کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تظاهرات چند هزار نفری علیه طرح ممنوعیت تصویربرداری از خشونت پلیس

2 آذر 1399 ساعت 10:26

چند هزار نفر از مردم پاریس که تعدادی از آنها جلیقه‌های زرد به تن داشتند، روز شنبه (به وقت محلی) با تجمع در خیابان‌های اصلی این شهر و نزدیک برج ایفل، اعتراض خود به این طرح را نشان دادند.


به گزارش تابش کوثر، در این تظاهرات که گروه‌های مختلفی از مردم شامل فعالان حقوقی، نمایندگان اصناف و اتحادیه‌ها و همچنین خبرنگاران شرکت داشتند، شعار «همه می‌خواهند از پلیس فیلم بگیرند!» و «آزادی» سر می‌دادند.

بر این اساس، تظاهرات‌کنندگان که علاوه بر پاریس، در شهرهای مارسِی، لیل، مون‌پلیه، رن، نیس و سن اتین راهپیمایی به راه انداخته بودند، پلاکاردهایی با نوشته «ما زمانی موبایل‌های خود را زمین می‌گذاریم، که شما سلاح‌هایتان را زمین بگذارید»، حمل می‌کردند.

به نوشته رویترز، نیروهای امنیتی و پلیس نیز با تجهیزات ضد شورش تا دندان مسلح، معترضان را دوره کرده بودند.

موافقان این طرح مدعی هستند چهره مأموران پلیسی که با خشونت تظاهرات‌کنندگان را سرکوب کرده و مورد ضرب‌وشتم قرار می‌دهند، نباید در تصاویر دوربین‌ها (چه رسانه‌ای و چه شخصی) ثبت شوند تا از آزار و اذیت احتمالی در امان بماند.

مخالفان اما معتقد هستند این محدودیت به نوعی ضد آزادی بیان و نقض آزادی خبرنگاران برای گزارش دادن اعتراضات است. طبق این قانون، ۵۳ هزار دلار جریمه نقدی و یک سال حبس در انتظار متخلفان است.

شنبه هفته قبل نیز معترضان فرانسوی موسوم به «جلیقه‌ زردها» بار دیگر در خیابان‌های پاریس تجمع کردند و به اعتراض علیه نظام سرمایه‌داری و سیاست‌های دولت امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه پرداختند.

منبع: فارس


کد مطلب: 112107

آدرس مطلب :
https://www.tabeshekosar.ir/news/112107/تظاهرات-چند-هزار-نفری-علیه-طرح-ممنوعیت-تصویربرداری-خشونت-پلیس

تابش کوثر
  https://www.tabeshekosar.ir