کره یک نامه ای برای مسئولین تیم ملی ایران فرستادند که چرا من با چادر بر روی سکو رفتم که دبیر وقت کمیته ملی المپیک یک جلسه ای با مسئولین فدراسیون جودو گذاشتند و گفتند مگر ما به این خانم گرمکن ندادیم پس چرا با چادر بر روی سکو رفته است و باید با گرمکن خودش می رفت ، که من گفتم که می خواستم اسم حضرت زینب را زنده نگه دارم و راه ایشان را ادامه بدهم و مدال و سکو برایم مهم نبود .وی افزود : من بعد از اینکه در رقابت های داخل سالن آسیا نایب قهرمان شدم  ،دو ، سه روز در کره بودیم تا تمام اعضای تیم ملی مسابقاتشان تمام شود که در این مدت بهم گفتند اگر می خواهی از هتل بیرون بیایی بدون چادر باید باشی که در پاسخ گفتم در این مدت از اتاقم بیرون نمی آیم و چون اجازه نمی دادند غذا هم وارد اتاق بشود ، گفتم اگر لازم باشد غذا هم نمیخورم و روزه می شوم و اصلا از اتاقم بیرون نمی آیم .در ادامه این دیدار آقای حسین حیدری ( پدر سمیه حیدری) گفت : برای اینکه فرزندم در رقابت های کوراش قهرمانی جهان در ترکیه شرکت کند در ساعت دو نصف شب گفتند که باید حدود سیصد دلار همراهش باشد ، وقعا من باید به چه صورتی ، ساعت دو نصف شب حدود سیصد دلار تهیه می کردم ، دخترم را با یک هیئت ۲۵ نفره فرستادند که از ۲۳ نفر مرد و دو نفر خانم تشکیل شده بود بدون هیچ مربی و پزشکی ، آیا این درست است ؟بر اساس این گزارش حضرت آیت الله العظمی مبشر کاشانی خطاب به خانم سمیه حیدری گفت : ما به شما تبریک می گوییم از این جهت که نه تنها قهرمان ورزش بودید بلکه شما در حوزه ایمان و اسلام و انقلاب قهرمان شدید و توانستید آنها را شکست بدهید ، مدتی با شما بحث کردند ، خواستند شما را قانع کنند که بدون چادر بروید و شما قبول نکردید و آنها را وادار کردید که تسلیم یک فرهنگ اسلامی و یک ارزش اسلامی بشوندایشان افزودند : در زمان رضا شاه آنقدر خون ریخته شد ، انقدر بدن زن های ما زیر شلاق مامورین رضا شاه کبود شد ولی در عین حال اکثریت دست از حجاب نکشیدند که همیشه یک عده ی قلیلی طرف باطل حرکت می کنند اما با همه تهدیدها و فشار هایی که پهلوی آورد ، زنان ما ایمان خودشان را حفظ کردند حضرت آیت الله العظمی مبشر کاشانی تصریح کردند : قهرمانی ورزش شما مهم بود اما قهرمانی ایمانی شما مهم تر بود که توانستید برای اسلام ، خودتان و انقلاب سربلندی بیشتری بیاورید و ما خدا را شکر می کنیم و دعا می کنیم که امثال شما زیاد بشوند معظم له با بیان اینکه وزارت ورزش باید سلامتی شما را در سفر ها تامین کنند و یک پزشک و محافظ زن همراهتان باشد ، افزودند : وزارت ورزش شرعا ، اخلاقا و قانونا مکلف است که در چارچوب اسلام ورزش تقویت کند و ورزشکار را حمایت کند ، جوان های ما خون ندادند برای وراء اسلام ، خون ندادند برای اینکه یک ظاهری باشد که حالا قهرمانی وجود داشته باشد یا خیر و ارزش ها را از دست بدهیم . در زمان شاه مشکل فقط بحث اقتصاد نبود ، مشکل فقط آبادانی کشور نبود ، مشکل فقط کم قهرمان داشتن کشور نبود بلکه مشکل این بود که اسلامی نبود ، یعنی هر چیزی که بود ، اسلامی نبود این مدرس عالی حوزه با بیان