کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

طولانی ترین مسیر سلامت کشور افتتاح می‌شود

4 خرداد 1396 ساعت 19:53

شهردار اردبیل از برگزاری همایش بزرگ پیاده روی و افتتاح طولانی ترین مسیر پیاده روی کشور خبر داد.


به گزارش تابش کوثر، حمید لطف اللهیان با اشاره به اینکه شهرداری اردبیل توجه ویژه‌ای به مجموعه نمونه گردشگری شورابیل دارد و اقدامات متعددی را در راستای تبدیل این منطقه به قطب گردشگری کشور انجام داده است، گفت: در مجموعه شورابیل پروژه‌های سلامت محور و انسان محور در حال اجراست که این پروژه‌ها مطابق با استانداردهای جهانی و با هدف تامین سلامت شهروندان اجرایی و عملیاتی می‌شود.

وی افزود: از شاخص‌ترین پروژه‌های این منطقه به اذعان کارشناسان پروژه احداث طولانی ترین مسیر پیاده روی کشور مجهز به چمن مصنوعی در محوطه دور دریاچه است که روز جمعه در مورخ ۵ خرداد ساعت ۷:۳۰ صبح همزمان با برگزاری همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در محل منطقه نمونه گردشگری شورابیل، این مسیر افتتاح می‌شود.

شهردار اردبیل با بیان اینکه این مسیر هفت کیلومتر و ۴۰۰ متر طول و ۳ متر عرض دارد، اضافه کرد: برای اجرای این رینگ نزدیک به دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده که بالغ بر یک میلیارد تومان آن برای نصب چمن مصنوعی هزینه شده است.

لطف اللهیان بیان کرد: در پیرامون دریاچه شورابیل اقدامات متعددی در احداث مسیر پیاده‌روی انجام شده است که شامل اجرای فضای سبز مسیر سلامت، اجرای سیستم روشنایی این مسیر، زیباسازی مسیر سلامت، اجرای زیرسازی و آسفالت رینگ سواره مسیر سلامت و جدول کشی است که با هزینه‌ای بالغ بر ۷ میلیارد تومان به پایان رسیده است. در این مجموعه برای اولین بار اقدام به کاشت ۵ هزار اصله نهال مثمر و غیر مثمردر پارکها و فضاهای سبز این منطقه انجام شده است.

شهردار اردبیل در ادامه از اجرای فضای سبز مسیر سلامت با کاشت بوته ترون (برگ نو) نیز خبر داد و افزود: این اقدام برای اولین بار در این منطقه به منظور افزایش سرانه فضای سبز شهر اردبیل و همچنین افزایش لکه های سبز مجموعه شورابیل انجام شده است.

لطف اللهیان با تأکید به اینکه در نگه داشت امکانات و زیرساخت‌های شهری شهروندان بازوی یاری گر شهرداری هستند، اضافه کرد: اکنون که این پروژه‌ها تکمیل شده‌اند انتظار می‌رود شهروندان نهایت دقت و مراقبت را از امکانات فراهم شده به عمل آورند.
منبع: ایسنا
ت/۴۴۴


کد مطلب: 53118

آدرس مطلب :
https://www.tabeshekosar.ir/news/53118/طولانی-ترین-مسیر-سلامت-کشور-افتتاح-می-شود

تابش کوثر
  https://www.tabeshekosar.ir