کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت الله العظمی علوی گرگانی :

زمانی که روح انسان بیمار باشد از گناه لذت می‌برد.

13 ارديبهشت 1392 ساعت 12:24


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در جمع گروهی از فرماندهان و مدیران سپاه الغدیر، با اشاره به نزدیکی ایام انتخابات و برخی بداخلاقی‌های صورت گرفته در این زمینه، گفت: متأسفانه برخی در جلسات انتخاباتی برای جلب آرای مردم اقدام به بدگویی و غیبت می‌کنند.
وی با تأکید بر ضرورت انتخاب فرد اصلح،‌ ابراز کرد: کسانی که در جلسات انتخاباتی شرکت می‌کنند از دروغ و غیبت پرهیز کنند و بر اساس معیارهای دینی به شناخت و انتخاب فرد اصلح بپردازند.
این استاد برجسته درس خارج با بیان این‌که برخی با رفتارهای ناشایست اعمال خوب گذشته خود را تباه می‌کنند، اظهار کرد: مردم باید آگاه به وظایف خود باشند و خود را در گناه دیگران شریک نکنند و با شناختن وظیفه خود برای انتخاب فرد اصلح تلاش کنند.
آیت‌الله علوی گرگانی حضور حداکثری مردم در انتخابات را خواسته رهبری و مراجع تقلید دانست و ابراز کرد: مردم بر اساس رهنمودهای رهبری و مراجع تقلید رییس جمهوری را انتخاب کنند تا کشور را به سمت صلاح و رفع مشکلات پیش ببرد.
وی در ادامه با بیان این‌که قرآن کتابی کامل و کسانی که این مفاهیم را درک کنند اندک هستند، گفت: تنها پیامبر اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت حقایق قرآن را درک می‌کنند چون با وحی در ارتباط هستند.
وی با اشاره به این‌که بخشی از معارف الهی برای همه بندگان قابل درک است،‌ ابراز کرد: قرآن برای همه انسان‌ها نازل شده و برنامه زندگی بشر را به همراه دارد.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه لذت از گناه را نشانه آلودگی قلب دانست و اظهار کرد:‌ اعضای مختلف بدن انسان تحت‌الشعاع قلب هستند و زمانی که روح انسان بیمار باشد از گناه لذت می‌برد.
آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به آیات قرآن بیشتر مردم را گرفتار آلودگی قلب خواند و گفت: متأسفانه این امر در جامعه قابل مشاهده است و برخی احکام الهی را رعایت نکرده و اقدامات ناپسند خود را توجیه می‌کنند.
وی ادامه داد: انسان اگر به عقل خود مراجعه کند و نعمت‌های الهی را مد نظر قرار دهد به این نتیجه می‌رسد که نباید از دستورات الهی سرپیچی کند


کد مطلب: 3202

آدرس مطلب :
https://www.tabeshekosar.ir/news/3202/زمانی-روح-انسان-بیمار-باشد-گناه-لذت-می-برد

تابش کوثر
  https://www.tabeshekosar.ir