اینکه خانم حیدری از دو جهت ورزشی و ایمانی قهرمان است ، گفت : شما توانستید در مقابل ابر قدرت ها و و در مقابل هجمه های فرهنگی مقاومت و مبارزه کنید که الحمد الله سربلند و پیروز شدید و ما به امثال شما افتخار می کنیم و خدا را شکر می کنیم که امثال شما هستند ایشان افزودند : اگر ورزش بانوان در چارچوب اسلام نباشد ، جایز نیست و مشروط به این است که در چهارچوب اسلام باشد و باید حمایت شوند ، در چارچوب اسلام بودن ضمانت می خواهد ، حمایت فرهنگی و اقتصادی و سیاسی می خواهد و در غیر این صورت ممکن است در خارج از کشور به بانوان بگویند : چادرت را بردار و آنها در ناچاری فریب بخورند و زود خودشان را ببازند و تسلیم شوند ، آنهایی که قهرمانانه می ایستند باید حمایت شوندحضرت آیت الله العظمی مبشر کاشانی تصریح کرد : وَأَنتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِن كُنتُم مُّؤْمِنِين (۱) ، اگر شما مومن باشید برتر هستید ، ملاک برتری در هر بعد از ابعاد زندگی ،در حوزه فرهنگی ، ورزشی ، اقتصادی ، علمی و عملی، اگر ایمان باشد برتری هست . دلگرم به خود خدا باشید یعنی بدانید که خدا حامی شما است ، إِنَّ اللَّـهَ يُدَافِعُ عَنِ الَّذِينَ آمَنُوا (۲) خدا مدافع کسانی است که ایمان دارند ، تمام کره زمین علیه امام خمینی جمع شدند ولی نتوانستند کاری کنند چون امام خمینی ایمان داشت ، اگر ایمان باشد پیروزی قطعی است ایشان افزود : بر حسب ظاهر امام حسین علیه السلام شهید شد اما ایمان و امام حسین علیه السلام پیروز است ، زینب کبری پیروز است ، نامش ۱۴۰۰ سال است به عنوان یک قهرمان تلقی می شود ، به حسب ظاهر خندیدند و مسخره هم کردند در عین حال قهرمان اسلام است  ،قانون کلی که اسلام و قرآن به دست ما می دهد که  اگر می خواهید قهرمان شوید  اگرمی خواهید برنده و برتر از همه باشید  ، اگر ایمان باشد ، برتر هستید و صاحب ایمان که خدای متعال و اهل بیت عصمت و طهارت باشند ، حمایت می کنند . ]]> ورزشی Sat, 08 Feb 2014 19:14:11 GMT http://tabeshekosar.ir/vdcc.eq4a2bq10la82.html امام زمان بر ولایت انسان بر خودش ولایت دارد /آیا عرفا بر زمان می توانند مسلط شوند http://tabeshekosar.ir/vdcj.iemfuqe8isfzu.html امروز ۲۴ ذی الحجه روز مباهله و روزی است که حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام انگشتر خود را در حال رکوع به سائل اعطا کرد که آیه ۵۵ سوره مائده نازل شد.إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللَّـهُ وَرَ‌سُولُهُ وَالَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَ‌اكِعُونَسرپرست و ولیّ شما، تنها خداست و پیامبر او و آنها که ایمان آورده‌اند؛ همانها که نماز را برپا می‌دارند، و در حال رکوع، زکات می‌دهند.