کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قرائتي:حج مظهر اقتدار امت اسلام است

30 بهمن 1395 ساعت 11:43

رئيس ستاد اقامه نماز كشور گفت: حج فرصتي خوبي است تا رضاي خداوند را به دست آوريم و با انجام مناسك با خداوند بيعت كنيم و بدانيم كه ميهمان خداوند هستيم.


به گزارش تابش کوثر حجت الاسلام و المسلمين محسن قرائتي، رئيس ستاد اقامه نماز كشور در گفت و گو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج با بيان اينكه در روايات ائمه(ع) تأكيد شده است كه مسلمانان به حج بروند، گفت: امام سجاد(ع) بارها با پاي پياده براي انجام سفر حج از مدينه به مكه عزيمت كردند.
 
وي با ذكر اينكه حج سازنده ترين سفر معنوي براي هر انساني است، گفت: در كنار جنبه فردي، حج جنبه هاي سياسي و اجتماعي نيز دارد و قدرت و اقتدار مسلمانان در اين است كه هرساله حج برگزار شود.
 
حجت الاسلام قرائتي افزود: در اين سفر معنوي ميليون ها انسان فارغ از رنگ، نژاد، مذهب همه اعمال مشتركي را انجام مي دهند و از تكبر و خودخواهي خود را آزاد كرده و هواي نفس را ذبح مي كنند و اين درياي جمعيت كه همه با لباس احرام هستند، نشان مي دهد ملي گرايي و نژادپرستي در حج جايي ندارد.
 
اين مفسر قرآن كريم با بيان اينكه در سفر حج بايد خالص باشيم، گفت: نبايد اين سفر معنوي از كمال غافل شويم؛ حج فرصتي خوبي است تا رضاي خداوند را به دست آوريم و با انجام مناسك با خداوند بيعت كنيم و بدانيم كه ميهمان خداوند هستيم.
 
رئيس ستاد اقامه نماز كشور با ذكر اجتماع مسلمانان در كنگره حج يك گردهمايي بزرگ سياسي نيز است، گفت: اين حضور نشانه قدرت و اقتدار امت اسلامي براي مقابله با توطئه هاي دشمنان است.
 
وي با اشاره به روايتي از امام محمد باقر(ع) گفت: ايشان مي فرمايند«بني الاِسلام علي الخَمس الصَلوة و الزَكوة و الصَوم و الحَج و الوِلايَة»،(اسلام بر پنج چيز استوار است، بر نماز و زكات حج و روزه و ولايت)؛ اين روايت ارزش و اهميت حج براي مسلمانان را نشان مي دهد.
 
اين مفسر قرآن كريم در پايان با ذكر اينكه حج درسهاي فراواني به مسلمانان مي دهد، افزود: حضور در سرزمين وحي درس فداكاري، تواضع، اعلام برائت از دشمنان، وحدت، بندگي خدا، پيروي از ولايت و امام و تسليم در برابر خداوند را به مسلمانان مي دهد.


کد مطلب: 44552

آدرس مطلب :
https://www.tabeshekosar.ir/news/44552/قرائتي-حج-مظهر-اقتدار-امت-اسلام

تابش کوثر
  https://www.tabeshekosar.ir