کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بافت تجاری فرسوده در تهران باید تعیین‌تکلیف شوند/بررسی علل حادثه پلاسکو در مجلس

3 بهمن 1395 ساعت 14:47

عضو کمیسیون عمران مجلس با ابراز تعجب نسبت به بی‌توجهی به اخطارهای داده شده، قبل از ریزش پلاسکو، گفت: بافت‌های تجاری و فرسوده زیادی با قدمت بیش از ۳۵ سال در تهران وجود دارد که اگر تعیین‌تکلیف نشوند، فاجعه‌بار خواهند بود.


به گزارش تابش کوثر، حمید بنایی گفت: پیرو دستور رئیس مجلس به کمیسیون عمران برای بررسی علت ریزش ساختمان پلاسکو، از این محل بازدید کردیم و به همراه کمیسیون‌های اجتماعی و بهداشت و درمان مجلس، بررسی اجمالی از محل حادثه انجام شد.

وی افزود: قرار است ظرف چند روز آینده گزارشی از بررسی این موضوع به همراه مقصر اصلی ریزش ساختمان پلاسکو در صحن علنی مجلس گزارش شود.

بنایی افزود: جای تعجب دارد ساختمانی که حدود ۵۸۰ صنف در آن مشغول به کار بودند و اخطارهای مکرر در رابطه با ناایمن بودن آن دریافت کردند و اینکه ساختمانی بسیار با این وسعت، فرسوده و قدیمی بوده، چطور بی‌توجه سرپا ایستاده بوده و هم اکنون اینگونه حادثه‌آفرین شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس با تأکید بر اینکه جوانب علت ریزش این ساختمان باید بررسی شود، گفت: ما ساختمان‌های فرسوده بسیاری داریم و ریزش پلاسکو یک زنگ خطر برای ما بوده است، مسئولان باید نسبت به این موضوع حساس‌تر شوند، چرا که اگر این حادثه در شهرهای دیگر بیفتد، فاجعه عظیم‌تر خواهد بود، چون تجهیزات و امکانات موجود در تهران را در آن شهرها نخواهیم داشت.

وی افزود: حدود ده‌ها هزار هکتار بافت فرسوده داریم و بسیاری از ساختمان‌ها و بافت‌های تجاری در تهران قدمت بیش از ۳۵ سال دارند که باید تعیین‌تکلیف شوند.

وی افزود: در محدوده بازار یا خیابان جمهوری بسیاری از سازه‌ها در شرایط بسیار بدتری نسبت به پلاسکو قرار دارند، بنابراین قبل از اینکه حادثه‌ای دیگر رخ دهد، باید تمهیدات مناسب لحاظ شود.

منبع:فارس
ی/۶۰۰


کد مطلب: 43035

آدرس مطلب :
https://www.tabeshekosar.ir/news/43035/بافت-تجاری-فرسوده-تهران-باید-تعیین-تکلیف-شوند-بررسی-علل-حادثه-پلاسکو-مجلس

تابش کوثر
  https://www.tabeshekosar.ir