به همین مناسبت حضرت آیت الله العظمی مبشر کاشانی در گفتگو با خبرنگار رسانه الکترونیکی تابش کوثر د در شرح حدیثی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم که فرمودند "خوشا به حال کسی که قائم اهل بیت من را درک کند و پیش از قیامش به او اقتدا نماید و دوست او را دوست بدارد و از دشمن وی بیزاری بجوید و ولایت امامان هدایت گر پیش از او را نیز بپذیرد اینان دوستان من و مورد علاقه و محبت من و گرامیترین امت من در نزد من هستند (1)" گفت : همان طور که در بحث نماز به امام جماعت اقتدا می کنیم یعنی می بینیم امام جماعت چگونه قیام می کند ، چگونه قنوت می خواند ، چگونه رکوع و سجود انجام می دهد ، ما هم همانطور به او اقتدا می کنیم ، این بدین معناست که از امام جماعت تبعیت کنیم و در افعال و اذکار صلاتیه هرچه او انجام می دهد ما هم انجام بدهیم و هرچه او می گوید ما هم بگوییمایشان در ادامه گفت :اقتدا در غیر نماز هم به همین صورت است یعنی بدانیم که زندگی امام معصوم چگونه است ، خورد و خوراک امام معصوم چگونه است ، عبادت امام معصوم چگونه است ، صدق گفتاری و صدق کرداری امام زمان چگونه است ، نقش هدایت گری و نقش مبارزه با ظلم امام زمان چگونه است . این اقتدا کردن یعنی امام زمان را اول بشناسد و وقتی شناخت ، به همان افعال و کردار اقتدا بکند . همان طور که در نماز اقتدا به افعال امام جماعت  می کنیم ، به افعال و کردار روزمره امام زمان اقتدا کنیم  و لازمه اش این است که امام شناس باشیم پس غیر از اقتدای صلاتی ، اقتدای عملی داریم که یعنی اعمال ما با اعمال امام معصوم مطابقت داشته باشداین مرجع تقلید در شرح بخش دیگری از حدیث که پیامبر اکرم (ص) فرمودند : ولایت امامان هدایت گر پیش از او را نیز بپذیرد ، گفت :  دسته بندی کلی ولایت به دو صورت است : یکی ولایت حکومتی است و یکی هم ولایت انفسی است . در ولایت حکومتی تا امام زمان بر حسب ظاهر حکومت را بدست نگیرد ، ولایت حکومتی ندارد اما ولایت انفسی دارد و اهل بیت عصمت و طهارت ولایت انفسی داشتند و فقط امیرالمومنین علیه السلام  بود که بر حسب ظاهر چهار سال  ولایت حکومتی داشتند ایشان افزود : آنهایی که ولایت حکومتی امیرالمومنین را درک کردند باید مطیع حضرت در ان چهار سال می بودند اما در ما بقی زمان ها ولایت انفسی اهل بیت همیشه پا بر جاست . یعنی آن ولایت که النَّبِيُّ أَوْلَىٰ بِالْمُؤْمِنِينَ مِنْ أَنفُسِهِمْ بعد از نبی اکرم الامام أَوْلَىٰ بِالْمُؤْمِنِينَ مِنْ أَنفُسِهِمْ است همین ولایت انفسی که پیامبر اکرم داشته امام معصوم هم بر نفوس دارد معظم له در ادامه افزود : این ولایت انفسی امام بر خودمان را باید ادراک کنیم واعتقاد داشته باشیم لذا در این روایت می فرماید هر کس به ولایت ائمه هدی قبل از قیام امام زمان اعتقاد داشته باشد .خب ربط اعتقاد بنده با ولایت امام عسگری و امام هادی و ائمه اطهارچیست ؟ ربط اش این است که بدانم آنها ولایت انفسی بر من داشته و دارند و خواهند داشت ایشان در ادامه افزود : شما یک مقدار ولایت بر نفس خودت داری یعنی اراده می کنی که بروی فلان جا و می روی ، اراده می کنی که فلان غذا را بخوری و می خوری اراده می کنی که به دنبال علم بروی . چرا اراده می کنی چون خودت بر نفس خودت یک مقدار ولایت داری و اگر ولایت نداشته باشی هیچ کاری نمی توانی انجام بدهی. این ولایت انسان بر نفس خودش است حال بر نفوس ما یک ولایت مافوق است آن اینکه شخص اعتقاد دارد که امام زمان بر من ولایت دارد یعنی امام زمان بر ولایت من بر خودم ولایت دارد .