کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برای مبارزه اجتماعی با مواد مخدر باید به بحران اشتغال جوانان پایان داد

23 دی 1395 ساعت 13:55

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در رابطه با اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر معتقد است: برای کاهش عرضه و تقاضا در زمینه مصرف مواد مخدر صنعتی و شیمیایی باید به بحران اشتغال جوانان پایان داد.


به گزارش تابش کوثر، سید احسان قاضی زاده هاشمی گفت: تا وقتی که جوانان ما بیکار بوده و یا از شغل خود رضایتی نداشته باشند، گرایش به مصرف انواع مواد مخدر نیز در کشور زیادتر می‌شود.

وی با بیان اینکه اعتیاد یکی از ناهنجاری‌های اجتماعی به شمار می رود، افزود: علاوه بر ناهنجار بودن اعتیاد، روی آوردن به مصرف مواد مخدر ریشه در مباحث خانوادگی دارد، اما بیکاری نیز بیشترین تاثیر منفی را روی جوانان می‌گذارد.

نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس تصریح کرد: از سالیان گذشته تا به امروز تدابیر امنیتی و انتظامی و برخوردهای قهری برای مبارزه با مواد مخدر مناسب نبوده و نیست، باید راه کارهای اساسی از جمله تامین شغل مناسب و آگاه کردن خانواده ها درباره معضلات و آسیب های ناشی از اعتیاد را در پیش گرفت.

به گفته قاضی زاده هاشمی‏، تقاضا برای مصرف مواد مخدر صنعتی و قرصهای روان‌گردان افزایش می‌یابد، برای جلوگیری از این بحران، نگاه‌ها به مقوله اعتیاد باید اجتماعی باشد نه قهری و برخوردی.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه نظام تعلیم و تربیت نیز در اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر مسوول است، اظهار کرد: سیستم آموزشی و تربیتی کشور که نقش مهمی در شکل گیری و تکامل آینده سازان جامعه دارد، باید استوار بر اخلاق و پرورش اجتماعی باشد.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: نگاه مجلس دهم به مقوله اعتیاد و مبارزه اجتماعی با مواد مخدر، پیشگیرانه، ترویجی و مراقبتی است و در این راستا در بسیاری از حوزه‌ها کارکردهای سلامت روحی و روانی پیش از ازدواج را الزامی کردیم.

وی افزود: در حال حاضر خدمات مشاوره‌ای توسط بهزیستی به عنوان اورژانس اجتماعی که به نوعی پاسخگویی به نیازهای مردم است، ارایه می‌شود.

نماینده مردم فریمان و سرخس خاطرنشان کرد: توسعه خدمات مشاوره‌ای، حمایتی و درمانی و اشتغال برای اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر از ضروریات است و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز از دست اندرکاران مربوطه برای ارایه این خدمات حمایت می‌کنند.

منبع:فارس
ی/۶۰۰


کد مطلب: 42210

آدرس مطلب :
https://www.tabeshekosar.ir/news/42210/مبارزه-اجتماعی-مواد-مخدر-باید-بحران-اشتغال-جوانان-پایان

تابش کوثر
  https://www.tabeshekosar.ir