کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نگرانی از شیوع سرطان در ایران/ مسئولین گوش شنوا ندارد

21 ارديبهشت 1397 ساعت 14:50

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، گفت: مسئولین نظام سلامت به جای اینکه تدبیری برای پیشگیری از شیوع سرطان در کشور داشته باشند، صحبت های ما را تکذیب می کنند.


به گزارش تابش کوثر ایرج خسرونیا صبح جمعه در افتتاحیه کنگره متخصصین داخلی ایران در مرکز همایش های رازی، اظهار داشت: متاسفانه همکاران متخصص داخلی، توجهی به سرنوشت علمی و صنفی خود ندارند و انتخابات داخلی را جدی نمی گیرند.

رئیس کنگره متخصصین داخلی ایران، با اشاره به افزایش ۵ درصدی تعرفه های سال ۹۷، ادامه داد: اگر تعرفه ها افزایش پیدا نمی کرد، بهتر و ارزشمندتر بود، چون هیچ سنخیتی با تورم و هزینه ها ندارد.

وی افزود: اضافه کردن دو هزار تومان به دستمزد و تعرفه پزشک غیر قابل قبول است.

خسرونیا با انتقاد از برخی تصمیمات در پزشکی، گفت: انجام آندوسکوپی توسط متخصص داخلی صورت می گیرد و دوره های آن را نیز پشت سر گذاشته است، اما چرا باید بعد از فارغ التحصیلی از یک انجمن غیر مجوز بگیرد و پول پرداخت کند.

وی ادامه داد: این کار، آموزش پزشکی را زیر سئوال می برد و رانت خواری را تشویق می کند.

خسرونیا گفت: به تمام مسئولین نامه نوشتیم و اعلام خطر کردیم، اما گوش شنوایی وجود ندارد.

رئیس جامعه متخصصین داخلی ایران با انتقاد از طرح این موضوع که صحبت‌های ما تا به حال سرانجامی نداشته است، افزود: ما همواره نسبت به شیوع سرطان در سال‌های نه چندان دور هشدار داده ایم و خواهش کردیم مسئولین گوش شنوا داشته باشند، اما متاسفانه آن را تکذیب می کنند.

خسرونیا به افزایش جمعیت سالمند کشور اشاره کرد و گفت: الان ۹ درصد جمعیت کشور سالمند هستند که در سال های نه چندان دور به ۱۲ درصد خواهد رسید.
منبع: مهر


کد مطلب: 78428

آدرس مطلب :
https://www.tabeshekosar.ir/news/78428/نگرانی-شیوع-سرطان-ایران-مسئولین-گوش-شنوا-ندارد

تابش کوثر
  https://www.tabeshekosar.ir