حضرت آیت الله العظمی مبشر کاشانی در ادامه گفت : من یک شغلی را می خواهم انتخاب کنم اما ممکن است او فرمان را بچرخاند و من یک شغل دیگری را انتخاب کنم .خودم اراده می کنم به این شغل بروم اما نمی شود و می فهمم که کسی دیگر گرداننده کار است .مثل اینکه کسی دیگر بر من ولایت می کند ، رهبری باطنی من به عهده کسی دیگر است ، آن کسی که بر ولایت من ولایت دارد. یعنی من بر نفس خودم ولایت دارم لکن بر ولایت نفس من یک کس دیگر ولایت دارد که النَّبِيُّ أَوْلَىٰ بِالْمُؤْمِنِينَ مِنْ أَنفُسِهِمْ یعنی مومنین بر نفس خودشان ولایت دارند لکن نبی اکرم بر ولایت آنها ولایت دارد معظم له افزود : پیامبر اکرم و اهل بیت عصمت و طهارت صیما وجود مقدس امام زمان که الان ما از منصوبین واز محبین به حضرت هستیم ، از رعیت حضرت هستیم اگر او ما را به رعیتی قبول کند اگر او ما را به غلامی قبول کند ما را به یار و سرباز خودش قبول کند ولایت بر ما دارد قطعا البته ولایت بر کفار هم می تواند از حیث قدرت الله داشته باشد اما ولایت در آن آیه می گوید به مومنین دارد چون غیر مومن ولایتش تحت سیطره شیطان است .این مرجع تقلید با تلاوت آیه وَالَّذِينَ كَفَرُ‌وا أَوْلِيَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ گفت : ولایت کفار با طاغوت است یعنی با شیاطین ظاهری و باطنی است ، همانطور که ابلیس ولایت دارد ، اسرائیل و آمریکا و انگلیس بر کفار و منافقین و مشرکین ولایت دارد و لذا انهایی که از ولایت الله و ولایت النبی و ولایت الولی خارج شدند رفتند تحت سیطره و حکومت ولایت الشیطان قرار گرفتند ایشان با بیان اینکه در آیه چرا نفرمود النَّبِيُّ أَوْلَىٰ باالناس یعنی به همه مردم ولایت دارد ، گفت : خیر به همه مردم ولایت نیست زیرا این ولایت خاص و ولایت لطف است ، ولایت قیومیت نیست ، ولایت قیومیت یعنی اینکه اگر امام اراده کند عمر شخص تمام میشود به طور مثال اگر امام اراده کند صدام نابود می شود ،امام می تواند همچنین اراده ای بکند اما این اراده ، اراده لطف و اراده هدایت کرامت انسانی و ولایت خاص است و فقط برای مومنین است ایشان افزود : در آیه اللَّـهُ وَلِيُّ الَّذِينَ آمَنُوا يُخْرِ‌جُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ‌ (2) که خدا ولایت دارد یعنی نبی اکرم هم ولایت دارد یعنی امام معصوم هم ولایت دارد اما وَالَّذِينَ كَفَرُ‌وا أَوْلِيَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ آنها دیگر ولایت الله اشان تمام شد و در حوزه ولایت شیطان قرار می گیرند پس بنابراین ما اگر مومن به امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف باشیم باید بدانیم که الان تحت ولایت مطلقه انفسی حضرت قرار داریم همانطور که تحت ولایت انفسی نبی اکرم و بقیه اهل بیت عصمت و طهارت قرار داریم . و در مجموع همه ولایت های آنها زیر مجموعه ولایت الله هست ، پس ما تحت ولایت الله قرار داریم .