کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قرارداد 630 میلیون دلاری ایران با بزرگترین شرکت ساخت لوله های مغزی

3 خرداد 1396 ساعت 14:51

کاردر از انعقاد تفاهم نامه ساخت داخل لوله‌های مغزی CRA به ارزش 630 میلیون دلار با شرکت توباچک اسپانیا خبر داد.


به گزارش تابش کوثر علی کاردر معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در مراسم امضای قرارداد ساخت داخل لوله‌های مغزی CRA  همراه با انتقال دانش فنی و فناوری ساخت بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت توباچک اسپانیا و فولاد اصفهان که امروز در سالن شهید بهشتی وزارت نفت برگزار شد، ضمن تبریک سالروز فتح خرمشهر و حضور مردم در انتخابات 29 اردیبهشت ریاست جمهوری درباره امضای این قرارداد، گفت: در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اولین قرارداد در راستای ده گروه قلم کالایی امضا می‌شود. 

 
کاردر افزود: تاکنون قرارداد هفت گروه کالایی امضا شده و این هشتمین قرارداد است. با این قرارداد از صفر درصد به صد درصد در ساخت داخل لوله‌های مغزی CRA  خواهیم رسید به این ترتیب در این زمینه  در منطقه اولین شرکت خواهیم بود. 
 
معاون وزیر نفت بیان داشت: ارزش این قرارداد 630 میلیون دلار برابر با 556 میلیون یورو است. در این راستا با مشارکت 50،50 بین شرکت اسپانیایی و فولاد مبارکه دو مجتمع صنعتی در کیش و یک مجتمع جدید در فولاد مبارکه ایجاد می‌شود. 
 
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تأکید کرد: ما متعهد به اشتغالزایی هستیم و با این کار برای  750 نفر هم به طور مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌شود. 
 
ایران کشوری امن و راحت برای سرمایه گذاری است

 

همچنین آنتونیو رافائل، عضو هیأت مدیره و نماینده مدیرعامل شرکت توباچک، در این مراسم با اشاره به اینکه این شرکت، بزرگترین شرکت تولیدکننده لوله‌های مغزی CRA در جهان است، افزود: این شرکت برای فعالیت در ایران مصمم است و ما خوش شانسیم که با شرکت فولاد مبارکه اصفهان همکاری می‌کنیم.

 

وی افزود: از دو سال پیش که شرایط ایران را سنجیدیم،شاهد بودیم که ایران کشوری امن و راحت برای سرمایه گذاری است.

توانمندی فولاد اصفهان در صنایع نیروگاهی و صنایع نفت و گاز  

محمدعلی جان‌نثاری مدیر عامل شرکت ملی فولاد اصفهان نیز اظهار داشت: فولاد اصفهان توانمندی‌های بالقوه و بالفعلی در تجهیزات درون‌چاهی و سرچاهی، صنایع نیروگاهی و صنایع نفت و گاز برخوردار است. از سال‌های قبل پیشنهاد ساخت لوله‌های مغزی CRA را به وزارت نفت دادیم ، در زمینه برنامه ریزی دقیق انجام شد، به طوریکه لوله‌های مغزی CRA  جزو ده گروه کالاهای مهم صنعتی قرار گرفت و بعد از آن در این رابطه مناقصه برگزار شد. 
 
وی افزود: بعد از بازدید همه شرکت‌های خارجی تعدادی از آنها فولاد اصفهان را انتخاب کردند که در این بین شرکت توباچک بهترین گزینه بوده و آمادگی خوبی را برای همکاری با ایران به منظور ساخت لوله‌های مغزی CRA اعلام کرد، بعد از گذشت یک سال با تلاش‌های شبانه روزی مسیر مناسبی انتخاب شده است. 
 
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان با بیان اینکه مدت زمان این پروژه محدود نیست، تصریح کرد: بخشی از 150 میلیون یورو سرمایه‌گذاری در پروژه توسط فولاد مبارکه صورت گرفته است. طی مدت همکاری دو شرکت دانش فنی به فولاد مبارکه اصفهان منتقل خواهد شد. 
منبع: باشگاه خبرنگاران
ع/999
 


کد مطلب: 52907

آدرس مطلب :
https://www.tabeshekosar.ir/news/52907/قرارداد-630-میلیون-دلاری-ایران-بزرگترین-شرکت-ساخت-لوله-های-مغزی

تابش کوثر
  https://www.tabeshekosar.ir