کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دستیار عالی مقام معظم رهبری:

حاج قاسم عمق دفاع استراتژیک ایران را ساماندهی کرد

14 دی 1399 ساعت 15:29

مشاور و دستیار عالی مقام معظم رهبری تصریح کرد: شهید سلیمانی توانست معادله قدرت در غرب آسیا را به نفع ایران و در جهت عمق نفوذ سیاسی و امنیتی ایران به عراق و از عراق به سوریه و از سوریه به مدیترانه بکشاند؛ یعنی عمق دفاع استراتژیک ایران را ساماندهی کند.


به گزارش تابش کوثر، سرلشکر پاسدار سید یحیی رحیم صفوی مشاور و دستیار عالی مقام معظم رهبری در حاشیه همایش علمی رسانه و مکتب سلیمانی و رونمایی از کتاب «از چیزی نمی ترسیدم» خاطرات دست‌نوشته سردار شهید سلیمانی که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی پرورش یافته مکتب اسلام ناب و امامین انقلاب و دفاع مقدس بود، اظهار کرد: اگر اندیشه، تفکر، اخلاق، رفتار و عملکردهای ایشان را بسنجیم و شاخص ها را در نظر بگیریم، او ۴۰سال  از عمرش را در جبهه های دفاع مقدس گذراند که این حضور از او، یک چهره مجاهد و چندوجهی ساخته بود.

وی افزود: سردار دلها بخاطر زندگی سختی که قبل از انقلاب داشت، واقعا به درد محرومان و مستمندان می رسید؛ او قلبی بسیار رئوف داشت و به خانواده اش بسیار اهمیت می‌داد و با قرآن مجید انس داشت.

دستیار عالی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: در جلسات متعددی که در خدمت رهبر معظم انقلاب داشت، تدابیر و دیدگاهش نسبت به مسائل منطقه، اهداف آمریکایی ها و رژیم صهیونیستی به خوبی شکل گرفته بود و سیاست شورای عالی امنیت ملی را خوب فرا می‌گرفت. سردار دلها سیاست های کلان نظام و شورای عالی امنیت ملی را در صحنه سوریه، عراق و افغانستان را تبدیل به عملیات می کرد.

سرلشکر صفوی گفت: شهید سلیمانی توانست معادله قدرت در غرب آسیا را به نفع ایران و در جهت عمق نفوذ سیاسی و امنیتی ایران به عراق و از عراق به سوریه و از سوریه به مدیترانه بکشاند؛ یعنی عمق دفاع استراتژیک ایران را ساماندهی کند.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی بر اثر تدابیر رهبری توانست سیاست آمریکایی‌ها را در سرنگونی دو دولت عراق و بشار اسد را با شکست مواجه و تهدید را تبدیل به فرصت کند.

فرمانده اسبق سپاه اظهار کرد: داعش تهدید بزرگی در منطقه بود، آنها ٣٠٠میلیارد از زیرساختهای عراق و سوریه را از بین بردند و ۸ الی ۹ میلیون نفر از مردم این کشورها را آواره کردند ولی حاج قاسم سلیمانی چند صد هزار نفر نیروی مردمی را در سوریه و عراق در کنار ارتش عراق و سوریه برای دفاع مستحکم از این کشورها بنا به درخواست دولت آنها ساماندهی کرد.

سرلشکر صفوی تصریح کرد: ارتش موحد اسلامی که شهید سلیمانی در کنار ارتش استراتژیک شکل داد، خودش ابعاد وسیعی است که در آینده مشخص می شود. مکتب سلیمانی رشد و رویش دارد و خون به ناحق ریخته او و مردمی که در فلسطین، عراق، سوریه به زمین ریخته شده است، نتیجه اش ازادی قدس شریف می شود.


کد مطلب: 113119

آدرس مطلب :
https://www.tabeshekosar.ir/news/113119/حاج-قاسم-عمق-دفاع-استراتژیک-ایران-ساماندهی

تابش کوثر
  https://www.tabeshekosar.ir