معظم له در ادامه گفت : قرآن دارد اصل و مبدا الولایت را بیان می کند اللَّـهُ وَلِيُّ الَّذِينَ آمَنُوا خدا ولی مومنین است . خدا که ولی می شود ، ولی خدا هم ولی می شود و ولایت دارد و اگر انسان از ولایت الله خارج شود از این مقوله خارج می شود .حضرت آیت الله العظمی مبشر کاشانی با بیان این بخش دعای فرج که یا مُحَمَّدُ یا عَلِیُّ یا عَلِیُّ یا مُحَمَّدُ اِکْفِیانی فَاِنَّکُما کافِیانِ گفت : یعنی بر من ولایت الکافی دارد،یعنی امام معصوم مظهر هو الکافی است و چون امام مظهر هو الکافی است ولایت کفایت را دارد بعد می گوییم وَ انْصُرانی فَاِنَّکُما ناصِرانِ شما ولایت النصره را دارید و مظهر هو الناصر هستید .ایشان افزود : در ادامه می خوانیم " یا مَوْلانا یا صاحِبَ الزَّمانِ اَدْرِکْنی اَدْرِکْنی اَدْرِکْنی" در اینجا اظهار به ولایت می کنیم یعنی اعتقاد داریم که تو ولایت بر من داری و من را دریاب یعنی کسی می تواند دیگری را  که در آب دارد غرق می شود  ، نجات دهد که خودش غرق نشده باشد . او ولایت تامه دارد و می تواند دستش را بگیرد ما که داریم در گناه و در امور زندگی غرق می شویم کسی می تواند ما رانجات دهد که بر ما ولایت داشته باشد . این مرجع تقلید گفت : اول می گوییم یا مولایی یعنی کسی که بر من ولایت داری یا صاحب الزمان کسی که ولایت بر زمان هم داری . در پاسخ به این سوال که آیا عرفا بر زمان می توانند مسلط شوند می گوییم نه فقط صاحب الزمان یک نفر است ولایت بر زمان را فقط صاحب الزمان دارد و امام معصوم مضافا به اینکه ولایت بر زمان دارد بر بر نفوس همه مومنین ولایت دارد . اما اولیای معمولی به بعضی از مومنین می توانند ولایت داشته باشند مثلا به صد نفر ، دیویست نفر، به یک میلیون جمعیت ولایت داشته باشندمعظم له افزود : مثلا آقای خمینی ولایت بر ۷۰ میلیون نفر می تواند داشته باشد و می تواند نفوس را تغییر و تحول بدهد و ولایت بر انفس پیدا کند . به خاطر ولایتش افعال مومنین را تغییر می دهد البته ایشان این اسرار را بیان نمی کردند و به عنوان یک رهبری دینی ظهور و بروز کردند اما او ولی از اولیاء بود و بر نفوس و افکار مردم ولایت داشت .ولی دیگر بر افکار منافقین ولایت نداشت منافقین را آقای خمینی نتوانست تغییر بدهد چون منافقین تحت ولایت شیطان قرار دارند وقتی تحت ولایت شیطان هستند از ولایت الله خارج می شوند و لذا انسان کامل و اولیای خدا نمی توانند ولایت بر منافقین داشته باشند اما بر مومنین چرا ولایت دارند .آیت الله العظمی مبشر کاشانی در پایان گفت : ولایت دارای مراتب است وهمیشه ولایت مادون تحت ولایت مافوق است همه منتهی می شود به ولایت الله چون ولایت مطلقیه ذاتیه مربوط به خداست . ولایت مطلقه ی غیر ذاتیه مربوط به پیامبر اکرم و ائمه هدی است . این ولایت مطلق است ،فرا زمانی و فرا انسانی است ،همه انسان ها و مومنین و زمان ها را شامل می شود ولی ذاتی آنها نیست . مرحله بعدی ولایت می شود مقیده (جزئیه) غیر ذاتیه که مثل مرحوم امام و مثل آیت الله قاضی و امثال این بزرگان که ولایت جزعیه عرضیه را دارند و این سلسله مراتب است که می شود مرتبه مادون تحت سیطره و مندرج در مرتبه مافوق است و همه منتهی می شود به ولایت الله .