کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خبر خوش رئیسی برای ۷۰۰۰ پذیرفته شده آزمون استخدامی قوه قضاییه

4 تير 1398 ساعت 11:31

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: کار جذب ۷۰۰۰ هزار نفری که آزمون استخدامی در سال ۹۶ پذیرفته شدند آغاز می‌شود، اما یک مقدار زمان می‌برد.


به گزارش تابش کوثر؛حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رییس قوه قضاییه در همایش سراسری قوه قضاییه با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای ۷ تیر اظهار کرد: خدمات ارزشمند تمامی کسانی که در تاریج ۴۰ ساله گذشته در دستگاه قضایی تلاش کردند ارج می‌نهیم.

وی افزود: تلاش آیت الله بهشتی و موسوی اردبیلی و مرحوم آیت الله شاهرودی و آیت الله یزدی و آیت الله آملی لاریجانی را ارج می‌نهیم.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: تمام افرادی که احکام مبتنی بر شرع صادر کردند به گسترش دادگستری مبتنی بر فقه کمک کردند.

وی بیان کرد: بدون تردید تلاش‌هایی که توسط وزیر دادگستری ارائه دادند تلاشی برای ارتقای دستگاه قضایی بود که تتیجه تلاش تمام نیرو‌های دستگاه قضایی است و با تمام تلاش‌های انجام شده در گام دوم انقلاب لازم است دادگستری با تحول روبه رو شود و در این تحول تمام اجزای سازمان نقش دارند.

رییس قوه قضاییه گفت: تحول نیازمند آن است که در اتاق‌های اندیشه ورزی اندیشه و به برنامه تبدیل شود و اگر تمام نیرو‌های قوه قضاییه تلاش نکنند تحول میسر نخواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: افرادی که در خارج قوه قضاییه هستند و فرهیختگان باید همگان با این تحول حرکت کنند و ارتباطی معنا دار بین دانشگاه و حوزه و دستگاه قضایی شکل بگیرد.

وی افزود: پرونده‌های روی میز قضات دادگستری دارای پیچیدگی است و امروز فقه در جامعه حکومت می‌کند و با حکومت فقه سوالاتی در حوزه هنر و اقتصاد و فرهنگی پیش می‌آیند که باید با اجتهاد و استفاده از فقه به این سوالات پاسخ داد.

رییس قوه قضاییه گفت: احکام باید مبتنی بر قانون باشد و از نظرات مشروطی استفاده شود و معنای این سخن این است که دستگاه قضا یک دستگاه پویا و در ارتباط با حوزه و دانشگاه است و همیشه باید با دانشگاه و حوزه ارتباط داشته باشد و این ارتباطات باید به صورت عمیق همواره بر قرار باشد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی اظهار کرد: در گام دوم با الهام گرفتن الگوی اسلامی باید قالبی براساس قضای اسلامی به دست بگیریم.

رییس قوه قضاییه گفت: دبیرخانه الگوی اسلامی پیشرفت کاری در این زمینه را آغاز کرده و باید برای تمام کار‌ها یک سازو کار اسلامی پیدا کنیم و در گام دوم این کار یک کار اساسی است.

وی بیان کرد: مبانی تحول باید با شناخت دستگاه قضایی باشد و بدانیم چه چیزی داریم و ما در چهل سال گذشته اقداماتی کردیم و باید بدانیم چه کار‌هایی انجام داده ایم و باید وضعیت مطلوب ترسیم شود.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی تصریح کرد: مشکل اساسی در دستگاه قضایی که جز چالش‌های اساسی است، افزایش پرونده‌هایی است که این افزایش پرونده به تبع افزایش قاضی و نیروی انسانی و ساختمان و تجهیزات را می‌طلبد.

وی گفت: حتما لازم است تمام دستگاه‌ها برای کاهش پرونده‌ها تفکر کنند و این کار همکاری همه دستگاه‌ها را می‌طلبد که با مجلس برای اصلاح قوانین وارد کار شدیم و در دولت هم باید اقداماتی انجام شود که کار‌هایی هم در این حوزه آغاز شده است.

وی افزود: در دادگاه‌های تجدید نظر در سه استان تهران و مازنداران و اصفهان دچار مشکل هستیم.

رئیسی اظهار کرد: کار جذب ۷۰۰۰ هزار نفری که آزمون استخدامی در سال ۹۶ پذیرفته شدند آغاز می‌شود، اما یک مقدار زمان می‌برد و انشااله این تعداد به قوه قضاییه اضافه خواهند شد.

وی با بیان اینکه انشاءالله در دولت آن چنان تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری شود که ما شاهد کاهش ورودی پرونده‌ها باشیم، افزود: موضوع کاهش ورودی پرونده به قوه قضاییه بسیار مهم است.

رئیس قوه قضائیه گفت: طبق آماری که بنده گرفتم در قسمت دادگاه‌های تجدیدنظر خاص در سه استان با ما با مشکل مواجهیم. استان تهران، استان مازندران و استان اصفهان که بیشتر این مسئله در حوزه تجدیدنظر وجود دارد.
منبع:باشگاه خبرنگاران
ر/111


کد مطلب: 98440

آدرس مطلب :
https://www.tabeshekosar.ir/news/98440/خبر-خوش-رئیسی-۷۰۰۰-پذیرفته-شده-آزمون-استخدامی-قوه-قضاییه

تابش کوثر
  https://www.tabeshekosar.ir