کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

زنگنه با وزرای قبلی برای رفع ابهام کرسنت و توتال مذاکره کند

25 شهريور 1399 ساعت 9:52

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به ابهامات قراردادهای کرسنت و توتال به زنگنه وزیر نفت پیشنهاد داد که با وزرای قبلی (منتقد و همراه) وزارت نفت جهت رفع ابهامات این قراردادها جلسات مستمر برگزار کند.


به گزارش تابش کوثر، فریدون عباسی دوانی رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه 25 شهریور) در جلسه علنی مجلس و پس از گزارش بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت درباره عملکرد این وزارتخانه به نمایندگان اظهار داشت: ابهامات زیادی درباره قرارداد کرسنت و توتال وجود دارد.لذا به شما پیشنهاد و راه حلی می‌کنم که شما با وزرای قبلی (منتقد و همراه) نفت در مدت یک سال آینده جلساتی را برگزار کرده و تلاش شود این ابهامات به طور کلی در جمهوری اسلامی رفع شود.

وی در پیشنهاد بعدی به  وزیر نفت افزود:‌ زنگنه باید وقت بیشتری برای ساماندهی وضعیت کارکنان وزارت نفت و شرکت‌های تابعه صرف کند؛ وزارت نفت نیاز به نظام حقوق دستمزد جامع دارد و باید این نظام همسان شود.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: وزارت نفت نیاز به تربیت نیروی انسانی ماهر برای آینده کشور است. لذا لازم است با سازمان فنی و حرفه‌ای کشور تعامل بیشتری داشته باشید.

عباسی‌ گفت:‌تقویت دانشگاه نفت با جذب اساتید با تخصص بالا و حفظ آن دانشگاه و استمرار پذیرش دانشجو محقق می‌شود لذا تاکید بر رشته‌های تخصصی می‌کنیم. همچنین باید رشته‌‌های جدید در این دانشگاه ایجاد شده و از دستاوردهای کارکنان صنعت نفت و تالیف کتب در این زمینه و تدریس در دانشگاه و همچنین تقویت اسناد ومدارک تخصصی دانشگاه و تبدیل دانشگاه صنعت نفت به دانشگاهی تخصصی و فناورانه محور و جبران کننده کاستی‌های دانشگاه‌های موجود است.

منبع: فارس


کد مطلب: 110582

آدرس مطلب :
https://www.tabeshekosar.ir/news/110582/زنگنه-وزرای-قبلی-رفع-ابهام-کرسنت-توتال-مذاکره-کند

تابش کوثر
  https://www.tabeshekosar.ir