پی نوشت : 1 )بحارالانوارج 52.ص1292) سوره بقره آیه 257 ]]> آیت الله مبشر کاشانی Wed, 30 Oct 2013 11:34:10 GMT http://tabeshekosar.ir/vdcj.iemfuqe8isfzu.html ذکر دو ویژگی منتظران / چه کار کنیم که در زمان ظهور رجعت کنیم http://tabeshekosar.ir/vdch.vnmt23nx6ftd2.html حضرت آیت الله العظمی مبشر کاشانی در گفتگو با رسانه الکترونیکی تابش کوثر  با بیان اینکه انتظار یک حالتی است که باید ملکه انسان بشود ، گفت : زمانی که فردی سوره حمد را حفظ می کند ، دیگر یادش نمی رود زیرا سوره حمد برایش ملکه شده است و به تعبیر دیگر یعنی جزء وجود علمی وی شده است یا زمانی که فرد هنر و نجاری را یاد می گیرد هیچ وقت نمی گوید تا امروز بلد بودم و الان بلد نیستم . زیرا این علم برای وی ملکه شده است حالا اگر انسان فراموشی بگیرد یا ضربه مغزی بخورد آن بحث دیگر است .ایشان در ادامه افزود : اگر کمالات اوج بگیرد برای انسان ملکه می شود و  اگر کمالات ملکه بشود از انسان جدا نمی شود . و عدالت اینجوری است که اگر  ملکه انسان شود دیگر نمی تواند دروغ بگوید ، نمی تواند غیبت کند و نمی تواند آبروی کسی را ببرد لذا در بحث عدالت می گوییم ، عدالت آن عدالتی است که ملکه انسان شده است و پشت سر آن کسی نماز بخوانید که عدالت ملکه اش شده باشد .این مرجع تقلید با ذکر این مقدمه گفت : انتظار یک حالتی است که باید ملکه انسان بشود و منتظر کمالات و اجرای عدالت باشد . انسان وقتی منتظر است که جهان از عدل پر شود ، حداقل دو کار می کند : یکی اینکه ظلم نخواهد کرد ودیگر اینکه تا آنجایی که برایش مقدور باشد خودش مجری عدالت است یعنی منتظر واقعی کسی است که هرگز ظالم نخواهد بود و مجری عدالت است معظم له با بیان اینکه این دو خصوصیت به صورت لفظی و زبانی نیست گفت : مثلا فردی شهردار است و می گوید من می خواهم مجری عدالت باشم ، بعد ممکن است از اینجا پول زور بگیرد و خرج جای دیگر کند و می گوید این عدالت است . ایشان در ادامه تصریح کرد : اگر پول را از مظلومی بگیرد و خرج شهر کند و شهر را هم آباد کند این عدالت نمی شود . عدالت معنایش این است که بدون ظلم اجرای حقیقت و عدالت بشود نه اینکه زیر بنایش ظلم باشد . بنابراین در بحث عدالت ممکن است خیلی ها مدعی باشند که ما منتظر امام زمان و مجری عدالت هم هستیم ولی سخنشان بی اساس استحضرت آیت الله العظمی مبشر کاشانی در ادامه گفت : در خانه فرزند به پدر و مادرش ظلم نکند ، پدر و مادر به فرزند ظلم نکنند ، زن و مرد به یکدیگر ظلم نکنند ، به همسایگان و شهروندان ظلم نکند ، فرماندار ،وکیل ، دادستان و قاضی نیز نباید ظلم کند که اگر ظلم کنند جزء منتظران امام زمان نیستند .ایشان در ادامه افزود : ما را در این دو خصوصیت تربیت می کنند : منتظر واقعی باشید و منتظر واقعی باید مبارزه با ظلم کند و از درون خودش شروع کند ، از خانه اش شروع به ظلم ستیزی و عدالت گستری کند و آنچه از مشتقات و مرتبطات و متعلقات به عدالت و عدل است .