کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وقف ماندگار در جامعه توسعه پیدا کند

25 آبان 1396 ساعت 9:58

افرادی وجود دارند که علاقه مند هستند که کار خیر انجام دهند، ولی نمی‎دانند چه کاری باید انجام دهند؛ حضور فعال اوقافی ها در رسانه ها باعث می شود که وقف ماندگار در جامعه توسعه پیدا کند.


به گزارش تابش کوثر ؛  حضرت آیت‎الله سبحانی صبح امروز در دیدار با رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور گفتند: خداوند در قرآن کریم بیان کردند که کسانی که عمل صالح انجام می دهند خداوند محبت آنها را در دل مردم ایجاد می کند.
 
ایشان افزودند: خداوند متعال محبت افراد نیکوکار  خالص را در دل مردم ایجاد می‏کند؛ مسجد گوهرشاد توسط یک بانوی ایلخانی ساخته شده است، ولی همه ایرانی ها به این بانو احترام می گذارند زیرا ایشان یک مسجد در کنار حرم امام رضا(ع) ساخته است و همین عمل صالح باعث شده است که مردم علاقه خاصی به ایشان داشته باشند.
 
این مرجع تقلید بیان کردند: وقف از مصادیق عمل صالح است؛ کسانی که کاری انجام می دهند و زمین و خانه و کارخانه ای را وقف می کنند که عموم مردم از آن بهره ببرند؛ خواه ناخواه مردم نسبت به او علاقه پیدا می‎کنند.
 
حضرت آیت‎الله‎ سبحانی با ذکر این مطلب که باید مردم را به وقف دعوت کرد یادآورشدند: زیرا وقف یک اثر دنیوی دارد که جذاب محبت است و آثار اخروی آن نیز ناگفته پیدا است و باعث استمرار ورود خیرات در آخرت به پرونده انسان می‎شود.
 
معظم له بیان کردند: افرادی وجود دارند که علاقه مند هستند که کار خیر انجام دهند، ولی نمی‎دانند چه کاری باید انجام دهند؛ حضور فعال اوقافی ها در رسانه ها باعث می شود که وقف ماندگار در جامعه توسعه پیدا کند.
 
وی افزود: نشر قرآن در میان جوانان از مهمترین فعالیت‎هایی است که باید در این عرصه انجام شود؛ همین دعوت فعالان این عرصه جوانان را به سمت معارف قرآنی سوق می‎دهد و همین مساله باعث کاهش جرائم و منکرات است.
 
این مرجع تقلید گفتند: مساجد ما نباید در شهرهای کوچک و بزرگ بدون روحانی بماند؛ آبادی مساجد با امام جماعت است؛ باید مدرسه ای برای تربیت امام و خطیب برای مساجد تاسیس شوند؛ طلابی که مراتبی از تحصیل حوزوی را طی کردند باید برای کار و فعالیت در مساجد تربیت شوند.
 
حضرت آیت‎الله سبحانی عنوان کردند: امامزادگان اشاعه دهنده نور و معنویت و خیرات و حسنات است؛ باید به شکلی امامزادگان اداره شوند که به یک مرکز فرهنگی و تبلیغی مبدل شوند؛ همیشه باید روحانیون در این امامزادگان حضور داشته باشند و فعالیت تبلیغی انجام دهند.
منبع : خبرگزاری حوزه
ع/888


کد مطلب: 68231

آدرس مطلب :
https://www.tabeshekosar.ir/news/68231/وقف-ماندگار-جامعه-توسعه-پیدا-کند

تابش کوثر
  https://www.tabeshekosar.ir