کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سردار وحیدی: باید جبهه علمی شکل دهیم

2 مهر 1396 ساعت 11:47

رییس دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی تاکید کرد: جریان علمی جهان اسلام در حال حل شدن در جریان علمی جهان سلطه است و ما باید جبهه علمی را شکل دهیم.


به گزارش تابش کوثر سردار سرلشکر احمد وحیدی صبح امروز (یک‌شنبه) در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه دفاع ملی با بیان این مطلب اظهار کرد: امروز علاوه بر نفوذ فرهنگی. سیاسی و اقتصادی نفوذ علمی هم داریم و با شکل گرفتن جبهه علمی و جهد علمی جلوی آن می‌توانیم بایستیم.
 
وی با بیان اینکه اگر این جهاد مستمر انقلابی را که مرزهای خون، شهادت و ایثار را در نوردیده به جهاد علمی تبدیل نکنیم، حتما وظیفه خود را در مقابل رزمندگان دفاع مقدس و مقاومت و جریان انقلاب اسلامی ایفا نکرده‌ایم، خاطرنشان کرد: ما چه چیزی مهمتر از انقلاب در دنیا داشتیم؟ چه پیروزی‌هایی برتر از پیروزی‌هایی که در دفاع مقدس و محور مقاومت داریم؟ اگر اینها را تبدیل به نظریه نکردیم وظیفه خود را انجام ندادیم.
 
وحیدی با اشاره به اینکه جهاد علمی ما تثبیت این مقاومت‌ها و پیروزی ها در قالب حرفها، ایده ها و نظریات نو برای اداره جوامع بشری و حرکت به سوی تمدن بشری است، عنوان کرد: جهاد علمی یعنی اتفاقات مهم در انقلاب اسلامی را مستخرج و تدوین شود و به همه جوامع ارائه شود که آنها بسی تشنه هستند.
وی با تاکید بر اینکه جبهه علمی را هم باید در داخل و خارج ایجاد کرد، گفت: ارتباط دانشگاه های ما باهم کم است و توانمندی‌ها بجای هم افزایی به صورت نقطه ای ممکن است هدف دیگری را دنبال کنند. ما تلاش می‌کنیم این نقطه ها را بهم پیوند دهیم.
رییس دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی همچنین بیان کرد: امروز سه جریان عمده تاریخی را با یکدیگر شاهد هستیم؛ جریان عاشورا، جریان دفاع مقدس که مولود جریان عاشورا است و جریان مقاومت اسلامی که مولود دفاع مقدس است.
 
وی با بیان اینکه پیروزی های مکرر انقلاب اسلامی نشانه حقانیت ماست، اظهار کرد: انقلاب صحنه های بدیع و شورانگیزی آفریده که نشان از موفقیت ماست. پیروزی ها در عراق و سوریه نشان از حقانیت ماست.
 
وزیر اسبق دفاع اضافه کرد: اگر سروصدای گوشخراش و ناهنجار از غرب می شنویم بخاطر این است که با تمام وجود لرزش را در وجود خود احساس می‌کنند. چون وقتی انقلاب نشان داد که موفق است می‌تواند الگو شود و اگر الگو شد، پارادایم و گفتمان شکل می‌گیرد. برای همین تلاش می‌کنند تا این الگو شکل نگیرد و برای همین این سر و صداها بعد از پیروزی جریان مقاومت شکل می‌گیرد.
 
وحیدی با اشاره به وضعیت کنونی جبهه مقاومت تاکید کرد: رزمندگان پیروزی های فراوانی بدست آورده و شاهد شکل گیری جبهه جهاد علیه نظام سلطه هستیم که با وجود شیعه هراسی، ایران هراسی و انقلاب هراسی است. امروز همه احساس می‌کنند تنها جایی که صادق است و می‌توان به آن اتکا شود، انقلاب اسلامی و آموزه هایش است.
 
وی همچنین افزود: آنچه در سوریه و عراق رخ می‌دهد نه تنها پیروزی انقلاب و رزمندگان است، بلکه شکست دیگران هم است زیرا دیگرانی هم بودند که مدعی مبارزه با تروریسم و داعش بودند ولی دستاوردی نداشتند.
 
وحیدی در ادامه تاکید کرد: هدف دیگر ما تربیت مدیران راهبردی انقلابی است. مقام معظم رهبری هم در دیدار با اعضای مجلس خبرگان و هم اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام بر انقلابی بودن تاکید کردند. باید این جوهره را شناخت و در جهت آن تلاش کرد. ما مدیران انقلابی و راهبردی می‌خواهیم که نظام را در پیچ و خم تهدیدات دشمن و فرصت‌های پیش‌رو هدایت کنند. ممکن است یکی از ضعف‌های نظام علمی در کشور تولید چنین مدیرانی باشد.
 
رییس دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی در پایان با بیان اینکه هیچ رهبری را مانند رهبرمان نداریم که پرچمدار جهاد علمی باشد، یادآور شد: ایشان نه در ایران، بلکه در دنیا پرچم علم را بدست گرفته‌اند، ما در پیشرفت علم انحصارگری نداریم. گام‌های ما از سوی رهبری مشخص شده است.

منبع: ایسنا
ب/444


کد مطلب: 64205

آدرس مطلب :
https://www.tabeshekosar.ir/news/64205/سردار-وحیدی-باید-جبهه-علمی-شکل-دهیم

تابش کوثر
  https://www.tabeshekosar.ir