آنچه که عدل را مفهوم می دهد آنچه که عدل را محقق می کند باید تلاش کند تا منتظر واقعی باشد معظم له با بیان اینکه شاخصه مهم ما در بحث انتظار این دو امر است گفت : خوشا به حال آن کسی که منتظر واقعی باشد و آنگاه چه امام زمان ظهور بکند و چه ظهور نکند وفرد این دو خصوصیت را داشته باشد که خودش ظلم نمی کند و بلکه ظلم ستیز است بلکه عدل آفرین است و مجری عدالت است این خوشا به حالش که منتظر واقعی است و نامش در دیوان اصحاب امام زمان ثبت گردیده است و لذا لیاقت پیدا می کند که در زمان ظهور رجعت کند معظم له در پایان با بیان اینکه افرادی که فقط علاقه دارند که در زمان امام زمان برگردند این علاقه تمام مکفی نیست ، گفت : کسی در زمان رجعت امام زمان رجعت خواهد کرد که آن دو شاخصه ای که عرض کردم را داشته باشد یکی ظلم ستیزی و دیگری اجرای عدالت است و این دو ویژگی را اگر انسان داشته باشد در زمان امام زمان هم رجعت خواهد کرد ]]> آیت الله مبشر کاشانی Sat, 21 Sep 2013 00:46:33 GMT http://tabeshekosar.ir/vdch.vnmt23nx6ftd2.html انتشار آخرین عکس از برادر شهید یک مرجع تقلید http://tabeshekosar.ir/vdch.6nkt23n6-ftd2.html به گزارش رسانه الکترونیکی تابش کوثر شهید محمد مبشر برادر کوچک حضرت آیت الله العظمی مبشر کاشانی در سن ۱۶ سالگی توفیق حضور در جبهه یافت و در ۲۱ سالگی در عملیات کربلای ۵ به مقام رفیع شهادت نائل گردید.رسانه الکترونیکی تابش کوثر آخرین عکس از این شهید والامقام را منتشر می کند حضرت آیت الله العظمی مبشر کاشانی در مراسم تشییع پیکر شهید محمد مبشر(اخوی معظم له) ]]> آیت الله مبشر کاشانی Thu, 05 Sep 2013 13:34:40 GMT http://tabeshekosar.ir/vdch.6nkt23n6-ftd2.html حفظ جان یک مرجع تقلید با توسل به حضرت ابالفضل/چهارده سال توسل امام خمینی به حضرت امیرالمومنین برای سرنگونی شاه http://tabeshekosar.ir/vdch.xnxt23n-kftd2.html به گزارش رسانه الکترونیکی تابش کوثر حضرت آیت الله العظمی مبشر کاشانی ، چهارشنبه در پایان درس سلسله مباحث عرفان در قرآن به مناسبت شب میلاد قمر بنی هاشم به ذکر خاطره ای از توسل به حضرت ابالفضل عباس سلام الله علیه پرداخت و گفت : در اوایل انقلاب با ماشین پیکان به طرف بابل می رفتیم . این ماشین ترمز بریده بود و هنگامی که راننده جوان پایش را روی ترمز گذاشت دید که ماشین ترمز نمی گیرد و اشتباها پایش را روی گاز گذاشت که باعث شد سرعت به ۱۵۰ در جاده هراز که در اوایل انقلاب پهن نبود برسد و در این هنگام ماشین ها هم بوق می زدند که یک وقت دیدم این ماشین به طرف دره رفت و ما از ته دلمان گفتیم یا ابالفضل . همین که ماشین به طرف دره رفت و خواست در دره بیفتد (دوتا از چرخ های جلو ماشین آمده لب دره) آن فریادی که یک ثانیه هم طول نکشید . دیدم دستانی این ماشین را بلند کرد مثل اهرمی به این طرف که کوه بود ، در دامنه کوه گذاشت . به اندازه یک ثانیه بیشتر نشد . از دو طرف کامیون و ماشین ها می آمدند ، همه ترمز کردند و گفتند معجزه شد اگر یک ثانیه دیر می شد حداقل ما شما را له می کردیم . چون از دو طرف ماشین می آمد یا در دره می رفتید یا با ماشین شما را له می کردیم.