کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خسارت ۶۶۲ میلیارد ریالی در بخش کشاورزی استان زنجان

2 خرداد 1396 ساعت 20:32

‌رئیس اداره بحران سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: بخش کشاورزی استان امسال ۶۶۲ میلیارد ریال خسارت دیده است.


به گزارش تابش کوثر، احمد موسوی ‌با بیان اینکه در سال جاری محصولات زراعی و باغی مختلفی در اثر عواملی همچون سرمازدگی، سیل، تگرگ و باد شدید در مناطق مختلف استان دچار خسارت شده‌اند، اظهار کرد: طی امسال خسارات وارد شده به حوزه کشاورزی، محصولاتی از جمله گندم، جو، کلزا، یونجه، صیفی‌جات، حبوبات دیم و سیر، زردآلو، بادام، انگور، سیب، هلو و شلیل را شامل می‌شود.

این مسئول ادامه داد: از ابتدای سال‌جاری تا نیمه اردیبهشت، در مجموع ۳۵ هزار و ۸۹ تن از محصولات باغی استان زنجان دچار خسارت شده‌اند که رقمی معادل ۵۶۸ میلیارد و ۲۷۲ میلیون ریال را شامل می شود.

وی، میزان خسارت وارده به محصولات زراعی استان را نیز در مجموع ۷۰ میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: امسال تا نیمه اردیبهشت‌ماه در مجموع به ۶۷۸۱ تن از محصولات زراعی استان خسارت وارد شده است.

موسوی خاطرنشان کرد: امسال در مجموع ۴۱ هزار و ۸۷۰ تن از محصولات زراعی و باغی استان زنجان دچار خسارت شده است که در اثر آن کشاورزان استان متحمل خسارت ۶۳۸ میلیارد و ۴۴۲ میلیون ریالی شده‌اند.

رئیس اداره بحران سازمان جهادکشاورزی استان زنجان، یادآور شد: امسال در اثر عوامل مختلف، مبلغی معادل ۲۳ میلیارد و ۵۸۸ میلیون ریال به بخش دام و طیور، تاسیسات کشاورزی و منابع آبی استان نیز خسارت وارد شده است.
منبع: ایسنا
ت/۴۴۴


کد مطلب: 52814

آدرس مطلب :
https://www.tabeshekosar.ir/news/52814/خسارت-۶۶۲-میلیارد-ریالی-بخش-کشاورزی-استان-زنجان

تابش کوثر
  https://www.tabeshekosar.ir