کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کاپیتان سابق تیم ملی کاراته: امیدوارم در MMA هم پرچم دار خوبی برای ایران باشم

27 بهمن 1397 ساعت 9:28

کاپیتان سابق تیم ملی کاراته گفت: امیدوارم در دوم اسفندماه با شکست حریفم در مسابقات MMA مثل سال‌هایی که در تیم ملی کاراته نتیجه می‌گرفتم، موفق شوم تا پرچم ایران عزیز را بالا ببرم.


به گزارش تابش کوثر؛الهامی در شهر استانبول به مصاف نماینده ترکمنستان خواهد رفت. این رقابت‌ها در چارچوب سازمان FFC برگزار می‌شود که قهرمان سابق کاراته کشورمان در چارچوب این رقابت‌ها مبارزه خواهد کرد. حریف ترکمنستانی الهامی پیش از این 5 مرحله در این مسابقات مبارزه کرده و تجربه رقابت در این سازمان را دارد.

الهامی تقریبا نزدیک به سه سال است در رشته MMA به صورت حرفه‌ای تمرین می‌کند. این ورزش یک رشته ترکیبی از کشتی، بوکس و جوجیتسو است. البته او تقریبا یک سال است در مسابقات کامبت کاراته نیز فعال شده، او سال‌های زیادی به عنوان کاپیتان تیم ملی کاراته مدال‌های زیادی را در مسابقات جهانی و آسیایی کسب کرده‌ و تنها کاراته‌کایی است که از سال ۲۰۰۲ تا سال ۲۰۱۲ در ۶ دوره مسابقات جهانی شرکت کرده‌ است. کامبت کاراته رشته بسیار معتبری است، رشته‌ای مثل MMA اما فقط کشتی ندارد.

مازیار الهامی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که گویا قرار است دوم اسفندماه برای دومین بار در چارچوب رقابت‌های MMA وارد رینگ شوید و آیا آماده رقابت با حریف خود هستید یا خیر گفت: این روزها به شدت برای حضور در این رقابت‌ها تلاش میکنم. تمرین مداومی دارم و آماده رقابت با حریفم هستم. البته با توجه به سابقه فعالیتم در تیم‌ ملی کاراته بزرگسالان و تمرینات مداومی که در طول این سال‌ها داشتم، هیچ وقت از ورزش حرفه‌ای دور نبوده‌ام. پس از پایان دوران قهرمانی در تیم ملی تصمیم گرفتم در این رشته فعالیت کنم و به همین دلیل فاصله‌ای بین تمرینات حرفه‌ای من به وجود نیامده است.

وی در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: طبق برنامه ریزی که انجام شده دوم اسفندماه در کشور ترکیه وارد رینگ خواهم شد و قرار است با حریف ترکمنستان مبارزه کنم. این رقابت‌ها در چارچوب سازمان FFC و در شهر استانبول برگزار خواهد شد. هیچ شناختی از حریف ترکمنستانی ندارم اما این موضوع هیچ دلیل بر عدم موفقیت من نیست، چرا که می‌روم تا در استانبول حریفم را شکست بدهم. ضمن اینکه فقط می‌دانم حریف ترکمنستانی من 5 مرحله در این مسابقات مبارزه کرده و تجربه رقابت در این سازمان را دارد.

کاپیتان سابق تیم ملی در پاسخ به این سوال که چقدر شانس موفقیت در این رشته را برای خود قائل هستید، گفت:  تقریبا نزدیک به سه سال است در رشته MMA به صورت حرفه‌ای تمرین می‌کنم و با توجه به اینکه MMA یک رشته ترکیبی از ورزش‌های رزمی و کشتی است، من هم به خاطر سال ها فعالیت در این رشته خیلی با این ورزش غریبه نیستم. مخصوصا اینکه در طول این سه سال مدام در رشته‌هایی که مربوط به این رشته است فعالیت کردم و تمرینات سختی را پشت سر گذاشته ام. این ورزش یک رشته ترکیبی از کشتی، بوکس و جوجیتسو است. ضمن اینکه من دی ماه سال جاری برای نخستین بار راهی کشور ارمنستان شدم تا برای نخستین بار در مسابقات MMA به صورت حرفه‌ای مبارزه کنم اما حریف ارمنی من حاضر به مبارزه کردن نشد. امیدوارم در این مرحله بتوانم با شکست حریفم مثل سال‌هایی که در تیم ملی کاراته نتیجه می‌گرفتم، پرچم ایران عزیز را بالا ببرم و پرچم دار خوبی برای کشورمان باشم. تمام تلاشم این است که در این رشته نیز نماینده شایسته‌ای برای کشورم باشم.
منبع:فارس
ر/111


کد مطلب: 93500

آدرس مطلب :
https://www.tabeshekosar.ir/news/93500/کاپیتان-سابق-تیم-ملی-کاراته-امیدوارم-mma-هم-پرچم-دار-خوبی-ایران-باشم

تابش کوثر
  https://www.tabeshekosar.ir