ما یک یا ابالفضل از ته دل گفتیم دست مبارکی آمد. اینکه می گوید ولی خدا دستش دست من است همه جا دستش هست . در تمام کرات دست آقا ابالفضل هست ، در تمام نقاط جهان دست مبارکش هست. ید الله است اینطور نیست که بگوییم فقط یک جا دستش است ؛ دست جسمانی که نیست این ولایت است.معظم له در ادامه افزود : وجود مقدس مرحوم امام رضوان الله تبارک و تعالی علیه اینکه توانست در مقابل طاغوت بایستد با دست خالی که نبود ، وصل به ید الله شد. شنیدم چهارده سال نجف بود و در چهارده سال هر شب خدمت آقا امیرالمومنین می رفت و ایستاده زیارت جامعه می خواند و متوسل شده بود که بتواند شاه را سرنگون کند .مرحوم امام اینجوری بود ، چهارده سال خدمت آقا زیارت جامعه خواند و از آقا امیرالمومنین مدد خواست و با مدد امیرالمومنین توانست شاه را کنار بگذارد و به ید الله خودش را متصل کرد.جلسات درس ، سلسله مباحث عرفان در قرآن حضرت آیت الله العظمی مبشر کاشانی چهارشنبه ها به صورت هفتگی در تهران در خیابان ایران خیابان سرگرد محبی پلاک ۷۴ از اقامه نماز مغرب و عشاء توسط معظم له بر قرار می گردد ]]> آیت الله مبشر کاشانی Thu, 13 Jun 2013 03:16:31 GMT http://tabeshekosar.ir/vdch.xnxt23n-kftd2.html وهابیت نوکر اجانب و خائن به اسلام است http://tabeshekosar.ir/vdcj.aetfuqe8msfzu.html به گزارش سیمای قرآن و عترت ؛ آیت الله العظمی مبشر کاشانی از مراجع تقلید در درس خارج فقه که روز یکشنبه پانزدهم اردیبهشت در شهر مقدس قم ، حسینیه مرحوم آیت الله العظمی مرعشی نجفی برگزار شد در سخنانی اهانت ،تخریب و نبش قبر جناب حجربن عدی توسط حزب تروریست وهابیت را به شدت محکوم کرد.این مرجع تقلید با اشاره به جنایات جریان پلید وهابیت افزود: قال الله تبارک و تعالی:«قد یئسوا من الاخره کما یئس الکفار من اصحاب القبور»بار دیگر حزب تروریست وهابیت که نوکر اجانب و خائن به اسلام و مسلمین بوده و هست، نقش نوکری خود را ایفا کرد و دست به عمل ننگین و جنایت بزرگی زد که تاریخ بشریت را سیه گون نمود.ایشان در ادامه خاطر نشان کرد: این مسلمان نماها با هتک حرمت مرقد مطهر شهید ظلم ستیز اسلام "حجر بن عدی" و نبش قبرآن بزرگوار که از صحابی پیامبر صلی الله علیه و آله و امیرالمومنین ،علی ،علیه السلام بوده، قلوب مسلمین را جریحه دار نمود؛ اینان به نام عدالت ،عدالت ستیز و به نام حق، حق ستیز و به نام اسلام ، اسلام ستیز می باشند. این کفار اسلام نما که به جهان آخرت معتقد نیستند و از ربط و رابطه انسان با عالم برزخ بی خبر و از مکان تاثیرگذاری اصحاب قبور مأیوسند، نه به قرآن معتقدند که شهیدان فی سبیل الله زنده اند؛« و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله أمواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون» ، و نه به روایات نبوی و نه به فقه مذاهب أربعه اعتفاد دارند که توهین به زنده و مرده مومن حرام است.آیت الله العظمی مبشر کاشانی در پایان تاکید کرد: علماء اعلام و حوزه های علمیه و تمام مسلمین واقعی جهان این عمل ننگین را محکوم می نمایند. ]]> آیت الله مبشر کاشانی Tue, 07 May 2013 14:31:34 GMT http://tabeshekosar.ir/vdcj.aetfuqe8msfzu.html