کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شناخت مبانی فکری تکفیری ها لازم است

6 خرداد 1394 ساعت 14:06

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این مطلب که مسئولیت عالم بیش از مسئولیت جاهل است، گفتند: امروز دنیای اسلام گرفتار تکفیری هاست و باید مردم را با این گروه و مبانی فکری آنان آشنا کنیم.


به گزارش تابش کوثر،معظم له صبح امروز در درس خارج اصول خود در مسجد اعظم قم با اشاره به روایتی از حضرت امیر(ع)، اظهار داشتند: ایشان در این حدیث فرمودند: «ما أخَذَ اللّه ُ عَلى أهلِ الجَهلِ أن يَتَعَلَّموا حَتّى أخَذَ عَلى أهلِ العِلمِ أن يُعَلِّموا/ خداوند از مردم نادان براى يادگرفتن پيمان نگرفت؛ تا آن گاه كه از اهل دانش براى ياد دادن پيمان گرفت».

ایشان ابراز داشتند: علمای دین باید علوم را فراگرفته و به مردم عرضه کنند تا ذهن ها روشن شود   و به مسیر الهی قدم گذارند.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این مطلب که مسئولیت عالم بیش از مسئولیت جاهل است، خاطرنشان ساختند:  امروز دنیای اسلام گرفتار تکفیری هاست و باید مردم را با این گروه و مبانی فکری آنان آشنا کنیم.

این مرجع تقلید ادامه دادند: آشنایی دانشگاهیان و فرهنگیان با مبانی فکری تکفیری ها و سایر فرقه های انحرافی بسیار مهم است تا در دام آنان گرفتار نشوند؛ چراکه آنان کلامی به ظاهر زیبا داشته و خود را اهل توحید و ما را مشرک

می دانند.

*منبرها بدون شعار باشد

این استاد درس خارج حوزه با اشاره به نزدیکی فرارسیدن ماه مبارک رمضان، تصریح کردند: مبلغان باید منابری سازنده، پرمحتوا و بدون شعار داشته باشند.

معظم له افزودند: تقوای مخاطبان منابر باید افزوده شود و از اندیشه و فکر اسلامی آنان کاسته نشود.

ایشان با تأکید بر مطالعه وسیع مبلغان، اظهار داشتند: طلاب محترم باید معاشرت های دوستانه و تماشای تلویزیون را کم کنند؛ چراکه باید روزانه حداقل 8 ساعت کار علمی مفید داشته باشند.

حضرت آیت الله سبحانی در پایان با بیان این مطلب که مردم باید از معارف دینی بهره بگیرند، ابراز داشتند: اگر واردات ذهنی روزانه زیاد شود، کمتر جایی برای مسائل علمی در ذهن باقی می ماند.


منبع:خبرگزاری حوزه
م/110


کد مطلب: 22146

آدرس مطلب :
https://www.tabeshekosar.ir/news/22146/شناخت-مبانی-فکری-تکفیری-لازم

تابش کوثر
  https://www.tabeshekosar.ir