کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اردن ارتباط محرمانه با سوریه را تکذیب کرد

22 دی 1400 ساعت 11:31

نخست‌وزیر اردن در سخنانی وجود کانال ارتباطی محرمانه میان کشورش و سوریه را تکذیب کرد.


به گزارش تابش کوثر، بشر الخصاونه، نخست‌وزیر اردن در سخنانی اظهار کرد که وی هیچ سفر محرمانه‌ای به دمشق نداشته است و همچنین هیچ تماسی با همتای سوری خود و یا مقامات نظام این کشور برقرار نکرده است.

وی در این باره گفت که تنها تبادل پیام میان دولت‌های سوریه و اردن در جریان سفرهای هیئت‌های وزارتی میان دو کشور صورت گرفته است.

الخصاونه درباره اخبار منتشر شده مبنی بر حضور فرستاده اردن در سوریه، گفت: من از حضور نماینده اردن اطلاعی ندارم و فکر نمی‌کنم که فرستاده‌ای وجود داشته باشد.

وی درباره روابط با دمشق نیز تاکید کرد: تعامل ما با سوریه مثبت است، چراکه ما هرگز در امور داخلی سوریه مداخله نکرده‌ایم و آنچه که امنیت را به این کشور بازگرداند برای ما مهم است و به همین دلیل هماهنگی امنیتی و نظامی بین دو کشور در جریان است.

نخست‌وزیر اردن همچنین روابط کشورش با دیگر کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و به ویژه عربستان و امارات را "عالی و منحصر به فرد" خواند.

الخصاونه درباره مسئله فلسطین نیز خاطرنشان کرد: موضع اردن مبنی بر برقراری صلح بر اساس راه حل "دو کشوری" ثابت است؛ چراکه این راه حل تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی را تضمین می‌کند.ب/۱۱۰

منبع:ایسنا


کد مطلب: 122531

آدرس مطلب :
https://www.tabeshekosar.ir/news/122531/اردن-ارتباط-محرمانه-سوریه-تکذیب

تابش کوثر
  https://www.tabeshekosar.ir