کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت‌الله نوری همدانی در دیدار رئیس جمهور:

مذاکره‌کنندگان خون شهدا را درنظر بگیرند/ اقتصاد مقاومتی احیا شود

7 اسفند 1393 ساعت 17:33


به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله العظمی حسین نوری همدانی ظهر پنجشنبه در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی از تلاش‌ها و خدمات دولت در عرصه‌های مختلف قدردانی کرد و گفت: دولت برای ساماندهی امور اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در داخل و خارج کشور وظیفه مهمی دارد و البته اقدامات خوبی در این زمینه‌ها انجام داده است.

وی با ابراز قدردانی و تشکر از اجرای طرح ارتقای سلامت در کشور، تاکید کرد: این طرح از برنامه‌های مورد نیاز و بسیار ارزشمند جامعه است.

این مرجع تقلید حمایت از دولت را مورد تاکید قرار داد و افزود: بنای ما این است که از دولت حمایت کنیم، چون برنامه‌ها و موفقیت‌های دولت مایه تحکیم و ثبات نظام و انقلاب اسلامی است.

آیت‌الله نوری همدانی در عین حال اظهار کرد: ما برای پیشرفت کشور و نظام اسلامی، نقد دلسوزانه داریم، چون ما خودمان را موظف می‌دانیم دولتی که در رأس آن یک روحانی با سوابق انقلابی خوب قرار دارد، با رفتار و نظر خود یاری کنیم.

وی با تاکید بر اینکه سیره و روش حضرت امام برای دولتمردان کشور الگو است تاکید کرد: همان طور که امام راحل در مقابل ظلم و ستم هیچ‌گاه تسلیم نشدند و با این ظلم ستیزی، اسلام را به شرق و غرب معرفی کردند، دولت هم باید با پیروی از فکر و اندیشه این انسان بزرگ، انقلاب اسلامی را به جهانیان عرضه کند.

از مذاکرات هسته‌ای حمایت می‌کنیم

آیت‌الله نوری همدانی اضافه کرد: ما از اصل مذاکرات هسته‌ای حمایت می‌کنیم زیرا مذاکره‌کنندگان را شخصیت‌هایی انقلابی و متعهد می‌دانیم و توقع داریم در مذاکرات با قدرت و عزت برخورد کنند و منافع ملی و خون شهدا را در نظر بگیرند.

این مرجع تقلید گفت: اگر در مذاکرات به نتیجه‌ای رسیدیم، که خوب است اما اگر هم به نتیجه نرسیدیم، عیب و نقصی برای نظام و دولت نیست، چون در برابر زیاده خواهی‌های استکبار و قدرت‌های غربی، مقاومت کرده‌ایم.

وی بر لزوم رسیدگی به مسائل اقتصادی جامعه و مردم تاکید کرد و افزود: رفع مشکلات گرانی و تورم از مطالبات به حق مردم است و دولت باید برای تحقق این امر دست واسطه‌گران را قطع کند تا مردم بتوانند نیازهای معیشتی خود را ارزان‌تر و بهتر به دست آورند.

آیت‌الله نوری همدانی تصریح کرد: اگر دولتمردان منویات مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی را مورد توجه قرار دهند، برای آنها راهگشا خواهد بود.

وی اظهار کرد: چه در دوران تحریم باشیم، چه نباشیم، باید اصل اقتصاد مقاومتی احیا شود.

این مرجع تقلید خواستار ارتباط عمیق‌تر دولت با مراجع، حوزه و علمای جامعه مدرسین شد و گفت: مسئولان دولتی باید برنامه‌های فرهنگی را بر اساس نظرات علما و مراجع تقلید پیش ببرند تا برای دلسوزان نظام و متدینان نگرانی به وجود نیاید.


کد مطلب: 18636

آدرس مطلب :
https://www.tabeshekosar.ir/news/18636/مذاکره-کنندگان-خون-شهدا-درنظر-بگیرند-اقتصاد-مقاومتی-احیا-شود

تابش کوثر
  https://www.tabeshekosar.ir