کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جنایات دراویش در تهران ربطی به مردم گناباد ندارد

2 اسفند 1396 ساعت 16:21

امام جمعه گناباد گفت:جنایت‌های و اقدامات خشونت بار جمعی از دراویش در تهران ربطی به مردم گناباد ندارد و مردم این شهرستان از آنان بیزارند.


به گزارش تابش کوثر؛ حجت الاسلام حسن صادقی نسب در تجمع اعتراضی مردم گناباد در محکومیت اغتشاشات اخیر دراویش در تهران و انتساب این فرقه به گناباد ضمن ابزار تنفر از جنایت‌های و اقدامات خشونت بار جمعی از دراویش در تهران گفت: افرادی که چنین جنایت‌هایی را مرتکب شدند دست پرورده آمریکا و ارتجاع عرب هستند.

وی ادامه داد: ما ضمن ابراز تنفر از جنایت‌های آنان خواستار حذف نام گنابادی از فرقه دراویش برای دفاع از شرف مردم گناباد هستیم.

امام جمعه گناباد تصریح کرد: این افراد با اقدامات خشونت بار خود نام گناباد را بد نام کرده اند. مردم گناباد ولایت مدار و تابع ولایت فقیه بوده و در همه عرصه‌های دفاع از دستاورد‌های نظام جمهوری اسلامی حضور پرشوری دارند.

حجت الاسلام حسن صادقی نسب گفت: باید نام دراویش ملاسلطانی را بر این فرقه نامید و انتساب نام گنابادی به آن‌ها به هیچ عنوان صحیح نیست. افرادی که چنین اقداماتی را مرتکب می‌شوند، گنابادی نیستند و فرماندار و اعضای شورای تامین گناباد نسبت به پیگیری حذف این نام برای دفاع از آبرو و شرف مردم این شهرستان قول مساعد دادند.

وی افزود: اقدامات و جنایت‌های آشوبگران در تهران را نمی‌توان به کل دراویش تعمیم داد زیرا تعدادی از دراویش به صورت مسالمت آمیز در گناباد زندگی می‌کنند.

امام جمعه گناباد گفت: اشخاصی که جرائم و بزهکاری مرتکب می‌شوند طبق قانون باید بازداشت شده و دستگاه قضایی به جرائم آن‌ها رسیدگی کنند و اگر دلایل و شواهد مبنی بر بی گناهی خود دارند، ارائه دهند و در غیر این صورت باید محاکمه شوند.

حجت الاسلام صادقی نسب تصریح کرد: برخی از پیروان فرقه دراویش بعد از دستگیری به دلیل ارتکاب به تخلف‌هایی، دست به تجمع و راه بندان و اخلال در نظم و امنیت عمومی زدند و زمانی که ماموران انتظامی برای برقراری نظم وارد عمل شد، این افراد به صورت بی رحمانه و داعشی وار تعدادی از ماموران و بسیجیان را به شهادت رسانده و جمعی دیگر را مجروح کردند.

وی گفت: این افراد راه داعش را انتخاب کرده و ادامه دادند و این حق ملت ایران و مردم گناباد است که خواستار برخورد قاطع مسوولان ذیربط با مخلان نظم و امنیت عمومی باشند.
منبع:باشگاه خبرنگاران
ر/111


کد مطلب: 75381

آدرس مطلب :
https://www.tabeshekosar.ir/news/75381/جنایات-دراویش-تهران-ربطی-مردم-گناباد-ندارد

تابش کوثر
  https://www.tabeshekosar.ir